• malinostrom

IVF 2015 Malmö

sandishhh skrev 2015-03-17 00:00:51 följande:
    Ja vila nu och rå om dig själv och fostret :)
    Tack både Coocoo och sandishhh. Jag är så nojig att något ska vara fel och har självfallet googlat en massa som man definitivt inte ska. Ska försöka tänka på annat under dagen.

Det var inte såhär jag ville berätta för min chef. Han har känt till hela processen och varit väldigt stöttande men att behöva ringa och säga att jag är gravid men läkaren har sjukskrivit mig kändes inte så optimalt.

För övrigt har jag ingen blödning idag, varken brunt, rosa eller rött.
  • malinostrom
    Coocoo skrev 2015-03-17 11:39:50 följande:
    Haha du är precis som jag. Googlar allt! Inte bra!

Förhoppningsvis har din chef överseende. Din hälsa och ditt barn är viktigast :)

Fick idag veta att 5 av mina ägg befruktats. Imorgon får jag veta dag för återföring :)
    Vad kul. Håller tummar och tår
  • malinostrom

Tog dessa test precis. Ska försöka att sluta noja mig nu. Ska tilläggas att jag varit på toa 45 minuter innan testen togs.

• malinostrom
    Coocoo skrev 2015-03-18 21:17:47 följande:
    skönt att det inte bara är jag smile1.gif har förresten satt in ett ägg nu smile1.gif
    Åhh så kul
  • malinostrom
    Coocoo skrev 2015-03-18 22:13:38 följande:

rute=75030215][quote-nick]malinostrom skrev 2015-03-18 21:52:10 följande:[/quote-nick]Åhh så kul [/quovil

Vilken ruvardag testade du på Malin?
    Jag testade på ruvardag 10 (ET=0) och då var det 14 dagar sedan jag tagit ovitrelle-sprutan (den kan ge ett falskt positivt i upp till 10 dagar)
  • malinostrom
    sandishhh skrev 2015-03-19 12:01:57 följande:

Återföring imorgon 3 befruktade ägg blev det, hur många har ni haft?

Jag hade 4 befruktade av 5
  • malinostrom
    sandishhh skrev 2015-03-20 12:34:30 följande:

Sådär nu ruvas det för fullt :) läkaren sa det var ett skolexempel och nästan så man ville ha ägget i skolböckerna, känns lite posetivt iaf :)

Vad kul. Håller tummarna för dig
  • malinostrom
    sandishhh skrev 2015-03-20 16:07:15 följande:
    Tack det behövs :) hur mår du?
    Jag är extremt nojig. Tror jag gjort 10 graviditetstest de senaste dagarna och alla visar positivt. Jag hade ju en liten blödning i måndags som sedan avtog på kvällen och jag har inte haft fler under veckan. På morgonen i onsdags tog jag ett vanligt graviditetstest och ett digitalt. När det vanliga visade ett väldigt svagt plus och det digitala fortfarande visade gravid 1-2 fick jag lite panik och tänkte att nu är det kört. Jag gjorde nya test på eftermiddagen och då var strecken starkare plus att det digitala visade gravid 2-3. Troligen har jag högre koncentration hcg på eftermiddagen än på morgonen. Efter detta lugnade jag ner mig något dock blev det kortvarigt och tog ett test i morse som var starkare än det jag tog i onsdags både det på morgonen och eftermiddagen. Jag tycker det är jättejobbigt och längtar tills jag varit på vul.

