• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Har ni några symptom? Jag har ont i brösten och det känns i magen då och då. Ikväll har jag också halsbränna och mår illa... Jobbigt men ändå bra!

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-02-18 19:56:21 följande:
    Ja vad har jag inte smile5.gif

Tröttheten är mitt stora problem. Är jättetrött om dagarna på jobb, och däckar innan kl 21 de flesta kvällar. Sen sover jag dåligt om nätterna, är vaken några timmar varje natt.

Brösten ömmar, allra mest om nätterna

Det drar och har sig i magen, gärna när jag nyser smile5.gif

Är inte så illamående, men har avsmak på viss mat och vissa dofter

Är lättirriterad smile5.gif

Fryser, jag som annars är en kamin

Har också halsbränna

Trodde inte jag hade så många symtom tills vi var hos barnmorskan igår och hon poängterade alla smile5.gif
    Ja men då har vi samma! Fryser som sjutton. Brasa tänd, tofflor och två filtar här i soffan. Och sugen på Lakrisal!
  • Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-02-18 20:26:35 följande:
    Känner nästan ingenting, därför känns allt så overkligt. Men om något, så är jag extremt trött och helt mosig i huvudet. Jobba och sova är det vardagen består av nu. Lite molvärk ibland, men inte som för ett par veckor sedan. Illamående känner jag bara lite diffust emellanåt när jag inte ätit på några timmar. Önskar att det vore mer av allt, för att för att riktigt fatta att det är nåt där inne.

Lägg gärna till mig i listan också:

31 år

Sahlgrenska Göteborg

VUL 19/2

BF 5 oktober, men får väl se vad dom säger imorgon kanske.
    Låter som rätt många symptom ändå! Jag får iofs för mig att båda äggen satt sig för jag känner mer den här gången än sist... Fast den gången gick det ju inte vägen heller.

Hur mkt lakrits får man äta? Vet du det?
  • Kakan1976

Jag är också uppblåst och gasig :(. Vet ni hur länge det brukar hålla i sig?

Idag läste jag i min gravid-app att man går in i kritiska veckor från vecka 4 till vecka 10, där barnets organ utvecklas. Det här gör mig galet nervös eftersom jag förra gången fick missfall 5+4. Är ni oroliga och hur gör ni för att hantera det?

• Kakan1976
    Namn och ålder:
    Kakan, 38 år
    happyhappy, 28 år
    Fröken Smilla, 33 år
    Asams5, 31 är
    MaryoMary, 37 år

Klinik:
    Kakan: Nordic i Gbg (tididigare Sahlgrenska)
    happy happy:Carl von Linne-kliniken i Uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Asams5: Sahlgrenska
    MaryoMary: Nordic i Gbg

Första UL:
    Kakan: Antagligen v. 10
    happy happy: 4/3
    Fröken Smilla: 27/2
    Asams5: 19/2
    MaryoMary: 5/3

BF:
    Kakan: 28/10
    happy happy:20/10
    Fröken Smilla: 8/10
    Asams5:
    MaryoMary:
  • Kakan1976

Ja väldigt, känner mig helt matt och folk undrar nog vad det är för fel eftersom jag går och tar mig själv på brösten hela tiden.

Fint tycker jag och det ska jag ta till mig: Vi väntar ett barn, inte ett missfall.

• Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-02-19 12:15:47 följande:
    Haha! Det där med att klämma på brösten känner jag igen.

Här börjar chocken efter dagens VUL lägga sig. Det var TVÅ pickande hjärtan, och allt såg bra ut. Tillbaka om två veckor igen och kolla, innan dom släpper oss helt. :) Helt galet!
    Shit! Vilken grej! Grattis!
  • Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-02-19 20:35:43 följande:
    Ja, värsta oron lägger sig definitivt. Tror ändå man kommer gå med lite oro hela graviditeten, efter allt man gått igenom. Men känns som den ändå kommer lätta vecka efter vecka. Efter RUL kommer det nog lätta ordentligt gissar jag.

Vilken mysig gravid-sommar vi har framför oss allihopa. :)
    Skönt att höra! Längtar efter att kunna slappna av litegrann.

Ja nu är det vår sommar!
  • Kakan1976

God morgon!

Har ni några tips på vad man kan göra åt den galet uppblåsta magen? Jag ser på riktigt ut att vara i typ sjätte-sjunde månaden redan. Har iofs problem med IBS så en del beror nog på det men det känns mkt värre sen jag blev gravid.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015