• Majsan70

Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?

Vår dotter är 11 år, fyller 12 i slutet v juli.
    Hon har egen ponny och rider minst 5 dagar per vecka. Ofta fler hästar än bara den egna ponnyn. 
    Vi tränar tillsammans på gymmet 2-3 dagar per vecka. Ibland mer ibland mindre.
    Hon tränar även vattengymnastik en dag i veckan men nu i vinter har vi haft uppehåll med det eftersom hon ville komma tillrätta med träningen i gymmet.

Eftersom hon har en kronisk sjukdom är hon så illa tvungen till träning varje dag så ofta blir det lite träning på hemmaplan oxå.

• Majsan70
    Alexi skrev 2015-03-30 13:06:35 följande:

Går inte alla barn i 6-7-årsåldern på simning periodvis i alla fall? Dvs om man inte har simskola genom skolan så måste man ju göra det privat tills de kan simma. Eller lär folk sina barn simma själva?

Inget av mina tre barn har någonsin gått på simskola. Vi har lärt dem simma. De är alla tre utmärkta simmare.
  • Majsan70
    älskarlivet81 skrev 2015-04-02 09:35:52 följande:
    Visst kan man som förälder lära sitt barn att simma men då gäller det ju att man ändå går iväg regelbundet och det är ett lite för stort projekt tycker jag. Att gå iväg och bada någon gång är ju trevligt men att få in regelbundenheten är svår tycker jag. Det kostar ju dessutom en hel del. Jag lärde mig simma först när jag var ca 9 år gammal och det är alldeles för sent tycker jag..

Båda mina går på simning, de är 4,5 år resp 2 år. Med tvååringen är en vuxen med i vattnet medan min stora simmat själv sen i höstas. De går i små grupper med max 5 barn och det är lite lyxigt. De lär sig oerhört mycket på det också. Vi gick på minisim med vår stora när hon var 2 år, men då i en "riktig" simhall. Det var stora grupper och få ledare och hon lärde sig inte mycket.
    Eller så passar man å att ta mängdträningen på somrarna kanske? Så har alltid vi gjort och sen har vi underhållit då o då inomhus. 
Svar på tråden Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?