• Auditanne

verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr

Anonym (Tjolahopp) skrev 2015-03-23 18:00:25 följande:

Vad tusan är det för sexgalningar som figurerar här på FL. Inte fasen behöver man onanera om man lever i ett förhållande där man har mycket sex. Jag har nog aldrig gjort det. Bara när jag varit singel.

Skulle man utöver sexet man har också onanera så skulle ju könsorganet brinna upp till slut, i alla fall så blir det inte lika skönt om man håller på och onanerar ofta, orgasmerna blir mindre intensiva.

Förstår dig TS, skulle reagera precis som du. Dessutom, män som runkar, finns nog inget osexigare.

Får man fråga varför du tycker så?

Är mannens sexualitet bara sexig om den uttrycks tillsammans med en kvinna tycker du? 

Med tanke på alla porrklipp som finns med solorunkande tjejer, borde inte vi kvinnor kunna anstränga oss för att uppskatta mannens singulära sexualitet på samma sätt som de gör med vår?

Lite egocentriskt att bara tända på mannen i den situation då han har sex med en kvinna. 
  • Auditanne
    Anonym (tjejan) skrev 2015-03-23 18:15:57 följande:
    Ja precis, med din sovande partner bredvid! Som alltså inte ser vad du håller på med!
    Fast jag hade gjort detta även om han var vaken och osugen på sex. Förutsatt då att min partner inte känner sig besvärad av att se mig onanera.

Frågan är varför han skulle känna sig besvärad om han nu är helt trygg med både min och sin egen sexualitet.
  • Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 18:29:36 följande:
    Man kan vara hur trygg som helst i sin sexualitet utan att vilja se någon annan onanera eller vilja göra det inför någon annan.

För mig är en trygg sexualitet att veta vad man vill och inte och respektera vad man vill och inte.
    Förlåt för dubbelposten, jag har nu sänt en anmälan på mitt eget inlägg.

Okej, jag vet att människor tänker olika ibland men jag vill också kunna förstå varför människor tänker som de gör, därför avkräver jag ofta förklaringar.

Om vi ponerar att min potentiella pojkvän sagt nej och krävt att jag inte skulle onanera bredvid honom i sängen - vad kan detta då bero på om inte hans egen otrygghet? Har du några förslag som kan ge mig insikt i frågan?
  • Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 18:40:45 följande:
    Det kan vara så enkelt som att han är totalt okåt.
    Okej, men i hans helt okåta tillstånd borde det väl då inte vara några problem för honom att koncentrera sig på det han gör själv, typ läsa, sova eller vad han nu hade i tankarna?
    Onani kan ju också utföras i tystnad så man inte stör sin partner med höga ljud.

• Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 18:49:44 följande:
    Men om han nu inte har lust att vara med när du onanerar helt enkelt. Han kanske tycker att det är avtändande. Då är det väl toppen om han kan vara öppen och ärlig med det utan att du ska döma honom för det.
    Ja, det är viktigt att han är fullt ärlig och då även förklarar för mig varför han blir avtänd av att ligga bredvid mig om jag onanerade.
    Jag hade nog i ärlighetens namn blivit lite ledsen om han sagt något sådant samt undrat hur han kan uppleva min sexualitet som något avtändande.

Nog för att okåthet i sig kan vara en neutral känsla (som också bör respekteras naturligtvis) men avtändande?

Som att han skulle äcklas av min kåthet bara för att han själv inte är kåt? Återigen ett väldigt egocentriskt synsätt på sex.
  • Auditanne
    Anonym (Tjolahopp) skrev 2015-03-23 18:56:14 följande:
    Förresten! Jag kan väl inte tvinga mig att gilla något som jag inte gillar? Och det betyder inte att man är egocentrisk, det är väl värre att låtsas gilla något man inte tycker om egentligen. Tänk lite längre....
    Om du inte är egocentrisk, varför kan du inte uppskatta mannens sexualitet gentemot sig själv då? 

Och nej, jag försöker inte tvinga dig till att tycka om något du inte tycker om, försöker bara förstå hur du tänker.

