• Primrose Lilac

~ följas åt mot ett plus under 2015!!

Jag är 25. Vi har försökt sedan maj 2014 utan resultat. Killen har fått göra prov på simmarna som såg bra ut, jag har blivit rek. pergotime av min gynläkare men samtidigt så vill läkaren och jag vänta med tabletterna då min menscykel självmant har börjat kortats ned, (har förr haft upp till 60 dagar och successivt har den gått ned till 42 och nu senaste två månaderna runt 37). Har ett barn tillsammans som är 4 år, och där tog det sig på en gång.

• Primrose Lilac

Hej hur går det för er? Vilka omständigheter och tid i månaden är ni i kring nu. Vi har inga "utredda svårigheter" att bli gravida. Min mens är något oregelbunden och långt emellan men varit bra de senaste 2 månaderna. Precis avslutat mens och jobbar oss mot nästa ägglossning som borde ske om ca 2 veckor.

• Primrose Lilac

Hur går det för er? Jag har BIM på Tisdag 14 april. Har däremot börjat tjuvtesta med testlagret stickor redan BIM- 7 och vad jag och några andra tolkar så är de positiva och blir starkare (har lagt ut en bild här på familjeliv) vågar däremot inte hoppas ännu. Har använt mig utav fertilitetsmonitorn i två månader och detta är första månaden med progesterall krämen!

• Primrose Lilac

Provade med ett Clearbluetest imorse den visade ett stort plus innan en minut ens gått, kontrollstrecket hann knappt hinna bli blått!

• Primrose Lilac

Tack, jag tror verkligen att progesteronkrämen (progesterall) har varit en stor hjälp! Den ökar ju progesteronnivåerna som behövs för att få ägget att fästa och sitta kvar! :) hoppas på att allt går väl nu bara hela vägen!

• Primrose Lilac

Progesterall har jag köpt via www.femalebalanceshop.com och frågor och svar om krämen finns att läsa om man blir medlem på www.hormoni.se :) funderade också på alla hushållstips men gjorde slag i saken och provade krämen först och det känns inte direkt som om det vore en slump att jag blev gravid nu, första månaden med krämen, efter 11 månaders försök! :)

• Primrose Lilac

*husmorstips :P
    gjorde en liten utredning på killen först sedan har/hade jag långt mellan mensen så skulle börja med pergotime men ville avakta eftersom jag ändå har ÄL om än lite o-oftare än de med jämn menstruation. Så misstänkte att äggen inte ville fästa och när jag hittade progesterall ville jag pröva. :)

Svar på tråden ~ följas åt mot ett plus under 2015!!