• Coocoo

IVF 2015 Malmö

sandishhh skrev 2015-03-16 13:17:04 följande:

Härligt hoppas på många befruktde, hur känns det?

Öm i äggstockarna men annars bra
  • Coocoo
    sandishhh skrev 2015-03-16 17:14:02 följande:

Äggplock på onsdag, 13 äggblåsor totalt kunde dem se :)

Lycka till
  • Coocoo
    malinostrom skrev 2015-03-16 19:05:36 följande:

Ja, man måste betala hela summan ändå. Det som är bra att kontraktet bryts först när jag fött ett barn.

Blödningen som jag haft avtog i morse men ökade igen när jag vid lunchtid skulle gå till jobb. Det kom då en del färskt blod och jag blev orolig för att jag fått missfall. Ringde läkaren som bokade in ett ultraljud idag. De kunde se att slemhinnan var 10 mm tjock och att den är jättefin. Ett foster kan man inte se såhär tidigt utan ska dit igen på måndag för ytterligare ett ultraljud. Fram tills dess är jag sjukskriven och ska ligga ner så mycket som möjligt.

oj ja bäst att ta det lugnt!
  • Coocoo
    malinostrom skrev 2015-03-17 08:15:04 följande:
    Tack både Coocoo och sandishhh. Jag är så nojig att något ska vara fel och har självfallet googlat en massa som man definitivt inte ska. Ska försöka tänka på annat under dagen.

Det var inte såhär jag ville berätta för min chef. Han har känt till hela processen och varit väldigt stöttande men att behöva ringa och säga att jag är gravid men läkaren har sjukskrivit mig kändes inte så optimalt.

För övrigt har jag ingen blödning idag, varken brunt, rosa eller rött.
    Haha du är precis som jag. Googlar allt! Inte bra!

Förhoppningsvis har din chef överseende. Din hälsa och ditt barn är viktigast :)

Fick idag veta att 5 av mina ägg befruktats. Imorgon får jag veta dag för återföring :)
  • Coocoo
    sandishhh skrev 2015-03-18 12:06:20 följande:

10 ägg fick dem ut :) måste säga dem är väldigt trevliga på rmc och god frukost :)

Eller hur! Jag åt som tusan!!
  • Coocoo
    sandishhh skrev 2015-03-18 08:42:25 följande:

2 dagar tror jag, tycker allt gick väldigt smärtfritt :) har du ont?

inte ont men det ömmar emellanåt i vissa positioner. Sen känner jag mig sjukt uppblåst, men det kanske beror på annat.
  • Coocoo
    sandishhh skrev 2015-03-18 19:51:48 följande:

mina bröst gör svinont och helt uppsvälld spräckte byxorna häromdagen Hahahaha

skönt att det inte bara är jag har förresten satt in ett ägg nu
  • Coocoo

rute=75030215][quote-nick]malinostrom skrev 2015-03-18 21:52:10 följande:[/quote-nick]Åhh så kul [/quovil

malinostrom skrev 2015-03-18 21:52:10 följande:

Åhh så kul

Vilken ruvardag testade du på Malin?
  • Coocoo
    malinostrom skrev 2015-03-18 22:34:22 följande:
    Jag testade på ruvardag 10 (ET=0) och då var det 14 dagar sedan jag tagit ovitrelle-sprutan (den kan ge ett falskt positivt i upp till 10 dagar)
    Aa jag vet att sprutan kan ge det. Kommer nog också att testa efter 10-14 dagar efter insättning.
Svar på tråden IVF 2015 Malmö