Om din partner hade sagt till dig att han tyckte det var äckligt att se dig onanera, hade du inte blivit det minsta sårad då? Jag hade blivit väldigt ledsen och förmodligen avslutat relationen. 
  • Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 19:10:09 följande:
    Det är väl rätt ego att anta att ens partner tycker att det är ok att man ligger och onanerar i sängen med.

När det kommer till sex så tycker jag inte att man ska behöva förklara sig om det är något man inte är bekväm med.

Däremot så har man en skyldighet att fråga partnern om det är ok.

- Är det lugnt att jag onanerar bredvid dig i sängen?

Vid ett nej får man helt enkelt acceptera det och gå någon annan stans. För så viktigt kan det väl inte vara att få onanera i någon annans sällskap att man måste dissekera frågan i småbitar. 

Man kanske inte är på humör helt enkelt. Man kanske känner sig påtvingad. Oavsett anledning så är det ok att säga ifrån.
    Ja men det är väl inte ego att anta ens partner inte äcklas av ens sexuella självtillfredsställelse?

Jag hade inte respekterat en man som blir avtänd av min sexualitet på det viset. Det enda jag gör är ju att ta på mig själv och jag fattar inte hur detta kan skapa obehag hos en älskande partner.
    Hade fimpat en man som hade såna konstiga tycken och föreställningar om att känna sig påtvingad. Låter inte sunt för fem öre. 

Och jo, den här frågan är viktig för det handlar om acceptans av sin partners sexualitet, även när denna inte omfattar en själv.
  • Auditanne
    Anonym (Tjolahopp) skrev 2015-03-23 19:13:12 följande:
    Det är ju inget jag skulle säga högt till min partner eftersom jag vet att det kan såra honom, så....det man inte vet mår man inte dåligt av.

Sårad är väl att ta i, däremot besviken och lite ledsen. Så om han nu tycker det är äckligt om jag skulle onanera, så är jag ju tacksam om han håller det för sig själv.
    Så när din kille onanerar med dig i ett sexuellt sammanhang så är det fint men om han står och drar i den ensam så blir du avtänd?

Du kan inte se det egocentriska i ovanstående sammanhang?

Trist om det nu är så att män och kvinnor generellt blir avtända av tanken på deras partners onanerande. Låter så oerhört religiöst och jag trodde vi hade kommit längre än så i vår nutida sexuella moral. 

Ska man behöva dejta en porrskådis eller nån liknande med en garanterat öppnare och mer liberal syn på människors sexualitet för att kunna känna sig trygg och fri med en partner? Blir så ledsen när jag läser sånt här alltså.
  • Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 19:33:32 följande:
    Jo det är faktiskt ego att anta att någon är bekväm med vilket beteende som helst bara för att det handlar om sex. Han har sin fulla rätt till sina känslor.

Om vi tar mig som ett exempel. Om jag var totalt okåt och ligger i sängen och försöker sova så skulle jag inte acceptera att karln ligger bredvid och runkar. Det skulle kännas äckligt faktiskt. Nästa gång kanske jag inte är lika okåt. Då kanske jag tycker att det är hur trevligt som helst istället.

Ingen kan ta din sexualitet ifrån dig. Men du kan inte tvinga den på andra heller. Så är det bara.

Jag skulle acceptera direkt om min karl sa nej till något. Jag är dessutom så pass bekväm i min sexualitet att jag kan ta ett nej.
    Att onanera i närheten av sin partner är inte att påtvinga denne sin egen sexualitet.

Påtvingande blir det först om den onanerande gör sexuella närmanden mot en, onanin i sig är helt ens egen.

Jag hade också accepterat om min partner sa nej till onani sålänge det fanns ett sunt och logiskt skäl bakom hans nekande. 

Att säga nej för att man känner sig påtvingad sex är inte sunt, det är en oro som man själv behöver få bukt med istället för att lägga över den på sin partner.
  • Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 19:48:37 följande:
    Måste din partner förklara ingående varför han inte vill ha sex med? Måste svaret dessutom vara något som du anser vara sunt?

Det är inte sunt att tro att man kan bete sig hur som helst mot en annan människa och ha noll förståelse för någon annans känslor.
    Nej då, det finns många sunda skäl till att man inte vill ha sex just den kvällen, inget konstigt i sig.

