IVF 2015 Malmö
Hej jag hoppar in här :)
Jag/vi ska börja med ivf/icsi i slutet av nästa vecka nån gång :)
Vi gör vårt försök på ivf nordic, lite läskigt med ny klinik men fick ett bra bemötande när vi var där på läkarbesök i början på mars.
Hej jag hoppar in här :)
Jag/vi ska börja med ivf/icsi i slutet av nästa vecka nån gång :)
Vi gör vårt försök på ivf nordic, lite läskigt med ny klinik men fick ett bra bemötande när vi var där på läkarbesök i början på mars.
sandishh & malinostrom: Tack :)
Jag ska gå privat. Hur snabbt efter läk besök kunde ni komma igång med ivf?
Imorgon är det dags för första sprutan Gondal F, känns så skönt att vara igång :)
Yepp första sprutan tagen ikväll och har helt förträngt hur Gondal F svider, inte alls skönt tur det går över relativt fort :)
Var på kliniken idag på ultraljud, kommer höja dosen från 150 e till 225 e Gondal F och nytt ultraljud på tisdag och eventuellt äggplock på fredag eller lördag.
Jag hade runt 20 äggblåsor men dem var fortfarande små, så hoppas dem växer till sig med den ändrade dosen. Men skönt man har en lite planering iaf :)
Hej!
För cirka en månad sedan var jag på ultraljud och "sprutinfo" inför ivf på RMC. JAg fick reda på att jag skulle gå igenom det korta protokollet. De sade till mig att så fort min mens dyker upp så ska jag ringa in till dem och börja med sprutorna.
Hade precis haft min mens då så kändes som en hel evighet att vänta typ en månad! Ville ju sätta igång direkt!
Så när jag äntligen fick min mens i förrgår så ringde jag in. Så igår så ringde de mig, men jag var på jobbet o kunde inte svara just då. De talade in ett meddelande där de sade: "du kan tyvärr INTE sätta igång med behandlingen". Det vara allt de sade, ingen anledning, ingenting! Jag blev helt paff o nära på att bryta ihop! Jag visste inte att de kunde neka en till att påbörja behandling när de helt 100% säkert hade sagt: när du får din mens så kör vi! Hur kan de säga så och sedan neka en till att börja o inte ens gen en anledning?
Och så stänger de telefonen 11.30 också, så man har ju inte en chans att ringa upp! Så har man gått o käkat B12-tabletter en hel månad i onödan!
Är oerhört frustrerad o besviken över detta. Nu undrar jag: har detta hänt någon här? Och vad var anledningen i så fall?
Ett tag sedan jag skrev, men hör kommer det.
Jag har försökt i några år med sambon och utredning. Hamnade på RMC och gjorde kortprotokollet men fick bara en stor blåsa, så blev inseminering istället vilket blev negativt. Fick nästa gång göra långprotokollet och fick 12ägg varav 8blev befruktade och 1blastocyst sattes in och inga till frysen, detta blev också negativt. Ska egentligen börja med långprotokollet nu igen om 9dagar med nässpray, MEN tro det eller ej, jag har banne mig blivit gravid på naturlig väg efter mitt ivf försök!
Clearblue digital- Gravid 2-3 visar det och enligt gravidappen beräknat på senaste mensens första dag är jag idag i vecka 6 (5+0) HELT SJUKT!!!!
Är överlycklig :) hoppas bara att det vill stanna nu :)
Tack för svaret!
Ja, det kanske är som du säger att de har mycket att göra just nu...
Att det är svårt att komma fram till dom visste jag inte, men du ska ha tack för FB-tipset- ska kolla på det!
Ringer dom på måndag o frågar varför.
Ja, hoppas att det bara dröjer en månad tills jag får starta...