• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Det var "bara" ett litet hjärta och det är jag väldigt nöjd med.

Bokade in mig på inskrivning hos MVC och fick tid den 22:e april. Lite väntetid då tydligen. Vi kör på UL då också.

Nu vill vi ha massa fler tickande hjärtan i lyckotråden!

Kram på er!

• Kakan1976
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-13 07:07:56 följande:

Tack för alla lyckönskningar! Ul är klockan 14... Känns som oändliga timmar till dess! Trots att vi äntligen är inne på dagen D. Knäpp man är... smile2.gif

Ja fy vilken pärs det är! Tiden sniglar fram. Men det kommer att gå fint ska du se! Heja heja!
  • Kakan1976
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-13 14:22:25 följande:

Det blir ingen bebis. Kan någon snälla ta bort mig från listan? Önskar er alla lycka till! Kram

Nej! Fy fan! Vad ledsen jag blir för din skull.

Stor varm kram
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-03-13 12:01:01 följande:

Mitt nya självförtroende har just nu fått sig en knäck! Jag gjorde ju för 2 timmar sen ett cellprov hos bm. Det började blöda ganska mycket. Jag fick därför göra ett ultraljud och allt såg bra ut. Rätt storlek, hjärtat slog o den rörde på sig därinne.: -) Men sen fortsatte det blöda och sist jag gick på toa kom det en mörkröd klump. Hjälp!! Kan det vara början på missfall, fast fostret lever? Eller kan det vara polypen som hon kom å? Blöder det så mycket?

Sitter på akuten nu iaf. Jag pallade inte shoppa eller åka hem nu o avvakta. Min man är här. Snälla, snälla jag orkar inte med ett missfall!! Håll tummarna för oss!

Hur har det gått? Verkar inte troligt med missfall om ni just sett att allt ser bra ut men förstår din oro. Håller tummarna! Kram
  • Kakan1976

Urk. Idag känner jag mig orolig igen. Jag tar tempen varje morgon och den brukar ligga runt 37,0 sedan jag blev gravid men nu hade den gått ner till 36,64. Den har en gång tidigare legat på 36,85 och då gick den upp dagen efter igen så jag hoppas att det inte finns fog för oron. Men fan vad jobbigt det är att oron aldrig riktigt släpper.

Brösten ömmade för fullt igår, mindre nu på morgonen i vanlig ordning men det bidrar ändå till oron. Lite molvärk och där nojar jag ju också om jag tycker att det känns för mycket eller för lite.

Hur tänker ni när ni blir oroliga? Hjälp!

• Kakan1976

Ja jag stoppade ner termometern i lådan. Hade det inte varit för den så hade jag ju inte varit så här orolig nu!

Känns lite bättre så här på eftermiddagen. Puh.

Tack för att ni är med mig och peppar!

• Kakan1976

Jag ska gå på Barnmorskegruppen i Gbg och där får man UL vid inskrivning om man pröjsar 250:-. Det tänker jag göra. Fick ju dock inte tid förrän vecka 14 vilket känns som en evighet från nu. Hade gärna haft en UL-apparat hemma!

• Kakan1976
    Josefinehej skrev 2015-03-15 20:19:26 följande:

Hej!

Måste få höra er andra hur nu känner/kände i vecka 8. (Går in i vecka 8 imorgon)

Idag har jag inte kunnat sluta tänka på missfall/MA. Jag har så lite symtom så jag blir så orolig. Har 1 vecka och 2 dagar kvar till VUL, hur ska jag stå ut i ovissheten tills dess. Detta är extrem pina att stå ut med och det tär på en att spendera så många veckor i ovisshet. Jag är livrädd att komma dit och inte se något!! Jag är trött och ömma bröst, inget mer. Har mått lite illa förra veckan men de är verkligen inte mycket.

Skriver mest bara av mig. Kram alla därute

Förstår din oro, jag oroar mig också fastän jag såg ett tickande hjärta flera veckan.

Mina symptom är trötthet och ömma bröst, främst på kvällen, och växtvärk då och då. På förmiddagarna känner jag mig knappt gravid alls.

Håller tummar och tår!
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-03-16 01:42:38 följande:
    Där går vi också och vi betalade också för ultraljud första gången. Tråkigt att ni får vänta så länge, då hade vi nog tur som fick tid tidigt. Ringde i vecka 6 tror jag och fick inskrivning i vecka 8. Ska du ha Lisbet? Hon är tydligen speciellt insatt i IVF och hon verkar bra. Vi är nöjda so far. Du ska inte göra KUB? Då får ni ju gratis ultraljud i runt samma vecka?
    Ja det känns surt. Vet inte vilken BM vi får, det stod inget om det. Jag anmälde oss via nätet. Kanske ska ringa och höra med dem.

Det lutar åt att vi inte gör KUB.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015