• Marie14

Vi som satsar på ett jul barn!

SJLN skrev 2015-04-10 07:03:46 följande:
    Jag förstår din oro, jag har haft två MA senaste halvåret. Ena gången fick jag jättestarka test redan tidigt och andra gången var de väldigt svaga väldigt länge, och det gick åt skogen båda gångerna. Så oroa dig inte för styrkan på testen, det verkar inte vara någon indikator på hur det går sen. :)
    Jag har också haft två missfall, det andra för två veckor sedan.
    Jag såg att du skrivit och nu när jag fått två missfall läser jag inte om så många som fått två (innan tyckte jag läste om jättemånga när jag var gravid, vilket skrämde upp mig)

Som sagt, ville bara få kontakt. När fick du ditt senaste?
  • Marie14
    SJLN skrev 2015-04-12 20:12:48 följande:
    Det senaste var 26-27 februari, började blöda lite den 26e och fick komma in för skrapning den 27e. Hur långt gången var du vid dina missfall?

vecka 12, men det var ofostrig graviditet. Det var då jag började blöda.

Började blöda för två veckor sedan. Börjar ändå repa mig. Bruna flytnigar nu. Tidigare har jag haft blod men nu så känns det som det är sista resterna.

Kan ha fel, men skrev du i tråden "Vi som fått missfall men siktar på snart plus" (eller liknande namn)

• Marie14
    SJLN skrev 2015-04-12 21:38:04 följande:

Jaa, det stämmer :) men det var efter första missfallet. Då hade jag också en ofostrig. Och en som levde till ca vecka 5. Och jag började också blöda i vecka 12. Andra missfallet levde fostret till vecka 5 igen men jag började blöda redan runt vecka 8.

Vad sa läkaren ll dig om två mimissfall? Hur gammal är du? Jah är 28.
  • Marie14
    SJLN skrev 2015-04-12 22:54:09 följande:

Dels sa han att det är inget ovanligt, och att det inte behöver betyda att något är fel utan jag bara kan haft otur, och sen att jag får en utredning om jag får ett tredje missfall :) sen sa han också att det är inte de kvinnorna som får missfall som blir barnlösa, blir man gravid så får man i regel alltid ett barn till slut. :)

Det sista vet jag att det finns undantag för men det kändes väldigt skönt att höra ändå ;)

Ungefär som det min läkare sa. Är man äldre kanske man inte hinner.....jag känner trots allt hopp! Fint att få skriva med dig!
  • Marie14
    SJLN skrev 2015-04-13 07:02:30 följande:
    Ja men detsamma! Jag känner mig också hoppfull för det mesta, men sen finns det dagar ibland som hormonerna spökar till det och allt hopp är som bortblåst. Tur det går över snabbt igen :)
    GrönaDruvan skrev 2015-04-13 05:44:14 följande:

Kunde inte hålla mig från att testa nu... Men det visade inget. Så tror definitivt mensen är på gång, för det värker väldigt mycket.

Tråkigt, jag hoppas att du har fel..
    Verkligen, jag kan må jättedåligt ibland, men det är som du säger , det går fort över. Min man är fantastisk. Han är inte orolig, inte heller föräldrar etc. 

Jag tror att min ägglossning är på gång - börjar känna lite värk över äggstockarna. Har ljusljusljusbruna flytningar fortfarande men de är nog på väg bort. 
    Hoppas vi hinner få till det :)
  • Marie14
    FlutterDash skrev 2015-04-13 10:28:41 följande:

Här är jag helt säker på att mensen kommer i morgon eller så. Som vanligt. Börjar tröttna på detta. Då går vi in på sjunde försöket då. Börjar känna som om något är fel på mig. 

För oss har det tagit 9-10 försök båda graviditeterna. Ge inte upp!
  • Marie14
    FlutterDash skrev 2015-04-13 10:50:22 följande:
    Tack vad snäll du är. :) 

Känns som om jag ställt in mig mentalt på att det kommer ta ett år och sedan får vi gå till fertilitetskliniken osv.. Trodde faktiskt inte det skulle ta så lång tid. Vi använder ägglossningstest och har mycket sex just omkring ÄL så jag vet att vi prickar den. Men, ja. Det kan ju faktiskt ta tid. Är så lätt att bli nedslagen bara. Vill så gärna och blir så ledsen av att aldrig få bli gravid. 
    Det tar tid. Man tror inte det. Jag har fått två missfall av två graviditeter. Har känt mig så nerslagen. Vet att det kan vara skrämmande, men jag vill säga att det är så oerhört mycket som ska funka för en graviditet. Helt plötsligt händer det och då är du gravid! Har det tagit x antal månader så känns de som ingenting , för du är gravid och du vet att ni kan bli gravida. 
  • Marie14
    SJLN skrev 2015-04-13 11:34:16 följande:
    Åh hoppas hoppas! Förra gången hade jag ägglossning runt dag 44 efter skrapning, så jag trodde jag skulle få i fredags då det var dag 44 men jag har inte haft nå äl-flytningar eller så. Så det visar sig väl när jag får det :)
    Så du har fått så långa cykler efter missfallet? Det är exakt två veckor sedan idag jag tog Cytotec. Efter förra missfallet kom ägglossning igång 3 veckor efter att klumpen kom ut. 

Det är liksom bara att vänta och se. Men så frustrerande!
  • Marie14
    liinaH skrev 2015-04-16 09:23:24 följande:

Och så här ser det ut 10 minuter efter. Översta är från imorse, och de undre är från igår. Förlåt för en till bild.

Grattis!
  • Marie14

Idag har jag fått stegring på ältest. Tre veckor efter missfall.
    Hoppas hoppas det tar sig nu snart!

Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!