• Anonym (MME)

Hetsätning, fler därute

Jag har senaste 1,5året startat med något rejält dåligt beteendemönster

Jag vägde väldigt lite förr ca 46-48 kg på mina 155cm

Efter en tid av otrygghet och ensamhet tog jag maten som tröst. Har alltid tränat hårt och ätit rätt men under denna period minskade jag träningen och hetsåt ungefär 3-4ggr i vecka . När vågen stod på 61kg vart jag så äcklad av mig själv att jag va tvungen å göra något åt de

Genom att enbart hjälpa mig själv har jag på ett år hittat tillbaka till träningen. Och pendlar mellan 53-54 kg nu

Bara de att jag inte slutat till 100% med min dåliga vana än. Så fort livet tar en vändning eller jag ställs inför dendär ensamheten så är jag där igen. Jag har dock bestämt mig för att ha vissa regler i mitt liv men som hetsätare så spelar de knappast någon roll. De finns alltid något hemma (har förbjudit godis och att åka å handla något att hetsäta)

De sker kanske 1gång i månaden nu men de är tillräckligt för att jag ska må så jävla dåligt.

Igår va de dags och de blev följande (utöver frukost lunch och middag)

En macka med smör å ost

2kokosbollar

1/3 påse chips

Cornflakes med sirap och mjölk (sa ju att man tar va som finns)

En hel låda fryst mango

Detta inom typ 2timmar

Magen är i kaos idag. Jag är svullen och ledsens

Tycker ni art jag ska söka hjälp med detta? Fast de sker så sällan? Känslan av denna okontrollerbara ätning är hemsk. Hela mitt liv kretsar oftast kring mat och jag tänker på de ständigt.

Finns de fler där ute med samma problem???

• Svar på tråden Hetsätning, fler därute
  • Anonym (jagockså)

jag har samma problem. fast jag hetsäter/spyr 2-3 ggr per dag.
    Igår fick jag inte ens upp det jag ville få upp på kvällen och mår asdåligt för det

• Dehbxty

Hej! Jag har ett tips till er som hjälpte mig. Jag började köra matdagbok och såg till att skriva upp innan exakt vad jag får äta och vilken tid. En dag i veckan fick jag äta en maträtt och snacks som jag hafft craving för hela veckan. På så sätt vänjer man kroppen att inte vilja hetsäta. Och du mättar ditt otroliga sug en gång i veckan men kontrollerat förstås :) lycka till!

• Anonym (MME)

Till anonym - :( förstår din känsla. Min är hemsk när de sker 1 gång i månaden och då utan att spy. Kan knappt tänka mig hur du måste känna då!

Jag har provat koatscheman och allt därtill. Innan jag började hetsätningen funkade de klockrent. Men de är som jag tappat självrespekten helt....

• Anonym (jagockså)
    Anonym (MME) skrev 2015-03-11 22:17:04 följande:

Till anonym - :( förstår din känsla. Min är hemsk när de sker 1 gång i månaden och då utan att spy. Kan knappt tänka mig hur du måste känna då!

Jag har provat koatscheman och allt därtill. Innan jag började hetsätningen funkade de klockrent. Men de är som jag tappat självrespekten helt....

Vet du om din är pga "svaghet" för mat, eller om det har med att vilja vara smal?

Min är båda.
  • Anonym (En till..)

Jodå, här är en till hetsätare, som mår mycket dåligt över mitt egne beteende. Förr var det enbart godis jag hetsåt, när jag skippade godis helt och såg till att det inte fanns hemma, så började jag hetsäta mat!! Mår ju skit av detta, vill verkligen inte! Det händer i samband med hög stress, vilket jag har varje dag, samt när jag är deprimerad på grund av smärta och inte kan motionera som jag vill....

Svar på tråden Hetsätning, fler därute