• SecretlyMe

Vi som satsar på ett jul barn!

GlitterLina 28/3

Secretlyme 2/4-7/4; 12e försöket

Pocatello 5/4

Bibbielou 5/4

Linensv 7/4

Ang82 12/4

Sötistilde 16/4

kastrullen 17/4

Gröna druvan 19/4; 4e försöket

PandoraDiem 21/4

Skånetjej01 21/4

• SecretlyMe
    TB1 skrev 2015-03-26 23:02:00 följande:

Och nu kom mensen! Kör vi igen, försök 20.

Trevlig kväll

/TB1

Åh nej.. :( Fan vad orättvist! Hoppas för dig nästa månad!
  • SecretlyMe

Grönadruvan, äl verkar vara på g, tror definitivt den sker innan nästa söndag :)

Jag har haft som nålstick i högra äggstocken i tre dagar, idag har jag som svag mensvärk och mycket flytningar. Äl +8 idag.

• SecretlyMe
    GlitterLina skrev 2015-03-28 08:53:31 följande:

Bim dag idag..

Ingen mens än men lite molvärk & ömma bröst. Neg på gravtest :(

Nej vad tråkigt! :( Är du säker på din äl, har du regelbunden cykel? Tänkte om din äl möjligtvis var lite sen alt att ägget fäste senare :)
  • SecretlyMe

Beklagar GlitterLina :(

Det är ju förkylningstider nu och jag blev väldigt förkyld förra veckan i torsdags. Sen igår har jag haft nästäppa. Det har stor sannolikhet samband med förkylningen men det finns ju även ett litet hopp om att det ska bero på ett frö i magen.

Jag har ökade flytningar och hög temp ännu. Allt jag tänker på är ju graviditet och hopp om pluss, det börjar bli så psykiskt påfrestande!

Vi prickade äl utan att veta om det denna gång. Den blev hela 6 dagar tidigare men hade jag inte vetat om det hade jag inte suttit här och analyserat..

Hur går det för er andra?

• SecretlyMe
    Skånetjej01 skrev 2015-03-30 13:48:28 följande:

Hoppas gör man ju alltid o försöker analysera allt om det är grav tecken. Håller tummarna för att det är din tur. Kan tänka mig att det är jätte jobbigt o behöva försöka så länge. Jag blev besviken när jag inte lyckades på första försöket, nu får jag lite dåligt samvete när jag tänker på er som försökt så länge. Vi börjar närma oss äl, kör inte med test men det är väl någon gång denna veckan så provar varannan dag o hoppas att det räcker :)

Jag börjar känna av mensvärk och det tillsammans med mycket ökade flytningar gör att hoppet är uppe. Känner mig konstant varm utan att ha feber, men som sagt, det kan bortförklaras med förkylningen. Men jag fortsätter hoppas! Äl+10 idag och ev bim på torsdag.

Dåligt samvete ska du inte ha. Jag tror på att man kan skaffa sig en förståelse för andra däremot men att skämmas för att man mår dåligt när man inte lyckas på en gång ska man inte. Det är olika påfrestande för alla :)

Vi har haft oskyddat i 7 år och ändå inte blivit gravida. Vi borde söka hjälp men nu när jag fått höra att man måste bo ihop minst ett år (vi flyttade ihop i januari och jag blev folkbokförd först i mars) samt ha ett bmi på max 30 (jag har 36) så kan vi nog inte söka förrän om ett år till :(
  • SecretlyMe
    Pocatello skrev 2015-03-30 18:51:04 följande:

Ni kan ju alltid säga att ni bott ihop längre men inte varit folkbokförda? Det finns ju en mängd skäl till att en inte är skriven på samma adress. Vet att flera ställen har godtagit det vad jag hört. Sen är väl BMI en annan fråga men då är det i alla fall bara ett hinder :)

Ja det kan ju vara en idé :) Det med bmi jobbar jag med just nu fast i en lägre takt. Jag gick väldigt fort ner i vikt för tre år sedan som jag har för mig att jag nämnt här innan. Gick ner 20kg men gick upp 10 när jag slutade röka. Jag hade tänkt kolla efter gym här men ska först njuta av att vara ute under sommaren och simma mycket och ta härliga sommarpromenader :)
  • SecretlyMe
    Pocatello skrev 2015-03-30 19:06:21 följande:

www.countdowntopregnancy.com

Har ni sett den här sidan? En kan kolla hur många som haft olika gravsymton på olika dagar efter ÄL, folk lägger upp gravtest från olika dagar efter ÄL och andra får rösta/gissa om de är positiva eller negativa. Ganska galet och det går mig att känna mig väldigt ogalen. Tänkte att fler kanske kunde behöva den känslan. 

Enligt den sajten har jag en stor chans att vara gravid ;D
  • SecretlyMe
    Pocatello skrev 2015-03-30 19:50:22 följande:

Gött SecretlyMe! Vad har du för symtom och ÄL dag då? Alla symtom verkar peak:a på 10 dagar vilket känns lite märkligt?

Jag har inte tittat så mycket på den än, men trötthet verkar ju vara väldigt vanligt. Det känns ju dock som ett vääääldigt diffust symtom.

Trö
  • SecretlyMe

Förlåt, telefonen lever ett eget liv :p

Trött kan man vara av olika orsaker. Jag tror att trötthet efter en jobbdag och trötthet pga graviditet är helt skilda saker. Det känns olika.

Jag är idag på äl+10 och de symtom jag har (som KAN vara gravidsymtom men inte behöver vara det) är hög temp (ej feber), känner mig febrig och varm, ökade rikliga flytningar, mild mensvärk, täppt näsa/snuvig, värk bak i ryggen och känsla av utmattning.

• SecretlyMe
    Pocatello skrev 2015-03-30 22:25:18 följande:

Spännande! När tänkte du/ni testa?

Själv är jag bara på +7 idag och även om jag inte tänkt så mycket på det i veckan så var det ju en evighet sen ÄL nu..

Ja det känns ju som år och dar sen.. En evighetsväntan!

Jag har nästan blivit fobisk med att testa.. Så jag litar på tempen :) Blir mensen sen så tar jag ett test då.
  • SecretlyMe

Jag testade negativt igår och idag, äl+11 och äl+12 med bim imorgon så vi får nog ställa in oss på försök 13 nu.

• SecretlyMe

Här blir det ingen decemberbebis så önskar er andra lycka till!

• SecretlyMe

Jag orkar inte försöka mer, vi kommer heller inte få hjälp för att jag har för högt bmi. Så jag kommer koncentrera mig på det nu för barn får vi inte.

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!