• Lagerbäck

När började ni?

Hejsan! Har en liten nyfiken fråga till er alla. Hur gamla var ni när ni försökte bli gravid med första barnet och hur lång tid tog det för er? Glad

Var det planerat eller var det en liten överraskning hehe? Lämna gärna en kommentar och berätta! Hjärta

• Svar på tråden När började ni?
  • Lagerbäck
    Sandravanilj skrev 2015-03-26 21:13:49 följande:
    Man kan inte göra så mycket annat än härda ut :) vi skulle precis börja utredning, men sen så plussade jag dagen innan :D

Tack!!!
    Åh så himla lyckligt!! Detta håller hoppet uppe. Tackar! 
  • Pastella

Vi var 24 bägge två. Det tog 2,5 år. Lillebror däremot kom tätt inpå utan något riktigt försök alls.

• isabelless
    Lagerbäck skrev 2015-03-26 21:11:07 följande:
    Jag och min pojkvän vill ha barn men det tar sin tid.. Det tar kål på en!! 
    Åh.. Vad fruktansvärt jobbigt. Har jag kunnat göra något för att hjälpa har jag gjort det!

Hur länge har ni försökt?
  • aleydis

25 och 32. Vi hade tänkt vänta typ ett halvår men började med lite "säkra" perioder... Som inte var så jättesäkra ;). Nu i v. 30

• Lagerbäck
    isabelless skrev 2015-03-26 21:15:21 följande:
    Åh.. Vad fruktansvärt jobbigt. Har jag kunnat göra något för att hjälpa har jag gjort det!

Hur länge har ni försökt?
    Jag slutade med ppiller förra året.. I maj ungefär. 4 år med ppiller ungefär. I augusti förra året var min mens 3 veckor sen och var helt exalterad men det blev neg och sen veckan efter kom mensen.. Det är hjärtkrossande. Vi började pricka in ägglossning och så i december, så försökt snart i 5 månader. Rynkar på näsan
  • Catti41

Jag var 35, han 33. Det gick nog på första försöket, men jag brukar säga en månad. Bra jobbat av min kropp som ätit p-piller i 15-16 år.

• Dixie

27 år - på vår bröllopsresa, tog på första försöket och sonen föddes 9 månader efter vårt bröllop!

• Lillytroll

Vi var 21 och 26 år. Tog sej på 20:e försöket. Speciellt frustrerande var det då våran utredning inte visade något fel, nästan tvärt om. Jag hade jättebra äggreserv, och han hade bra simmare. Men det gick ju tillslut! Plussade för tre veckor sedan.

• Erizajo

Jag var 21, tog över ett år innan jag fick plus så var 22 när dottern kom. Men nu är jag 30 med tre barn :)

• Lagerbäck

Vad roligt för alla.. Så himla härligt med barn! Hjärta

Svar på tråden När började ni?