Inlägg från: Mamma till två gullegrisar |Visa alla inlägg
  • Mamma till två gullegrisar

öronhängets plopp har vuxit fast inuti örat.. vad göra s

Min dotter på snart åtta år har haft öronhänge i drygt 6 månader. Kände en lukt idag när hon skulle lägga sig och ser att proppen på öronhänget är borta. Inne i örat :( och det är såna hudvänliga öronhängen i plast som har en stor rund plopp. . Var på akuten och blev hemskickad med bedövningssalva och dom sa att vi skulle trycka ut den med våld.. :( hjälp..

• Svar på tråden öronhängets plopp har vuxit fast inuti örat.. vad göra s

Tro mig.. vi har tvättat och tvättat och tagit hand om dom.. sen när hon inte var irriterad och röd längre så sluta vi med det utan det sköttes i duschen varannan dag.. jag frågade henne också varför hon inte sagt något. . Hon sa att hon inte kännt det så.. hon har sagt att hon haft lite ont någon gång men det har gått över sen hon tvättat i duschen. Så det är inget jag tänkt på. Hon har liksom inte haft ont eller haft problem med örat..

Rocket Mania skrev 2015-04-01 22:04:35 följande:

När det hände min systers dotter fick de skära ut den på akuten. De gav henne en  bedövningsspruta och la sedan ett pyttelitet snitt och sedan tryckte de ut ploppen.

Det är tydligen väldigt vanligt att detta händer och en av orsakerna till att mina barn absolut inte kommer få göra hål i öronen.

Hoppas ni får ordning på det, det gör ju så förtvivlat ont :(

usch det är det jag är rädd för . Vi har försökt och försökt men vi får inte ut själva ploppen. Hennes pappa fick ut örhänget men ploppen känner vi tydligt i öronsnibben :( ringde vc och dom ska ringa upp mig 8.40 imorgon bitti..

Nej det har verkligen växt runt den.. ploppen har liksom sugit sig in och det är bara ett litet hål vilket känns omöjligt att få ut på det viset. :( hon har tappat ploppen en gång tidigare så jag gissar på att hon hela tiden tryckt in den för att hon är rädd och tappa den igen..

Alltså seriöst. . Jag skriver här för att få råd och tips. . Inte massa kommentarer om att det inte rengjorts ordentligt och att hon bara är 8 år o så. .. tre vuxna som jag känner säger att det har hänt dom i vuxen ålder. . Har inget med ålder eller hygien att göra.

Vad på vc idag. Ploppen är kvar. Antibiotika i sju dagar och nästa vecka ska öron näsa-hals ta bort den. Antingen med bara bedövningsspruta eller så får dom söva henne :(

Svar på tråden öronhängets plopp har vuxit fast inuti örat.. vad göra s