Självklart kan man inte bete sig hursomhelst mot en partner, är det någon som har påstått det? 

Det jag gör är endast att ifrågasätta den nutida sexualmoral som tycks råda hos en del, tex. varför man tycker att det är äckligt att se sin partner onanera eller så lite som veta att han gör det bakom låsta dörrar eller bredvid en i sängen.

Jag försöker verkligen att förstå det "vettiga" i att bli äcklad av sin partners onani men hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte se något sunt i detta alls.

Inte heller många som försökt ge mig några logiskt bakomliggande skäl till dessa äckelkänslor så jag får väl fortsätta klura på gåtan helt på egen hand.
  • Auditanne
    Anonym (Tjolahopp) skrev 2015-03-23 19:54:37 följande:
    Men om din partner känner sig obekväm med att du ligger där igämte och onanerar så måste du acceptera det, annars tvingar du på honom något han inte trivs med. Fast partnern har ju också ett val, han kan ju gå och lägga sig någon annanstans.
    Ska jag acceptera att han äcklas av min sexualitet utan att ens kräva en förklaring?

Nej tack! Jag vill inte vara ihop med någon som besväras av något så harmlöst som onani.
    Det är ett kristet synsätt och jag tror inte på några infantila gudasagor som vill stämpla människors sexualitet som smutsig och ful.
  • Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 20:17:14 följande:
    Men det är inte din sexualitet som är problemet. Det är handlingen att onanera bredvid någon som inte känner sig bekväm med det av vilken anledning som helst.

Vilken del av din sexualitet är det som inte accepteras om du inte får onanera bredvid en person som inte är bekväm med det? Det är ingen som ska hindras ifrån att onanera. Men man kan inte förvänta sig att ens partner ska vara bekväm med att man gör det i dennes sällskap.

Det handlar inte om att någons sexualitet är smutsig och ful heller. Det handlar bara om att visa respekt för sin partner. Det är inte ok att tvinga på någon annan sin sexualitet.
    Jag vet inte men om ens egen partner känner sig obekväm med att jag ger uttryck för min sexualitet genom harmlösa rörelser på min egen kropp så undrar jag ju naturligtvis varför? 
    Han har ju inga problem med att jag uttrycker sexuella känslor ihop med honom så varför ska han då bli äcklad av att jag har sex med mig själv? 

Det finns sunda skäl till att neka någon att onanera nära en, t.ex att han måste jobba/är trött/behöver sova etc. och därmed inte vill distraheras av min sexuella aktivitet.

Att däremot säga nej för att man blir avtänd/äcklad/obekväm är betydligt allvarligare skäl till att inte vilja vara i närheten av en onanerande partner och jag tror det handlar om olika saker som jag förmodligen inte skulle acceptera i ett förhållande.

Saker som t.ex en kristlig sexualmoral, tidigare sexuellt trauma, dåligt självförtroende, en inbillad press på sig att ha sex av diverse anledningar. 

Om man lider av något av det ovannämnda så gör man bättre i att ta itu med dessa problem istället för att lägga skuld på en partner som bara vill kunna vara sig själv i en relation och uttrycka helt normala behov som onani utan att behöva gömma sig. 

• Auditanne
    Anonym (Tjolahopp) skrev 2015-03-23 20:25:17 följande:
    Lägg ner ditt snack som att kristendomen skulle vara något fult. Ser du ner på människor som är kristna? Det är väldigt låg nivå på ditt resonemang.

Känner många kristna och de är trevliga att umgås med och har bra värderingar.
    Det är möjligt men det är också delvis kristendomen som satt skamstämpel på onani och uppmanat folk under långa tider att de ska hålla händerna på täcket.

Jag tror personligen att denna hjärntvätt som religion har förpestat oss med finns kvar i många även om kristendomen uppdaterats och moderniserats något.
  • Auditanne
    Anonym (Blåögd) skrev 2015-03-23 21:12:57 följande:

Kaniner har väl inte tid att o....

Är väl ofta så det går när man skriver i hast från sin IphoneFlört

Får jag ställa en personlig fråga till dig, bara av ren nyfikenhet?

Blir du äcklad eller känner lättare obehag om du får se din partner onanera?
    Eller snygga, vältränade män i erotiska filmklipp som gör detsamma?