Symptom har jag väl inga direkt mer än fortsatt känsliga bröstvårtor, lite ont i tandköttet och gasig i magen
  • malinostrom
    sandishhh skrev 2015-03-20 16:55:21 följande:
    Försök att skippa testen och bara njut, blir inte bra att stressa upp dig även om det är sjukt svårt :) du är gravid ;) när skulle du på vul?
    Ska försöka att koppla av

Jag ska på ett vul på måndag men är då i vecka 5+0 och tror det är för tidigt att se något. Anledningen att vi gör ett så tidigt är ju för att jag började blöda. Nästa vul är inbokat den 9 april och då är jag i vecka 7+3.
  • malinostrom
    sandishhh skrev 2015-03-20 17:56:10 följande:
    Usch känner igen det, stressade och var igång alldeles för mycket sist, har avbokat allt jobb tills tisdag denna gång, fördelen att ha eget företag ;) nu tar Viveka och njuter, deal?? :)
    Jag ska verkligen försöka att njuta
  • malinostrom
    MålaMittHjärta skrev 2015-03-20 20:40:05 följande:

Hej jag hoppar in här :)

Jag/vi ska börja med ivf/icsi i slutet av nästa vecka nån gång :) 
    Vi gör vårt försök på  ivf nordic, lite läskigt med ny klinik men fick ett bra bemötande när vi var där på läkarbesök i början på mars. 

Mamma till världens sötaste Elvis
    Välkommen!
  • malinostrom
    sandishhh skrev 2015-03-22 09:31:50 följande:

En liten fråga fastnar ägget sämre om man inte gått på crinonen?

Som jag förstått ska progesteronet hjälpa till så att ägget fäster bättre. Progesteron bildas naturligt i kroppen men vid ivf väljer man att ge ett tillskott.

Jag fick utskrivet lutinus som är progesteron i tablettform (vaginaltablett) och tas tre gånger om dagen. I och med att jag nu är gravid ska jag fortsätta ta dessa i ytterligare tre veckor.
  • malinostrom
    savannasmamma skrev 2015-03-22 19:18:20 följande:

håller med till i Danmark på triangeln.

Detta är vårt tredje färska ivf

Fick tillbaka en 5-dagars blasto i onsdags.

Så bara att vänta:/

Välkommen

Håller tummarna för dig.
  • malinostrom
    Libra1 skrev 2015-03-21 14:54:06 följande:
    Grattis! Vad roligt! :)
    Tack! Vi är jätteglada men nog ännu mer chockade över att det tog på första försöket. Nu hoppas vi att den lilla vill stanna kvar.
  • malinostrom

Jag hade molande värk (typ som mensvärk) som kom och gick från fem dagar efter insättningen.

Jag har varit i Köpenhamn idag för ett ultraljud. Allt såg jättebra ut och man hittade en liten böna på 8,5 mm. Det var förtidigt att se ett hjärta och ska dit igen om två veckor.

• malinostrom
    Libra1 skrev 2015-03-23 17:30:31 följande:
    Vad roligt! Hoppas ett fint litet hjärta slår om 2 veckor. Vilken dag är du på idag? :)
    Jag är i vecka 5+0. Anledningen att vi gjorde ett ultraljud så tidigt beror på att jag hade en blödning i måndags förra veckan och man ville då se att allt ser bra ut.
  • malinostrom
    savannasmamma skrev 2015-03-23 18:54:13 följande:

Vad härligt Malin! Grattis!

Vilken klinik går du på i Danmark? Vi är på triangeln.

Vi går på Copenhagen Fertility Center.
  • malinostrom

Man brukar säga att ett plus är alltid ett plus, sålänge teststrecket är av samma nyans som kontrollstrecket.

• malinostrom
    Coocoo skrev 2015-03-30 15:08:13 följande:
    Hmm konstigt.. ingen aning om varför :)

Btw kommer jag få mens när som helst. Min temp har sjunkit rejält över natten vilket för mig betyder garanterad mens.  Så får ladda om på nytt.
    Usch så tråkigt för er. Styrkekramar
  • malinostrom
    sandishhh skrev 2015-03-30 21:39:31 följande:

Är på rd 10 idag och fick ljus ljus rosa flytning /blod på pappret idag, borde jag bli orolig? Den molande värken är kvar men mer på vönster sida

Jag hade både bruna, rosa och röda flytningar. Tappa inte hoppet ännu.
Svar på tråden IVF 2015 Malmö