• Anonym (mimmi)

antabus?blodprov? alkohol

Hej
    har gått och tagit på mottagningen antabus tre gånger i veckan
    måndag-onsdag-fredag

Men drukigt lite då och då, lite för mycket förra veckan, ska snart lämna blodprov?

hur länge tillbaka letar läkaren efter alkoholen i proverna? är det många månader?
    hur stor mängd handlar det om som syns på proverna?

mimm

• Svar på tråden antabus?blodprov? alkohol
  • Anonym (**)

Hur kan du dricka på antabus? Dricker du på dessa påverkas levern dubbelt, vet inte om eller hur det påverkar provet.

Blodprov ser de ca 4 veckor bakåt i tiden. Handlar det om att dricka 2 flaskor vin helgen innan visar det inget, men dricker du en flaska vin om dagen lär värdena vara förhöjda.

• Anonym (blodet)

Det beror på vilka prover de tar. ASAT/ALAT är leverprover och de förhöjs om man druckit mycket över lång tid. CDT och gammaGT likaså. Tar de PEth däremot kan det visa ngt, för mer info se t.ex

http://distriktslakare.com/peth/

• Anonym (mimmi)

Ja då får jag vänta med att gå till vc och ta provet på ca fyra veckor detta var inte bra det drukigt öl vin och sprit blir bara sjuk i ca en timme sen går det igen ska försöka håll mig i fyra veckor

• Anonym (**)

Får man fråga varför du tar prover? Får du välja själv när du ska ta dom?

• Anonym (blodet)
    Anonym (mimmi) skrev 2015-02-25 12:27:55 följande:

Ja då får jag vänta med att gå till vc och ta provet på ca fyra veckor detta var inte bra det drukigt öl vin och sprit blir bara sjuk i ca en timme sen går det igen ska försöka håll mig i fyra veckor

Du ska inte ta och försöka få ordentlig hjälp för ditt alkoholberoende istället? Kontakata en beroendemottagning, det finns andra läkemedel än antabus som drar ner på suget efter alkohol: Naltrexon, Campral och Selincro. Du kanske behöver avgiftas? Det kan du också få hjälp med på en beroendemottagning. Man måste inte ligga inlåst för att bli avgiftad.
  • Anonym (mimmi)

Nä det är inte på samma mottagning där tar medecin får ta blodprovet detta kommer en då bli jobbigt när jag ska ta antabus för jag kommer nog få lite utskällning där

• Anonym (mimmi)

Nä det är inte på samma mottagning där tar medecin får ta blodprovet detta kommer en då bli jobbigt när jag ska ta antabus för jag kommer nog få lite utskällning där

• Anonym (mimmi)

Där skrev du något bra jag väljet själv när jag vill lämna proverna ska hämta dem på fredag jo jah har också natralox eller hur man stavar det

• Anonym (mimmi)

Ingen sa något om blodprov idag har varit nykter sen måndag så värden har ju sjunkigt lite har en månad på mig så ska det ej synas i testerna

Svar på tråden antabus?blodprov? alkohol