Inlägg från: Vikkan333 |Visa alla inlägg
  • Vikkan333

Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?

Carolina81 skrev 2015-03-09 19:29:41 följande:
    Åh vad spännande!! Håller tummarna att det är på g. Påminn mig, när kom dina andra? Idag satt jag och googlade när andra fått sina 3or. Verkar himla olikt alltså.

Idag när jag ställde mig upp efter toa så hörde jag ett splat ljud. Det var vad jag tolkar som en riktigt stor bit Slemmis. Har sedan kommit mer vid andra toa besök under dagen. Dock har jag fått mindre mängder tidigare i graviditeten så jag vet ju att detta säger noll. :)
    Spännande!

Jag önskar att en bit slempropp kunde lossna så att hoppet ökar och det händer nååågot. ;)
  • Vikkan333
    Carolina81 skrev 2015-03-09 20:34:15 följande:
    Ja detta med hoppet och väntan alltså :) jag tror absolut inte att i mitt fall att detta betyder något alls. Men kan såklart inte låta bli att önska.

Vilken vecka är du?
    39+0 idag... Längtar så!

Nr 1 kom bf -5

Nr 2 kom bf +12

Nr 3....
  • Vikkan333
    Carolina81 skrev 2015-03-10 11:36:24 följande:

Blev inget mer igår än slem o klumpar, precis som jag misstänkte. Störigt. Är nu helt färdig med detta känner jag.

Ringde min spec.mvc läkare och hon hade möjlighet att ta in mig idag för kontroll. Jag nämnde även hinnessvepnining. Får se om hon är villig att göra det samt om det ens är tilräckligt moget för att utföra en. Nervös men hoppfull. Är så tacksam för denna läkare som varit ett underbart stöd under de sista månaderna av en jobbig graviditet.

När jag googlat (vilket man ju inte ska) verkar 3orna antingen komma mellan 1 och 2 an Eller att man går längst med den. Fast detta är ju inte statistiskt utan baserat på forum osv :)

Hoppas på mitt i mellan då! ;)

Åå jag skulle vilja ha en hinnsvepning men min bm gör inte det! :( utan då måste jag vänta till bf+7 när jag får åka till förlossningen för ul koll.
  • Vikkan333
    Carolina81 skrev 2015-03-10 13:26:26 följande:

Jag förstår inte varför de ska vara så snåla med hinnessvepnining. Tänker då speciellt när man är fullgången. förstår såklart innan.

På min vanliga mvc gör de inga gyn kontroller eller svepning. Utan detta gör jag hos min läkare på special mödravården.

Hur är tålamodet och orken för din del?

Jag har ingen humor, tålamod eller ork. Tipp topp alltså! ;)

Nä men seriöst tar jag en dag i taget nu för annars blir jag tokig.

Bf på söndag så det känns lite bättre den här veckan iaf.

Hur känns det för dig?
  • Vikkan333
    Carolina81 skrev 2015-03-10 18:18:11 följande:

Haha. Ja alltså hur ska man ha humor, ork o tålamod när man känner sig som en val!?! ;) vad gör du för att få tiden att gå på dagarna?

När är det som du ska till fl för kontroll?

Det gick bra hos läkaren. De gjorde tul o lite sånt då mitt sf mått hoppat ned två kurvor. Utöver det så sa hon att jag är öppen mellan 2-3 cm o rätt mogen. Så hon kunde göra en svepning utan problem. Vi går se om den gör något. Annars ny kontroll på onsdag. :) har lite gojs som kommer ut nu men vanlig följd av svepning. Samt lite sammandragningar. Vi får vänta och se ;)

Ååå va spännande!! Fy vad avis jag blir!

Bm på fredag men det är ju bara hjärtljud, sf och lite koll på mig. Men men alltid något. Då bokar hon in en koll på fl.

Idag var jag till frisören, syrran ska fota magen, jag ska med ett barn på skolan, fika med kompis... Ja typ det jag har inbokat. Men imorgon får jag väl börja fylla på mer. Borde städa toaletter... Imorgon kanske. ;)

Du då?
  • Vikkan333
    Carolina81 skrev 2015-03-10 19:36:04 följande:

Så på fredag bestämmer ni när du ska till fl för kontroll? Hoppas du får tid snabbt så du har det att se fram emot. Känns som man behöver små morötter just nu.

Här känns det mest lite obekvämt och konstigt i livmodern. Men inget annat.

På dagarna har jag fram tills i lördags varit i liggläge. Nu får jag röra på mig (yey!!!). Men känner mig sjukt osocial efter att ha levt i denna soffan så många månader. så jag får sakta börja boka in lite aktiviteter nu. :)

Ja gör det! Jag förstår att det måste vara konstigt att komma igång igen. Håller tummarna att det händer något snart!