Mitt svar på frågorna är ett rungande nej och jag skulle önska att det fanns åtminstone EN enda person som delade mina känslor här.
  • Auditanne
    Anonym (Diskret) skrev 2015-03-23 21:38:08 följande:
    Jag skulle i alla fall tycka att det var äckligt. Jag kan tänka mig att min man gjorde det när jag var höggravid och veckorna efter förlossningen, men jag såg aldrig några spår av det och det är jag glad för. Hade nog aldrig kommit över synen...
    Allvarligt?

Oj, då kommer du väl tycka att jag är helt pervers när jag säger att jag tänder på fysiskt sexiga män som drar i sin snabel Skäms

Finns även andra, relaterade saker jag går igång på men ingen idé att nämna dessa för då hade du väl svimmat av.Flört  

Inte för att låta anklagande men du har aldrig funderat på varför du äcklas av din makes onani? 
    Alltså, om det varit en främmande man som gjort det så hade jag hajat rädslan och obehaget men här pratar du ju om din egen make som du älskar och tänder på (iaf när ni har sex ihop)?

Är som ett enda stort frågetecken nu. Är det hans penis som är ful eller tycker du att det är fåfängt av en man att tillfredsställa sig själv???
  • Auditanne
    Anonym (Diskret) skrev 2015-03-23 21:57:19 följande:
    Det är själva grejen som är äcklig. Jag tycker att man gör det privat, om man måste göra det alls.

Vad hade DU tyckt om du kommit på din far med det? Menar inte att det är jämförbart eftersom man kanske inte vill tänka sig att ens föräldrar har sex ens på det vanliga sättet. Men det kanske säger NÅGOT om vad jag känner? Att man inte vill föreställa sig personer man älskar och respekterar sysselsatta med något sådant?
    Jag hade ett ganska distanserat förhållande till min far så hade inte känt något särskilt om jag kom på honom med att onanera.
    Han hade också ett rätt avslappnat förhållande till sex i allmänhet så det hade nog inte uppstått någon värre genans mellan oss i ett sådant scenario.

Men han kanske tillfredsställer sig själv lite när ni ska ha sex?

Är det verkligen en sån stor skillnad om han då gör detsamma på egen hand?
    Sex som sex?

• Auditanne
    Klotjohan skrev 2015-03-23 22:06:45 följande:

Jag trodde inte man kunde starta fler trådar om detta ämnet? Har man så osunt kontrollbehov av sin partners sexualitet så ta ut skilsmässa. 

Är du man?

Snälla, häng kvar i tråden några minuter och svara på samma fråga som jag ställt till kvinnorna här?

Tycker du att det är äckligt att se din flickvän onanera ensam utan att du är med i bilden?

Blir så nyfiken nu så jag kan spricka. Kanske både man starta en poll om detta för det hade varit väldigt intressant att veta hur den allmänna sanningen lyder.
  • Auditanne
    Klotjohan skrev 2015-03-23 23:50:24 följande:
    äNu är jag homosexuell man så jag vet inte hur jag skulle reagera på en onanerande flickvän hemma Obestämd 
    Men hur hade du reagerat på en pojkvän då? 

Visst hade du tyckt att det var lite sexigt eller? Om man ska döma av attityden på Flashbacks gaytråd så verkar de flesta tycka att onanerande män är hett att betrakta.
    Är också väldigt vanligt i bögporr med solorunkande män.
  • Auditanne
    Klotjohan skrev 2015-03-24 00:15:42 följande:
    Skrattande onanerande män är hett ja!
    Skulle min pv onanera oavsett om jag vet om det eller ej så bryr jag mig inte det minsta. Jag har inget intresse av att försöka kontrollera eller skuldbelägga någon annans sexualitet. 
    Eller hur? 

Vill tillägga att mannens sexualitet är lika vacker och åtråvärd för mig oavsett om jag ingår i denna eller när han föredrar att uttrycka den helt på egen hand (pun intendedTungan ute)

I ett förhållande så tror jag att det mest sunda är att hålla båda ögon öppna och omfamna hela sin partners sexualitet och inte bara den delen där man har sex med varandra. 
Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr