• Skånetjej01

Vi som satsar på ett jul barn!

liinaH skrev 2015-04-16 04:39:04 följande:
    Haha! Nej denna månaden har jag inte tänkte så mycket faktiskt och jag har inte heller kört med äl test, som jag brukar.

Min man bryr sig klart, men han vill heller inte bli besviken , därför berättade jag inte för han om mitt ' kanske kanske inte ' positiva test igår. Jag tar hellre den 'smällen' själv om det skulle va ett spökstreck. Va det fel av mig? Jag vill ju överraska han när jag vet 100%.. och ja..fråga mig inte varför jag sitter vaken halv 5 på morgonen på min lediga dag och skriver detta, jag vaknade av att jag va kissig. :)
    Haha det är ju positivt
  • Skånetjej01
    GrönaDruvan skrev 2015-04-16 08:32:08 följande:

Kunde inte låta bli att testa idag. Men blankt test igen. Bim -3

Samma här, skulle inte testa förrän i helgen men blev ett blankt nu istället
  • Skånetjej01
    liinaH skrev 2015-04-16 14:03:21 följande:

Tack till alla som var hjälpt mig att analysera mig svaga grav test. Efter jag hade håll mig 3 tre timmar fick jag det svart på vitt. Om allt går som det ska så är BF på självaste julafton. Lycka till alla <3

php6FUlaK77129.jpg

Grattis!
  • Skånetjej01
    GrönaDruvan skrev 2015-04-16 08:54:19 följande:
    smile4.gif

Dock såg jag ett tydligt streck under själva "den vita lappen" på testet. Kan det hamna så långt ifrån det andra? Skulle "öppna upp det" men då gick det sönder och då såg jag inget...
    Är inte det bara färg samling. Strecket brukar väl alltid komma på samma ställe?
  • Skånetjej01
    GrönaDruvan skrev 2015-04-16 20:01:52 följande:
    Är mycket tveksam till om det blivit nåt denna gång. Idag har mitt "mens humör" slått till...riktigt arg och grinig.

Kan ju iof bero på att vi är mitt i en husförsäljning och har grejat med huset i flera dagar...trötta som tusan. Igår satt jag i ösregn och rensa ogräs. Nåt så fruktansvärt ont i nacken idag. Så humöret kan ju bero på mycket, och så länge mensen håller sig borta så finns det ju hopp.

Tog ett till test nyss, varför vet jag inte...såklart blankt.
    Fy vad trist. Jag försöker också tänka så även om jag fick neg idag. Men nu är mina test slut så hur mkt jag än vill testa så går det inte. Haha
  • Skånetjej01
    GrönaDruvan skrev 2015-04-16 22:35:19 följande:

Kände på livmodertappen nyss och sen var det lite blod på fingret. Så ingen bebis i december. Grymt besviken.

Hoppas det går bättre för er som är kvar!

Fy vad tråkigt. Är du säker på att det är mens?
  • Skånetjej01
    Kolan91 skrev 2015-04-17 17:29:36 följande:

Fick min mens idag så det blir att satsa på ett januarimirakel! Solig

Fy vad trist. Håller tummarna för nästa månad.
  • Skånetjej01
    Kolan91 skrev 2015-04-17 18:15:42 följande:

Jag vet! Vi körde på som galningar 1-2 gånger per dag i tio dagar haha!!

Denna månad ska vi ta det lugnare och jag kommer inte köra med äl stickor och har lovat mig själv att inte ta gravtest tidigast än på bim.

Hur tänker du kring gravtest innan bim?

Det bästa är ju o vänta till bim, men det är ju väldigt svårt o hålla sig. Men du är duktig om du klarar det :)
  • Skånetjej01
    mammelie skrev 2015-04-17 21:22:13 följande:

Mens idag. Har ett embryo kvar i frysen, så jag hoppas på januari-bebis istället.

Fy vad tråkigt. Håller tummarna
  • Skånetjej01
    GrönaDruvan skrev 2015-04-19 00:25:49 följande:

Åh, dumma test. Har nu i 2 dagar haft lite rosa på pappret och även lite "klumpar".... Testade ikväll och nu ser jag ett svagt svagt streck. Är väl ett fantom streck troligtvis. Hade nåt liknande förra månaden en gång och det var ju inget då. På nåt konstigt sätt hoppas man ändå.

Testet hade legat några timmar också...fast annars brukar testerna vara helt vita ändå.

Jag har bim +3 idag och ingen mens, ingen mens värk heller men nu har jag börjat fundera på om mensen kanske strular efter hormonspiralen. Upp till bevis imorgon när jag ska köpa grav test.

Hoppas du får ditt plus.
  • Skånetjej01
    Linensv skrev 2015-04-19 17:42:16 följande:

Plussade idag på bim+12 .. har testat typ en gång om dagen sen bim-5 och har inte känt några som helst symptom förutom att mensen inte har kommit.. så blev ganska paff nu när det blev pluss då jag trodde att mensen bara drog ut på tiden pga spiral uttag och att jag gått upp ganska mycket i vikt de senaste halvåret.

Grattis vad kul! Då finns det fortfarande hopp för mig :) vad hade du för spiral?
  • Skånetjej01
    Linensv skrev 2015-04-19 18:59:44 följande:
    Jag hade en vanlig kopparspiral så inga hormoner som påverkade .. men hade "mens" varje dag i nästan två månader fram tills några veckor innan jag tog ut den. Då sa barnmorskan att det kunde ta tid för min cykel att komma iordning igen efter uttaget pga att blödningsmönstret var ur balans :p om det faktiskt var spiralen som påverkade det har jag ingen aning om men enligt barnmorskan fanns det en risk för att det var det:p
    Ok, jag hade hormonspiral. Men bm sa att det kunde ta upp till 1 år innan man blev gravid.
  • Skånetjej01
    liinaH skrev 2015-04-20 11:06:48 följande:
    Grattis! Välkommen till min grupp ' BF i slutet av december ' :D
    Tack, jag är helt överlycklig. Så tydligt med. Jaha, då har man bf 28 dec :)
  • Skånetjej01
    GrönaDruvan skrev 2015-04-20 13:13:58 följande:

Grattis!!!

Här är det bim +1....

Ingen mens och inget plus. Rosa flytningar så mens på g tror jag.

Tack alla!

Jag håller tummarna för dig. Jag va ju på bim + 4 idag så det kanske kommer? Har du någon mensvärk?
  • Skånetjej01
    GrönaDruvan skrev 2015-04-20 13:54:22 följande:

Förresten, testade du innan idag också?

Jaha, vad synd. Ja, det gjorde jag. Ett starkt plus fick jag :) så bf 28 dec.
  • Skånetjej01
    linnsanbelle skrev 2015-04-20 15:27:55 följande:

Grattis!! :)

Hade du några symptom över helgen? smile1.gif

Jag har vatt väääldigt hungrig och kännt mig svullen i magen.
  • Skånetjej01
    Karin23 skrev 2015-04-20 16:58:27 följande:

Strax efter 04 inatt vakna jag med en skvalpig blåsa, passade på att ta första graviditetstestet då,så, Kl 04.24 fick jag veta för första gången i mitt liv första försöket, JAG SKA BLI MAMMA!:)Väldigt starka markeringar på testerna;)!

php4MVwE269278.jpg

Grattis! Vad roligt. Spännande med första bebisen.
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!