• Penida

Vad lägger du i ditt barns påskägg?

Godis och nån liten grej och kanske en peng. Våra barns påskägg är nog ganska små i jämförelse med andras här som rymmer massa stora grejer tänker jag när jag läser här.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Natulcien skrev 2015-03-31 23:08:38 följande:
    Det undrar jag också. Poängen med påskägg, så som jag ser det, är väl lite godis eller en liten present, typ leksaksbil/studsboll i just ett ägg. Men av tråden att döma verkar påsken ha utvecklas till lilla julafton där barnen får en massa prylar?
    Jag tänker likadant och sett till min omgivning verkar de flesta köra på den. För mig känns det främmande med bautastora påskägg innehållande stora saker eller massvis av prylar. Det är inte påskägg för mig alls. Vi är alla olika.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Pescetarian skrev 2015-04-01 05:08:46 följande:
    Mitt barn hade fått ett mindre ägg om det innehöll godis. Nu äter ju inte barnet godis, varför ägget således är större för att kunna rymma mer skrymmande saker.

Nästa år blir det nog det största ägget, då jag i år inte fick plats med allt. Jag hade nämligen även tänkt lägga ner en pysselbok om siffror ("skriv, sudda, lär"), men det får bli ett paket istället.

Det totala priset på allting som ligger i påskägget, hamnar på omkring 70:-. Helt okej. Det är en film (3 för 99:- så cirka 30 kr.), en utomhusleksak för 20:-, såpbubblor för 5:-, tärningar för 5:-, samt ett Fia-med-knuff spel för typ 10:-.
    Jag förstår även om det känns främmande för mig med dessa jätteägg och att ge flera presenter på påsk, har bara stött på det på familjeliv tror jag.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Natulcien skrev 2015-04-01 09:42:46 följande:
    Japp, alla är olika. Jag har bara inte stött på den här massiva presentutdelningen som jag läser om i tråden här. De flesta jag känner ger nåt litet ägg med lite godis eller en leksak i.
    Ja, det är samma sak här som sagt.
    Är det något som börjat mer på senare år tro eller vilka påskägg växte ni i tråden upp med?
    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Vad lägger du i ditt barns påskägg?