Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81
    LFF skrev 2015-03-30 13:57:29 följande:
    Jag lärde mig att simma med hjälp av pappa. Sen när vi hade bad i skolan hjälpte jag till att lära mina klasskamrater att simma och dyka från kanten.
    Visst kan man som förälder lära sitt barn att simma men då gäller det ju att man ändå går iväg regelbundet och det är ett lite för stort projekt tycker jag. Att gå iväg och bada någon gång är ju trevligt men att få in regelbundenheten är svår tycker jag. Det kostar ju dessutom en hel del. Jag lärde mig simma först när jag var ca 9 år gammal och det är alldeles för sent tycker jag..

Båda mina går på simning, de är 4,5 år resp 2 år. Med tvååringen är en vuxen med i vattnet medan min stora simmat själv sen i höstas. De går i små grupper med max 5 barn och det är lite lyxigt. De lär sig oerhört mycket på det också. Vi gick på minisim med vår stora när hon var 2 år, men då i en "riktig" simhall. Det var stora grupper och få ledare och hon lärde sig inte mycket.
  • älskarlivet81
    Majsan70 skrev 2015-04-02 14:59:47 följande:
    Eller så passar man å att ta mängdträningen på somrarna kanske? Så har alltid vi gjort och sen har vi underhållit då o då inomhus. 

Så bra att du funkat för er. Vi tycker det är superbra med simskola från det att de är små. Vår stora simmar redan flera meter, hon är 4,5. Jag är inte så mycket för att bada i Sverige, tycker ofta att det är så kallt i havet.
Svar på tråden Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?