Inlägg från: Jacqueline85 |Visa alla inlägg
  • Jacqueline85

Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?

Hoppar på här! väntar också mitt tredje. Var 6 år sedan som jag födde sist. Har en pojke och en flicka och väntar nu en pojke fast med en ny. Det är hans första barn :) Är idag i vecka 37+4. Har haft jobbig foglossning och mycket förvärkar, sammandragningar, även onda. Bebis vände sig med huvudet nedåt i vecka 32 ungefär. Natten till igår hade jag kraftig, konstant, *mensvärk* nere i ryggen och ibland runt om och neråt ljumskarna. Ibland sammandragningar. Sen på dagen igår och idag och jag helt plötsligt ingen foglossning, inte ont och kunde gå fort. Inga besvär alls. Bebis är lugnare i magen och jag mår allmänt bra :) Har dock ont i brösten sen igår kväll och blivit lös i magen idag. Kanske "lugnet före stormen"? :)

• Jacqueline85
    Ja, det känns som att han kan ha fixerat sig nu :) Kanske inte helt men på god väg att bli helt fixerat. BM sa dock att tredje barnet kanske inte fixerar sig alls, det behöver de inte göra. Huvudsaken de ligger med huvudet nedåt. Hoppas han är fixerad! Han var ruckbar för 1,5 vecka sedan. Låg dock väldigt långt ner i bäckenet och det har han gjort många veckor.
  • Jacqueline85
    Tack! :D

Än ingen bebis. Väldigt lugnt just nu :) Har varit och shoppat halva dagen. Får passa på att göra sådant nu när kroppen tillåter :)
  • Jacqueline85
    Carolina81 skrev 2015-03-02 15:43:34 följande:

Najs! Till dig/bebisen? visst är man olik denna gång i sina förberedelser? inte lika organiserad alls känner jag.

Jag längtar efter att shoppa. men peppar mig med att det är lika bra att vänta tills några månad efter bebis kommit. Minns den där deg-fasen man har i början :)

Åååh på lördag får jag börja röra på mig igen. Längtar så sjukt mycket!!!

Shoppat till bebis och dottern. Lunchade och en sist en sväng till IKEA och Willys :)

Ja, det kan jag hålla med om. Har varit ganska sen med förberedelserna denna gång.
  • Jacqueline85

Grattis till barnet! :)

Jag har 8 dagar kvar nu. Har de senaste 3 dagarna haft mycket förvärkar. Mycket kraftig *mensvärk* och sammandragningar. Inatt och idag har det dock varit väldigt lugnt :( Bebis bråkar mycket "där nere". Känns som han nyper mig :/ Väldigt ont och obehagligt. Var hos BM 3 mars och då var han fixerad :)

• Jacqueline85

Mitt första, född feb. 04, kom med igångsättning på BF +10 och andra barnet, född jan. -09, kom på BF +9 (vattenavgång hemma 1,5 dag innan hon kom). Nu väntar jag ju mitt tredje med en annan man och i hans familj har ingen gått över. Hans syster fick sitt första barn 9 dagar innan BF. Hans mamma, som fött 5 barn, har alltid fått tidigare än BF. Nu är det ju 6 år sedan jag födde sist så det skulle inte förvåna mig om jag går över :(

Jag har aldrig märkt av någon slempropp under mina tidigare graviditeter. Inte sambons mamma heller, under alla hennes 5.

• Jacqueline85

Varit väldigt lugnt nu ett tag, utan förvärkar. Kände lite imorse men gick snabbt över. Körde en "färdknäpp" nu i eftermiddags, innan sambon drog iväg till jobbet ;) Får se om det hjälper något :)

• Jacqueline85

Igår kväll trodde vi att det kunde vara på G verkligen. Hade regelbundna sammandragningar. Först var det 3 minuter emellan. Sedan kom ryggvärken. Det ilade, drog och gjorde ont. Kraftigare sammandragningar och det höll i sig i 20 min. Sen blev det lite glesare, 4 min. sen 5 min. emellan. Höll på så 1 timme. Sen försvann dom. Ryggvärken satt dock i längre men sen försvann det med. Så besviken man blir! :( Natten har varit lugn. Lite "mensvärk" vid 3 inatt bara. Imorse, vid frukosten, fick jag kraftig "mensvärk" framtill ett par ggr. men sen inget mer. Har 3 dagar kvar nu till BF. Vaknade dessutom med halsont inatt :( Lägligt!

• Jacqueline85

Håller tummarna! :)

Själv har jag åkt på en dunderförkylning med ögoninflammation så jag räknar med att inget händer förrän jag blivit frisk :(

• Jacqueline85
    Vikkan333 skrev 2015-03-22 20:14:46 följande:
    Nää det är så lugnt! BF +7 idag och imorgon väntar ul, hinnsvepning och förmodligen sätts tid för igångsättning.

:)
    Alltid något :) Hoppas det hjälper med hinnsvepning. Det gjorde det för mig med andra barnet. 1,5 dag efter hinnsvepning så var hon ute :)
  • Jacqueline85
    Vikkan333 skrev 2015-03-24 08:33:18 följande:

Tappen var ca 2 cm och mjuk. Allt såg bra ut. Igår kväll började slemproppen lossna och det har fortsatt idag. Hade lite förvärkar igår kväll som gick över när jag gick och la mig. Hoppas det fortsätter hända saker idag!

Spännande! :D Skulle tippa på att det händer saker nu. Iaf. imorrn ;)
  • Jacqueline85

Hur har det gått? :) Jag ska till barnmorskan idag och då blir det nog tidsbokning för överburenhetskontroll.

• Jacqueline85
    Vikkan333 skrev 2015-03-27 10:14:39 följande:
    Hur gick det hos BM? Fått tid för överburenhetskoll?
    Ja, jag blir igångsatt på onsdag morgon om inget händer innan :)

Hur går det för dig?
  • Jacqueline85
    Vikkan333 skrev 2015-03-30 07:46:41 följande:

BF+15 hände det!

Igår stax innan 20 började jag läcka vatten. Vaknade strax innan 04 med värkar och strax innan halv sex är vår lilla Liv född. Alla mår bra. ;)

Wow! Grattis! :D Hade du några känningar innan vattnet gick?
Svar på tråden Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?