• Coocoo

IVF 2015 Malmö

sandishhh skrev 2015-03-19 12:01:57 följande:

Återföring imorgon 3 befruktade ägg blev det, hur många har ni haft?

Jag hade 6 befruktade av 13 st ägg
  • Coocoo
    sandishhh skrev 2015-03-19 12:54:35 följande:

Vad många ägg ni fick. :) hoppas en av dessa 3 är ett starkt ägg som klamrar sig fast :)

Några av mina var dock ej mogna av de som inte befruktades.

Håller tummarna :)
  • Coocoo
    malinostrom skrev 2015-03-20 16:24:05 följande:

Jag är extremt nojig. Tror jag gjort 10 graviditetstest de senaste dagarna och alla visar positivt. Jag hade ju en liten blödning i måndags som sedan avtog på kvällen och jag har inte haft fler under veckan. På morgonen i onsdags tog jag ett vanligt graviditetstest och ett digitalt. När det vanliga visade ett väldigt svagt plus och det digitala fortfarande visade gravid 1-2 fick jag lite panik och tänkte att nu är det kört. Jag gjorde nya test på eftermiddagen och då var strecken starkare plus att det digitala visade gravid 2-3. Troligen har jag högre koncentration hcg på eftermiddagen än på morgonen. Efter detta lugnade jag ner mig något dock blev det kortvarigt och tog ett test i morse som var starkare än det jag tog i onsdags både det på morgonen och eftermiddagen. Jag tycker det är jättejobbigt och längtar tills jag varit på vul.

Symptom har jag väl inga direkt mer än fortsatt känsliga bröstvårtor, lite ont i tandköttet och gasig i magen

Inte lätt att slappna av :-/ jag har stressat som tusan idag och man är orolig att det ska påverka :-/
  • Coocoo
    malmö83 skrev 2015-03-21 09:28:21 följande:

Jag ska på läkarbesök inför ivf i mitten april. Så orolig att det inte ska fungera...

Hur har ni gjort på jobbet? Hur många dagar har ni behövt vara hemma. Min gyn säger att fk inte kommer godkänna sjukskrivning. Men kommer ju va tvungen att va hemma iaf ett par dagar... så orolig att jobbet ska krångla...

Lycka till alla!

Jag har bara tagit ledigt en dag och det är vid äggplock. Resten av besöken går fort så det går att jobba före och efter. Men beror ju såklart på jobb och var man bor. Min chef har inte märkt något alls.
  • Coocoo
    malmö83 skrev 2015-03-21 09:29:38 följande:

Jag ska gå privat. Hur snabbt efter läk besök kunde ni komma igång med ivf?

Varför privat? Jag fick börja i princip direkt.
  • Coocoo
    MålaMittHjärta skrev 2015-03-21 11:53:07 följande:

Vi gör med provat via nordic ivf, vi var på läkarbesök den 3 mars och kunde börja direkt då de inte hade kö :)

Aha då förstår jag där gjorde jag min utredning. De var alltid jättetrevliga
  • Coocoo
    sandishhh skrev 2015-03-22 09:31:50 följande:

En liten fråga fastnar ägget sämre om man inte gått på crinonen?

Jag har crinone.. gelen blir som tjocka torra klumpar efter ett dygn. Inte så mysigt att pilla ut :-/. Å andra sidan tar jag det bara en gång om dagen och det rinner inte....
  • Coocoo
    sandishhh skrev 2015-03-22 21:26:38 följande:

Tar också bara en gång in dagen helt ok ön så länge dock :) är det någon som vet när ägget fäster?

Läkaren sa ca 6 dagar efter insättning till mig .. sedan tar det ju ett par dagar innan hcg går att mäta. Men det kan säkert variera
  • Coocoo
    sandishhh skrev 2015-03-23 14:50:27 följande:

Läst det tydligen är väldigt vanligt att känna lite värk bär ägget ska fästa, så ci hoppas det inte är mens på g.. När har du bim?

Jag har alltid haft lång lutealfas på typ 17 dagar.. så jag vet inte när bim är. Det är nog på testdagen ca. Ja hoppas verkligen inte på mens.. :-/
Svar på tråden IVF 2015 Malmö