Linc skrev 2015-03-04 00:46:13 följande:
Järnsprutor låter ju som ett "enkelt" alternativ..
Jag äter alla dessa vitaminer. B-komplex, super-C, Tnt , D-vitamin, Magnesium, Omega-3, blutsaft, lagar nästan all mat i gjutjärnsgrytan :)
Dock äter jag fil med pauluns supermüsli och russin till frukost. Brukar dricka en kopp kaffe (har skurit ner MASSOR på den konsumtionen!) Älskar att dricka kall mjölk på kvällen.. tycker att jag har någon form av mejeriprodukter i eller kring nästan allt jag äter!! :( Blodpudding är gott men då vill jag ha lingon till och det funkar ju.. men så vill jag ha grädde till också och det får jag ju inte nu då... är så trött i huvudet! :'( Gillar spenat och grönkål och alla andra grönsaker men försvinner inte järnet om jag tillagar dessa godingar!? Funkar frysta grönsaker? *suck* Önskar jag haft bättre depåer från början... känner mig rätt dränerad nu..
Försök att inte äta järn i samband med mjölkprodukter isåfaöm. Äta det kan du göra men låt det gå några timmar emellan tex. Om du köper gräddsås på påse kanske den inte innehåller mjölk är en tanke som slår mig. Kanske finns det alternativ som gör att du kan äta som du vill, men med lite justeringar.