Hålla sig till "gravidkost" fast man inte är gravid...?
Det är vanligt att man som ofrivilligt barnlös går in i en kris som kan yttra sig på olika sätt, din väninna har fått för sig att hon lättare blir gravid om hon gör på ngt speciellt sätt och att följa denna diet slaviskt är hennes sätt att försöka få kontroll över någon aspekt av sitt liv.
Som vän finns det mycket man borde kunna göra, men sanningen är att en människa i kris sällan är mottaglig för vänners hjälp.
9 månader känns som en livstid, men är faktiskt bara två månader över genomsnittet. För mig tog det nio försök de två första gångerna jag blev gravid (båda slutade som tidiga mf), men sen fattade kroppen grejen och jag blev gravid på första försöket tre ggr (två barn, ett MA). Jag gick helt in i mig själv och min identitet som barnlös och förlorade de flesta av mina vänner och förstörde min relation (lever nu ensam med två barn).
Jag tror inte att någon skulle ha kunnat övertala mig att göra något annorlunda, men jag önskar att jag haft vett att gå och prata med någon som vet hur det kan vara.