KOMJÖLKALLERGI . BVC sköterskan lyssnar inte .
Nån med erfarenhet utav komjölksallergi ?
Jag ammar min tre månaders son . Han var stor när han föddes 4,7 kilo. Efteråt har han gått ner i kurvan vilket jag vet är normalt . Men han har aldrig fått en egen kurva att följa utan han planar ut och är snart nedanför normalkurvan , vilket betyder att han gått ner 2 sd kurvor. Längdkurvan och huvudomfånget hhar också planat ut lite men inte alls lika mycket som viktkurvan.
Ungen är missnöjd större delen av dagarna , han äter ofta och framförallt på natten , uppemot 4-6 gånger . Nu har jag börjat gett honom ersättning på kvällarna , men ungen har fått eksem han är alldeles prickis på magen, han skriker som en stucken gris och böjer sig som en ostbåge . Då jag uteslutit komjölk i min kost så reagerar han inte på min bröstmjölk men däremot på ersättningen . Min bvcsköterska lyssnar inte på mig och dom på barnmottagningen tycker att kurvan ser jättefin ut ? vad ska jag göra ? Jag vill ju bara ha en mätt och nöjdare liten kille här hemma .. Nån med erfarenhet ? bifogar en bild , lite orättvis men prikarna och eksemen är rödare