• synthetical

Ivf - erfarenheter?

Hej. Jag och min man försöker oss på att få ett syskon till vår son. Vår son fick vi med hjälp av enbart hormonstimulering. Nu har vi genomgått samma behandling igen men idag när jag var på ul så visade det sig att jag hade för många ägg. Vi får nu antingen omvandla till ivf eller avbryta. Det lutar åt ivf.

Det kommer i sådanafall bli ÄP på torsdag. Jag är livrädd för det. Hur känns det? Någon med erfarenhet som kan berätta och kanske lätta min nervositet en aning?

• Svar på tråden Ivf - erfarenheter?
  • marmik

Man får morfin intravenöst i förebyggande syfte och om jag inte minns fel smärtstillande även lokalt, på höger sida kände jag inte så mycket och på vänster sida, där min äggstock ligger "lite snett"/nära livmodern stack det till lite. Jag blev även erbjuden Stesolid som är lite lugnande/avslappnande men jag avstod det, känner du dig orolig så ta det också. Det är ju alltid olika hur man upplever saker men ju mer orolig man är desto värre blir det oftast, jag tycker inte att du behöver oroa dig så mycket, fokusera på det goda som kommer ut av det, ha din man/sambo med eller be sköterskan att hålla dig i handen :) Lycka till!

• synthetical

Tack för ditt svar.

Jag känner mig mest orolig för att jag inte vet hur det funkar. Ska till läkaren imorgon och få mer info. Då kommer jag säkert känna mig lugnare ????

Svar på tråden Ivf - erfarenheter?