Hetsätning, fler därute
Jag har senaste 1,5året startat med något rejält dåligt beteendemönster
Jag vägde väldigt lite förr ca 46-48 kg på mina 155cm
Efter en tid av otrygghet och ensamhet tog jag maten som tröst. Har alltid tränat hårt och ätit rätt men under denna period minskade jag träningen och hetsåt ungefär 3-4ggr i vecka . När vågen stod på 61kg vart jag så äcklad av mig själv att jag va tvungen å göra något åt de
Genom att enbart hjälpa mig själv har jag på ett år hittat tillbaka till träningen. Och pendlar mellan 53-54 kg nu
Bara de att jag inte slutat till 100% med min dåliga vana än. Så fort livet tar en vändning eller jag ställs inför dendär ensamheten så är jag där igen. Jag har dock bestämt mig för att ha vissa regler i mitt liv men som hetsätare så spelar de knappast någon roll. De finns alltid något hemma (har förbjudit godis och att åka å handla något att hetsäta)
De sker kanske 1gång i månaden nu men de är tillräckligt för att jag ska må så jävla dåligt.
Igår va de dags och de blev följande (utöver frukost lunch och middag)
En macka med smör å ost
2kokosbollar
1/3 påse chips
Cornflakes med sirap och mjölk (sa ju att man tar va som finns)
En hel låda fryst mango
Detta inom typ 2timmar
Magen är i kaos idag. Jag är svullen och ledsens
Tycker ni art jag ska söka hjälp med detta? Fast de sker så sällan? Känslan av denna okontrollerbara ätning är hemsk. Hela mitt liv kretsar oftast kring mat och jag tänker på de ständigt.
Finns de fler där ute med samma problem???