Ja morötterna är viktiga!
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-11 20:56:26 följande:

Varit väldigt lugnt nu ett tag, utan förvärkar. Kände lite imorse men gick snabbt över. Körde en "färdknäpp" nu i eftermiddags, innan sambon drog iväg till jobbet ;) Får se om det hjälper något :)

Håller tummarna! ;)
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-14 10:37:15 följande:

Igår kväll trodde vi att det kunde vara på G verkligen. Hade regelbundna sammandragningar. Först var det 3 minuter emellan. Sedan kom ryggvärken. Det ilade, drog och gjorde ont. Kraftigare sammandragningar och det höll i sig i 20 min. Sen blev det lite glesare, 4 min. sen 5 min. emellan. Höll på så 1 timme. Sen försvann dom. Ryggvärken satt dock i längre men sen försvann det med. Så besviken man blir! :( Natten har varit lugn. Lite "mensvärk" vid 3 inatt bara. Imorse, vid frukosten, fick jag kraftig "mensvärk" framtill ett par ggr. men sen inget mer. Har 3 dagar kvar nu till BF. Vaknade dessutom med halsont inatt :( Lägligt!

Hur går det?
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-17 20:30:19 följande:

BF idag men inget händer :(

Kommer nog snart! :)

Jag är lite osäker på hur mkt som händer men något händer idag iaf. Känt av några onda sammandragningar under dagen och kvällen. Tog två alvedon och gick och la mig men vaknade nyss av att jag tyckte min sexåring tryckte såå på min mage. Men det var nog förvärk/värk... Sitter och klockar nu för att få någon slags koll på läget.

Med tvåan hade jag nämligen förvärkar två nätter som klingade av mot morgonen så tredje kvällen ignorerade jag dem och gick och la mig. Vaknade efter 20 min med världens värk och 2 timmar senare är han född.
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-18 09:44:33 följande:

Håller tummarna! :)

Själv har jag åkt på en dunderförkylning med ögoninflammation så jag räknar med att inget händer förrän jag blivit frisk :(

Hua! Låter som när jag väntade tvåan. :(

Sd och lite molvärk idag men annars lugnt. Hoppas på i natt.
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-19 16:18:13 följande:

Hur har det gått? :) Jag börjar bli bättre nu.

Soplugnt sen igår kväll. Jag tror jag fokuserar på måndag och ul nu. ;)
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-22 19:49:51 följande:

Inget hänt?

Här händer inte mycket. Är på BF + 5 idag :(

Nää det är så lugnt! BF +7 idag och imorgon väntar ul, hinnsvepning och förmodligen sätts tid för igångsättning.

:)
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-22 20:41:31 följande:
    Alltid något :) Hoppas det hjälper med hinnsvepning. Det gjorde det för mig med andra barnet. 1,5 dag efter hinnsvepning så var hon ute :)
    Ja det hoppas jag med! :D

Det blir bra med kollen imorgon, jag får ju dessutom veta hur tappen är osv och det är alltid något. ;)
  • Vikkan333

Tappen var ca 2 cm och mjuk. Allt såg bra ut. Igår kväll började slemproppen lossna och det har fortsatt idag. Hade lite förvärkar igår kväll som gick över när jag gick och la mig. Hoppas det fortsätter hända saker idag!

• Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-25 09:46:52 följande:

Hur har det gått? :) Jag ska till barnmorskan idag och då blir det nog tidsbokning för överburenhetskontroll.

Ganska fina förvärkar igår men efter dusch slutade allt. :(
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-25 09:46:52 följande:

Hur har det gått? :) Jag ska till barnmorskan idag och då blir det nog tidsbokning för överburenhetskontroll.

Hur gick det hos BM? Fått tid för överburenhetskoll?
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-27 10:36:57 följande:
    Ja, jag blir igångsatt på onsdag morgon om inget händer innan :)

Hur går det för dig?
    Härligt!

Nä det händer inte mkt. Ibland är det som att det kommer igång och sen slutar det. Hoppas jag får tid samma dag för igångsättning på måndag, men det är väl föööör mkt begärt.

Nu ska jag veckohandla och sen blir det bara mys, film, tv och god mat. :)

Snälla bebis kom ut.
  • Vikkan333

BF+15 hände det!

Igår stax innan 20 började jag läcka vatten. Vaknade strax innan 04 med värkar och strax innan halv sex är vår lilla Liv född. Alla mår bra. ;)

• Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-30 18:21:33 följande:
    Wow! Grattis! :D Hade du några känningar innan vattnet gick?
    Nä ingen skillnad riktigt. Haft kännbara sd till och från ngn vecka. Jag reste mig bara...;)
  • Vikkan333
    Jacqueline85 skrev 2015-03-27 10:36:57 följande:
    Ja, jag blir igångsatt på onsdag morgon om inget händer innan :)

Hur går det för dig?
    Vart det igångsättning?
Svar på tråden Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?