BIM april 2015
Nej fick nog molvärk 5,6 dagar efter ÄL. Hur går det för dig själv? När tänkte du testa?
Nej fick nog molvärk 5,6 dagar efter ÄL. Hur går det för dig själv? När tänkte du testa?
Jag känner av nåt, faktiskt. Blir då orolig att ÄL inte har varit än?
Åh, vilken bra förklaring! Det liksom "bränner" för mig också!
Typ den 25-26. Inte känt ett piss sen dess!
ÄL-dagen, är det dagen med första svagare testet efter starka test?
Isf hade jag ÄL 27/3? (hade positivt 25, 26 och morgonen den 27/3, på kvällen svagare).
Asså vet inte vart jag ska börja!
Har verkligen känt att nått varit annorlunda i kroppen.
Men med negativa test så tappar man hoppet. Jag sa till min sambo igår att: jaha, det blir väl ingen bebis den här månaden heller.
Men i morse när jag vaknade så tänkte jag att vafasiken, har ju ett cb test liggandes. Om jag får negativt idag så finns det inget att hoppas på.
Sitter spänt och kollar när den blåa färgen kommer fram och det blir inget pluss. Lägger ifrån mig testet, tvättar händrna och kollar testet igen.
Och där är den! Plusset jag väntat på!!!'
Inte super starkt men det syns tydligt att det är ett pluss!
Är helt sjukt glad men kan knappt tro det. Jag är gravid!
Jag läste just att man INTE ska äta ipren om man försöker skaffa barn eller är gravid. Jag tog en tablett i förrgår å en idag, tänk OM jag är gravid och har skadat mitt barn??? HJÄÄÄLP
Du behöver inte oroa dig, det är senare i graviditeten. Om du är gravid kommer allt från gulesäcken i början och den ska inte påverkas av Ipren. Kram
Anledningen till att det rekommenderas att inte äta Ipren då man försöker blir gravid heller är att det kan hämma äggblåsorna och därmed påverka äl i värsta fall, men eftersom du redan haft din äl den här månaden borde det inte ha någon negativ inverkan.
Men åh, vi har ju liknande symtom! Jag tycker också att det "drar", och jag har fått massa flytningar nu? Att det drar kan jag säkerligen inbilla mig då man ju känner efter minsta lilla förändring. Men flytningarna är jag mest överraskad över. Det har jag inte haft vid den här tiden i månaden?
Återstår att se efter påsk om kroppen spelar mig ett spratt eller ej.