• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kanske bara blir grabbar i denna tråden. Min känsla har alltid varit två pojkar, och med stor sannolikhet är det så. Kvinnliga intuitionen. :)

Kakan: blir det KUB så kan du ju verkligen bara koppla av och njuta sen, och blir det inte, så får du försöka släppa det och bara flyta med till RUL.

Lisodan: min mage har också gjort en explosion senaste veckan. Shit! Vi som tänkt gifta oss i juni. Vad ska man ha på sig? Hur ska det sluta! Men jag älskar det! Som man längtat efter bebismage! :)

• Asams5
    lisodan skrev 2015-04-18 11:50:22 följande:

phpbujD0E41539.jpg

Nöjd, lycklig och stolt!

Ikväll blir det middag med vännerna och funderar på att ha denna på mig... :)

Så fin bebismage. Den har kommit längre än min.
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-04-18 12:01:44 följande:

Ja, va härligt att gifta sig Asams5! Det gjorde vi också förra året. Vill du bära vitt? Du kommer vara jättefin med stor mage?

Ska ni ha stor fest? Vi hade borgerligt med middag för närmsta familjen. Jag ville egentligen ha en stor fest, men mådde inte illräckligt bra för det. I år fyller jag 40, vet inte om jag orkar stor fest nu heller...Ett tag funderade jag på om jag skulle lura min man, att vi planerar för 40 års fest. Men det är istället bröllopsfest....:) Hmmm...

Min sambo har redan gått igenom det där med kyrkbröllop och stor fest, så det är han emot. Och jag är inte den typen heller egentligen.

Det blir borgligt med endast våra föräldrar och middag med dom efteråt. Sen var tanken att ha en stor fest för vänner senare under sommaren. Men det skippar vi nu. Kanske blir nåt ihop med namngivning eller nåt. Vi får se.

När gifte ni er då?
  • Asams5
    Etta skrev 2015-04-21 17:41:22 följande:

Åh vad härligt kakan! :) Jag är svinnervös för vårt kub imorgon...

Ang molvärk har jag de senaste dagarna haft liksom som det stuckit till då och då i livmodern, ganska kraftigt, känns inte alls som den molvärken jag haft innan som varit mer som mensvärk och gör mig jättenervös! Har ni haft något liknande?

Har också fått helt ny typ av Värk. Natten till fredag vaknade jag av att det kändes som nån stack en kniv i mig till vänster i magen och borrade in. Hemsk smärta. Jag skrek!

Sen har det bara huggt till lite ibland, ilat, stramat, stuckit.
  • Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-04-21 21:03:46 följande:

Tack alla! Det känns lugnt och bra nu, åtminstone för en stund ;).

Vi fick en jättefin UL-bild. phpF1aGvO29223.jpg

Fining. Skymtades inget kön? :)
  • Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-04-22 06:02:51 följande:
    Nej inget kön. Jag frågade och min sambo tyckte sig se en stor snopp men det var nog snarare ett ben, haha. Vi får hålla oss till RUL.
    Det är ju ändå lite tidigt att få ett riktigt säkert svar. Men man kan ju ana i alla fall. :) sen är det klart, det är ju rätt stor skillnad på en snopp och ett ben. :)
  • Asams5

Ojoj! Vilka magar alla fått. Min har det hänt grejer med också. Pojkarna växer så det knakar. Vecka 16+4 idag.

• Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-04-26 17:05:07 följande:
    Vilken fin mage! Och snygga byxor!! Var kommer de ifrån?
    Byxorna är mjukisar från HM. Deras mamma-avdelning. Tror dom blir flitigt använda framöver.
  • Asams5

Ja nu drar det ihop sig med planeringen. Vagn har vi inte beställt än. Men det blir en bugaboo donkey twin. Utbudet blev genast mer begränsat när det är två. Och den är smidigast och tar minst plats. Måste dessutom köpa större bil än vi hade tänkt oss. Så kan det gå.

Jag kommer gå hem troligen början på juni när jag är i v 23-24 något. Men vi får se.... Har ju ett rätt tungt arbete både fysiskt och psykiskt, samtidigt som jag blir tyngre och större snabbare. Vilket redan känns av.

2,5 vecka innan BF låter ju nästan stressigt. Blir ju direkt från jobbet till BB. Men vad skönt. Slippa långtråkig väntan hemma. :)

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015