• Nifesoj

IVF 2015 Malmö

Hej! Jag hoppar in här ;)

Jag har gjort min första ivf och är nu på ruvardag 3. Är så nervös och spänd och dagarna går så sjukt låååångsamt! Har fått testdag den 25/3 så är låååång tid kvar. Hur klarar ni denna väntan under ruvartiden?

• Nifesoj

Ja det är lättare sagt än gjort, men känns lite annorlunda så tror och hoppas jag är gravid och får ett efterlängtat barn efter snart 5års kämpande.

sandishhh skrev 2015-03-11 19:22:56 följande:

Trodde jag skulle bli gaaaaalen :P Men det är bara att sysselsätta sig ;) Hoppas det blir possetivt besked :D

• Nifesoj

Jag har inte testdag förän den 25/3 alltså ruvardag 16... Men ska försöka hålla mig tills dess...svårt!

sandishhh skrev 2015-03-14 19:19:22 följande:

När hade du testdag?

• Nifesoj

Har inte skrivit här på ett tag för fick mensen och negativt så vart lite ledsen. Men har 2 försök kvar så väntar nu på att mensen ska komma så jag kan börja ta nässpray dag 21 och hoppas att det funkar denna gången. Eftersom att inga frystes ner när vi gjorde första. Kramis

• Nifesoj
    Coocoo skrev 2015-03-29 20:22:41 följande:

Vilken dag kom din mens på?

Den kom på ruvardag 8 och hade innan dess brunt från crinone gelén som kom ut..
  • Nifesoj
    sandishhh skrev 2015-03-29 20:35:45 följande:

Skönt att ha två försök kvar :) denna gången får ni kanske också till frysen och chanserna ökar ju till andra försöket så :)

Ja vi hoppas på det, drygt att vänta, vill nu nu nu börja liksom hihi
  • Nifesoj

Ett tag sedan jag skrev, men hör kommer det.

Jag har försökt i några år med sambon och utredning. Hamnade på RMC och gjorde kortprotokollet men fick bara en stor blåsa, så blev inseminering istället vilket blev negativt. Fick nästa gång göra långprotokollet och fick 12ägg varav 8blev befruktade och 1blastocyst sattes in och inga till frysen, detta blev också negativt. Ska egentligen börja med långprotokollet nu igen om 9dagar med nässpray, MEN tro det eller ej, jag har banne mig blivit gravid på naturlig väg efter mitt ivf försök!

Clearblue digital- Gravid 2-3 visar det och enligt gravidappen beräknat på senaste mensens första dag är jag idag i vecka 6 (5+0) HELT SJUKT!!!!

Är överlycklig :) hoppas bara att det vill stanna nu :)

Svar på tråden IVF 2015 Malmö