• Johan75

verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr

Jag förstår ändå TS här. Porr och onani tycker jag är oviktigt för sakfrågan - att han ljög och att han själv anser att TS inte får titta på porr men gör det själv (kanske?). 

Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    Lilje skrev 2015-03-21 20:33:31 följande:
    Hade min kille försökt övervaka mig på det sättet TS gjorde hade jag också ljugit. Även i ett förhållande behöver man ibland lite privatliv, och en kontrollerande partner åker ut.
    Privatliv behöver man, men de flesta inskränker nog på den när man misstänker att den man lever med bryter någon av de överenskommelser man har. TS har, som jag förstått det, utformat denna överenskommelse tillsammans med sin pojkvän - det är inget ultimatum som hon ställt till honom. Själva "övervakningen" kom även efter det att det framkommit saker som tyder på att han brutit denna överenskommelse. 
  • Johan75
    LauraPalmer skrev 2015-03-22 15:33:12 följande:

Han vill inte prata om det för att det är en väldigt privat sak som du faktiskt inte har något med att göra. Lär honom att rensa historiken och låt karln få ha sina sköna stunder. Det borde man väl kunna unna den man älskar.

Fast, om båda har kommit överens om något så är det väl hennes sak? Många par har olika överenskommelser om vad som är ok eller inte. TS pojkvän har ju sagt att han inte vill att hon tittar på porr. Då är det väl ändå ett övertramp att själv konsumera detta i hemlighet. 
  • Johan75
    LauraPalmer skrev 2015-03-22 16:19:10 följande:
    Då kanske dom borde slopa den överenskommelsen. Som överhuvudtaget är rätt rubbad till att börja med.
    Ja, jag tycker inte heller att den överenskommelsen verkar något som skulle passa mig eller de förhållanden jag haft, men det är upp till TS och hennes pojkvän att prata om detta och hitta en väg ur problemet. 

Däremot kan man inte som vuxen ingå överenskommelser med andra och förvänta sig att inget händer, eller att ingen tar skada, om man bryter dessa. 
  • Johan75
    Auditanne skrev 2015-03-23 22:15:58 följande:
    Är du man?

Snälla, häng kvar i tråden några minuter och svara på samma fråga som jag ställt till kvinnorna här?

Tycker du att det är äckligt att se din flickvän onanera ensam utan att du är med i bilden?

Blir så nyfiken nu så jag kan spricka. Kanske både man starta en poll om detta för det hade varit väldigt intressant att veta hur den allmänna sanningen lyder.
    Min uppfattning är att det är en betydligt större andel killar som tänder på, och uppskattar, när deras tjej (eller tjejer generellt) onanerar jämfört med tjejers syn på killar och självsex. Sen finns det givetvis även en massa tjejer som uppskattar när män gör det och säkerligen även några killar som inte uppskattar när tjejer gör det - men det verkar onekligen som att killar i mycket högre grad uppskattar när tjejer har sex med sig själva än tvärt om. 

Lite lustigt egentligen då det ofta är kvinnors onani som beskrivs som tabubelagd och problematisk. Men det kanska hör ihop? Att kvinnor är mycket mer vana att män är öppna och "in your face" med sin sexualitet, vilket leder till en viss aversion (och ibland även avsmak) för densamma. 
Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr