• Ahla

Efterlysning IVF Sahlgrenska

Ia84 skrev 2015-05-23 13:06:51 följande:

Fem av sju ägg blev befruktade, fått ändrat min insättning till på onsdag istället för på måndag som de trodde. Blev så glad! Sovit jätteorolig i natt o inbillat mig att mina ägg o killens spermier inte ska gilla varandra!

Wow! Kul. Jag har sju mogna ägg jag med.
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-23 13:06:51 följande:

Fem av sju ägg blev befruktade, fått ändrat min insättning till på onsdag istället för på måndag som de trodde. Blev så glad! Sovit jätteorolig i natt o inbillat mig att mina ägg o killens spermier inte ska gilla varandra!

Hur mår du nu?
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-23 18:02:13 följande:
    Det kan vara så att fler ägg växer till sig de sista dagarna för dig med!

Ingreppet tyckte jag inte var alls farligt. Men idag har jag faktiskt mer ont än efteråt igår. Ligger med värmedyna och panodil tar jag. Jag har dock svårt att ligga still och inte göra något i hemmet så är uppe emellanåt o grejar o jag tror det är därför jag får mer ont. Man ska tänka på att kissa ofta med, gör ondare när blåsan ligger mot äggstockarna.

Är du nervös för måndag? Var det första plocket för dig?
    Ja, första försöket. Är väldigt nervös. Detta trots att jag genomgått många smärtsamma ingrepp och undersökningar tidigare i livet.
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-23 18:02:13 följande:
    Det kan vara så att fler ägg växer till sig de sista dagarna för dig med!

Ingreppet tyckte jag inte var alls farligt. Men idag har jag faktiskt mer ont än efteråt igår. Ligger med värmedyna och panodil tar jag. Jag har dock svårt att ligga still och inte göra något i hemmet så är uppe emellanåt o grejar o jag tror det är därför jag får mer ont. Man ska tänka på att kissa ofta med, gör ondare när blåsan ligger mot äggstockarna.

Är du nervös för måndag? Var det första plocket för dig?
    Så har även jag gjort mitt plock. Aj aj aj. Men åtta ägg kom ut.
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-25 14:59:23 följande:

Vad skönt att det är gjort ändå. Håller tummarna nu för att många befruktas. Tyckte du ingreppet var jobbigt?

Ja, jag hade väldigt ont men fick så mycket medicin att jag lär glömma det :)
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-25 16:29:27 följande:
    Det är ju verkligen så olika det där, jag tyckte inte äggplocket var så jobbigt men däremot haft väldigt ont efteråt.
    Just nu har jag inte ont alls, hoppas det fortsätter så. Kram på dig. Jag har prel återförande på lördag. 
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-27 13:01:12 följande:
    Åh vad roligt att så många tog sig! Vi är nu på väg till kliniken för insättning, något vi sett fram emot.
    Hur gick det?
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-27 18:26:58 följande:
    Det gick jättebra, kändes typ som när man tar cellprov.

Hade två jättefina ägg, ett till mig och ett till frysen. Tre ägg ska odlas vidare till imon och ev till frysen då.

Coolt att man har ett litet frö i ens mage nu som är något av både mig och min sambo. Nu håller vi bara tummarna för att detta lilla frö vill stanna hos oss.
    Mina varmaste tankar till er!
  • Ahla

En fin blastocyst till mig och en som klarade nedfrysningen!

• Ahla
    Ia84 skrev 2015-06-07 19:25:25 följande:
    Jag önskar dig all lycka till på onsdag, du måste berätta hur det gått sedan.

Jag har haft lite ökat med flytningar, mått lite illa, spända och ömma bröst, sedan vet jag ju inte heller vad som varit vagitorierna och vad som varit gravidsymtom. Mått lite mer illa idag. Känner att jag har lågt blodtryck, blir lite svimfärdig om jag ställer mig upp för fort. Men det sista är ju säkert gravidsymtom.
    Hur mår du då? Känner du något?
    Ja... Fick acne över hela bröstkorgen och stora ömma bröst. Det har gått bort nu. Nu är jag i stället otroligt trött och väldigt kissnödig, speciellt på morgonen. Om jag sedan somnar om vaknar jag några timmar senare och är lika kissnödig. De senaste två dagarna har jag varit väldigt emotionell, liknande PMS. Brukar dock inte ha PMS så långt innan mens (fyra dagar). Får också värk i livmodern efter orgasm, det har jag bara varit med om vid tidigare grav. Men allt kan ju vara Lutinus, vad vet man...

Tycker dock att sprutfasen var värre, verkar vara den enda på hela Familjeliv som känner så. 
  • Ahla
    utandig skrev 2015-06-22 08:38:32 följande:
    styrke kramar till dig, du hade en i frysen förstod jag? vi får vänta tills efter sommaren tyvärr så kom mensen senare efter missfallet jag hade. vi var planerade att sätta in FET sista öppnade dagen innan sommaren men de sket sig. NU skall vi ut o resa om några veckor och hoppas på bättre lycka till hösten :) . angående vaggisarna mådde jag rätt kass av dem . Men jag pratade med sahlgrenska och dem andra alternativen var tydligen inte lika bra. dessutom berättade hon att dem ganska nyligen höjt dosen. Detta pga att det haft mycket bra effekt vid tester. Har du pratat med kliniken? när kommer ni köra nästa gång?
    Japp, en i frysen, vi ska sätta in den i augusti är tanken. 
    Hoppas du får en fin sommar och får tänka lite på annat. Hjärta
Svar på tråden Efterlysning IVF Sahlgrenska