Inlägg från: Anonym (olika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (olika)

Min son på snart 6 månader vaknar ca 10 ggr per nat!?

En 6månaders är fortfarande liten! Det där med nattmål är väldigt olika. BVC får man ta med en nypa salt ibland, tänk på det, finns ingen mall för barn precis som det inte finns mallar för vuxna. Mina barn åt på natten (amning) tills de var 1-1,5 år. Försökte sluta tidigare med det blev bara hundra gånger värre.
    Min äldsta vaknade också 10-15 ggr per natt i den åldern. Det var hemskt, riktigt hemskt. Och det är kanske inte mycket till tröst just nu, men det kommer gå över Hjärta 

Men med det i bakhuvudet kan du ju absolut försöka minska nattmålen, om det går. Kanske börja med att dryga ut med mer och mer vatten tills det mer eller mindre bara är vatten i flaskan? Jag tänker att han då kanske äter mer dagtid istället, men fortfarande får tryggheten i flaskan nattetid, utan gråt och skrik. Annars kanske prova ha honom hos dig i sängen istället, om det hjälper? Mina barn sov alltid bättre där och idag ångrar jag att jag var så motvillig till att låta äldsta sova med oss (pga dåliga råd man ofta stöter på som förstagångsmamma tyvärr). I efterhand hade det troligtvis minskat sömnproblemen avsevärt.
    När barnen är så små är varje extra minut av sömn värdefull.

Svar på tråden Min son på snart 6 månader vaknar ca 10 ggr per nat!?