Inlägg från: Vadvetjaaaaag |Visa alla inlägg
  • Vadvetjaaaaag

BIM april 2015

Misshjb skrev 2015-03-31 06:35:07 följande:

Nej fick nog molvärk 5,6 dagar efter ÄL. Hur går det för dig själv? När tänkte du testa?

Ja har ju haft ont ända sen äl :( har bim den 11/4 å ja har ett "testa tidigt" som ligger å väntar men vet inte när jag ska testa :) kanske gör det på fredagen eller något :)
  • Vadvetjaaaaag
    lanylena skrev 2015-03-31 07:04:20 följande:

Jag känner av nåt, faktiskt. Blir då orolig att ÄL inte har varit än?

Jag tänkte detsamma. Men å andra sidan känns detta ändå annorlunda. För jag tror verkligen ja hade äl för de gjorde jätte ont den dagen de borde släppt. Men nu har ja ont också... Typ sticker å bränner å sen är de som ett tryck neråt i typ "musbenet" eller vad man kan säga haha
  • Vadvetjaaaaag
    lanylena skrev 2015-03-31 07:51:20 följande:

Åh, vilken bra förklaring! Det liksom "bränner" för mig också!

Haha ja men de känns typ så ;) hoppas vi båda plussar :D
  • Vadvetjaaaaag
    isali skrev 2015-03-31 09:15:42 följande:

Typ den 25-26. Inte känt ett piss sen dess!

Ja kände imorse men inte nu. Idag är de äl+4 om man räknar med äldagen annars äl+3
  • Vadvetjaaaaag
    lanylena skrev 2015-03-31 09:46:18 följande:

ÄL-dagen, är det dagen med första svagare testet efter starka test?

Isf hade jag ÄL 27/3? (hade positivt 25, 26 och morgonen den 27/3, på kvällen svagare).

Ja så tänkte jag iaf ? :) för jag hade starkast 27/3 kväll men svagare 28/3 morgon och jag antar att de va den 28 de släppte och därför räknar jag de som äl?
  • Vadvetjaaaaag
    Malin Cc skrev 2015-04-01 08:05:32 följande:

Asså vet inte vart jag ska börja!

Har verkligen känt att nått varit annorlunda i kroppen.

Men med negativa test så tappar man hoppet. Jag sa till min sambo igår att: jaha, det blir väl ingen bebis den här månaden heller.

Men i morse när jag vaknade så tänkte jag att vafasiken, har ju ett cb test liggandes. Om jag får negativt idag så finns det inget att hoppas på.

Sitter spänt och kollar när den blåa färgen kommer fram och det blir inget pluss. Lägger ifrån mig testet, tvättar händrna och kollar testet igen.

Och där är den! Plusset jag väntat på!!!'

Inte super starkt men det syns tydligt att det är ett pluss!

Är helt sjukt glad men kan knappt tro det. Jag är gravid!

Men ååh grattis :D

Vilka symptom har du haft å hur tidigt började du känna? Direkt efter äl eller senare?
  • Vadvetjaaaaag

Jag läste just att man INTE ska äta ipren om man försöker skaffa barn eller är gravid. Jag tog en tablett i förrgår å en idag, tänk OM jag är gravid och har skadat mitt barn??? HJÄÄÄLP

• Vadvetjaaaaag
    Brinkly skrev 2015-04-01 17:05:39 följande:

Du behöver inte oroa dig, det är senare i graviditeten. Om du är gravid kommer allt från gulesäcken i början och den ska inte påverkas av Ipren. Kram

Åh tack va bra <3
  • Vadvetjaaaaag
    Symetrical skrev 2015-04-01 18:27:02 följande:

Anledningen till att det rekommenderas att inte äta Ipren då man försöker blir gravid heller är att det kan hämma äggblåsorna och därmed påverka äl i värsta fall, men eftersom du redan haft din äl den här månaden borde det inte ha någon negativ inverkan.

Okej va bra :) undra om jag är gravid... Jag känner till och från i magen. Drar liksom ut mot jumskarna. Och sen konstigt nog kissar jag mer än vanligt fast de inte borde komma nu haha. Har fått mer flytningar nu. Kan sitta i kassan på jobbet å nästan tro att ja får mens haha. Å sen trött som fan men de kan vara tidsomställningen hehe. Men tyvärr har jag inte slutat röka än........ Å en jävulsk halsbränna. Å ja har ont i brösten på sidan ut mot armhålorna. Men för mig gör det inget om ja inte blir gravid och får en decemberbäbis. Min unge kommer nog tacka mig att de isf blev en januari eller februari unge istället för december haha! Men visst kommer jag bli överlycklig om ja skulle få ett plus om en vecka. Men ja skulle heller inte bli besviken. Har köpt 20 nya ältest så ja är beredd på en till månad ;)
  • Vadvetjaaaaag
    lanylena skrev 2015-04-02 08:56:05 följande:

Men åh, vi har ju liknande symtom! Jag tycker också att det "drar", och jag har fått massa flytningar nu? Att det drar kan jag säkerligen inbilla mig då man ju känner efter minsta lilla förändring. Men flytningarna är jag mest överraskad över. Det har jag inte haft vid den här tiden i månaden?

Återstår att se efter påsk om kroppen spelar mig ett spratt eller ej.

Ja känner inte efter så mycket... Blir påmind av de på jobbet när ja får ont när jag sitter i kassan å så... Men såhär brukar ja aldrig känna men försöker att inte tänka på de. Mina bröst är fan för stora för min bh nu å dom ömmar på kanterna å ja brukar aldrig känna något i mina bröst ;) inte vid mens eller något... Så något lurt är de ;)
Svar på tråden BIM april 2015