Har du förtroende för regeringen?
Du är bara en av många som försöker rättfärdiga egna moraliska tveksamheter utifrån vad du anser vara andras brist på moral.
Jag anser inte att det var fel av S att samarbeta med V eller ens tidigare VPK - men vore jag moderat skulle socialdemokraternas moral eller brist på en sådan vara ovidkommande för min egen - alltså vad jag menar är att frågan om det vore moraliskt rätt eller fel av M att låta SD bli en del av ett potentiellt regeringsunderlag kan inte besvaras utifrån hur S agerat.
Om (s) kan spela efter de reglerna måste den borgerliga sidan kunna göra detsamma och samarbeta med (sd) samtidigt som man håller ett visst avstånd till dem, att ha med dem i en regering är det ju t.ex. inte tal om.
Vi kan inte rätt gärna ha regler och praxis i riksdagen som enbart gynnar (s), det måste vara lika oberoende av regeringsalternativ hur mycket vänstersympatisörer än tycker att det vore bra. Min favoritregering just efter valet hade varit en Alliansregering som samarbetade med (s), men det vägrade ju (s) blankt och lyckades på så sätt med sitt strategiska mål att spräcka Alliansen. Det var givetvis en framgång för dem men det innebär också att alternativen kan ändras efter nästa val.