Inlägg från: Annasofia01 |Visa alla inlägg
  • Annasofia01

Oktoberbebisar 2015

Självklart är ju inte min graviditet offentligt ännu förtidigt för det .

• Annasofia01
    Shibby skrev 2015-02-04 09:16:44 följande:

Jag jobbar på ett litet företag sedan drygt 4 år tillbaka, mestadels administrativt arbete, men även ibland lite lättare lager hantering. Min chef vet om att jag är gravid, men jag tror inte att hon är så positivt inställd till det eftersom hon redan gett mig flera gliringar om att det påverkar mitt arbete och att jag är "för ung"... jag tror snarare att hon tycker att det ska bli jobbigt att behöva hitta någon som kan vikariera för mig i höst. 

Eftersom vi har förlorat ett stort agentavtal så är hela företaget lite ute på hal is.. så jag är dessutom rädd att hon ska inse att dom klarar sig utan mig när jag går på mammaledighet... jag försöker att inte tänka på det, och tar det som det kommer. 

Men eftersom jag spenderar väldigt stor del av min vakna vardag här på jobbet så känns det tråkigt att hon är så negativt inställd och nästan lite dryg mot mig!! 

Hur långt gången var du ? Jag kommer avvakta på mitt nya jobb att berätta .
  • Annasofia01
    Shibby skrev 2015-02-04 09:31:35 följande:

Jag är i vecka 7, men eftersom jag haft flera missfall tidigare och nu innan jul började en utredning så ville jag berätta eftersom hon redan visste om missfallen och utredningen. Att ljuga skulle bli fel eftersom vi är så få! 

Att tillägga har hon inte varit så positiv eller stöttande vid missfallen eller utredningen! Jag blev sjukskriven för ca 1 år sedan pga. stress och depression efter två täta missfall.

Hon sa i princip ingenting om det, någonsin.  Men jag märkte att hon tog min sjukskrivning personligt och efter det blev hon dryg och slängde ur sig den ena och den andra spydiga kommentaren.. 

Så tufft vissa chefer alltså hoppas hon snart får mer förståelse .
  • Annasofia01
    Mmaja1990 skrev 2015-02-04 12:57:13 följande:

Jag har ett bra jobb och tror inte mina chefer eller kollegor skulle bli "arga/irriterade" om jag berättade. Men jag vill ändå veta, till april tänkte jag.

Däremot har jag så ont i magen nu! Usch! Blir rädd att det är något, och tänker att jag inte vill få missfall på jobbet för vad gör man då? Blöder man mycket? Har inte särskilt ont i nedre delen av magen, snarare strax under bhn och i den magdelen. Jag har ju haft sån här värk tidigare, men man vet ju inte vad man ska tro när man är gravid!

Kanske magkatarr det fick jag just bekräftat att jag har och är nu hemma och behandlar mig mot detta . Gravid i v 6 och ska på möte hos barnmorskan på tisdag .
  • Annasofia01
    TreA skrev 2015-02-06 21:12:56 följande:

Idag har illamåendet efter en veckas frånvaro varit på intensivt besök igen, ska absolut inte klaga på det men fyyyy!

Jag trodde jag skulle slippa men imorse mådde jag så illa . Blev dock lite bättre när jag gjorde lite bubbelvatten :).
  • Annasofia01

Åkte på magkatarr och nu har jag börjat må illa och andra morgonen jag spyr när jag kliver upp . Har man rätt att göra tidigt vul och i så fall i veckan v . Är beräknad 5 oktober så är snart i v 7 eller ja om två dagar . Blivit väldigt hård i magen också vilket aldrig varit ett problem förut och väldigt trött/yr. Men så värt det ifall jag får behålla det jag har i magen :). Efter snart två års slit .

• Annasofia01
    eriwag skrev 2015-02-09 17:11:02 följande:

Är du inte längre gången då? Om du har bf den 5:e? Jag har bf den 17 och är i vecka 5

Kan ju vara fel men enligt en app jag använder skulle det vara bf 5 oktober . Ska till barnmorskan imorgon så får väl lite bättre koll då.
  • Annasofia01

Men som sagt första barnet så har inte speciellt mycket koll hur man räknar . Så blir nog bra att träffa barnmorskan imorgon :).

• Annasofia01
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-02-09 17:42:01 följande:

Annasofia01.

Vad har du för program för att lägga in bild :)

Tar kort via skärmen på mobilen sen bifogar man bara det här nere på sidfot.
  • Annasofia01
    sarasessi skrev 2015-02-09 17:54:59 följande:

Vilken app är detta?

Gravid app heter den och är gratis :).
  • Annasofia01
    dahlia92 skrev 2015-02-09 19:29:07 följande:

Då går du in i v7 imorn isåfall. :) Har exakt samma med bf 5 oktober. Vet du när du hade ägglossning? För går jag efter min senaste mens får jag annat bf-datum men jag vet att jag hade äl 13 jan så då bör min bf i alla fall vara runt 5 okt. :)

Antingen 12 13 eller 14 :p
  • Annasofia01
    ummsumaya skrev 2015-02-11 07:42:59 följande:

Ska på ultraljud inom någon vecka, och få det bekräftat om jag är gravid eller ej.

Annars borde jag vara i vecka 6 någonting. Känner mig illamående, molvärk i livmodern, "svullen" över livmodern, trött, yr, irriterad hela tiden, halsbränna till och från, hungrig men ändå inte :S.....och fler därtill.

Om det visar sig att jag är gravid, hoppar jag in här om det är okej?..

:)

Har du inte tagit ett graviditettest? Enligt min barnmorska var det inte bra att göra ultraljud för ofta och därför fick inte jag göra något .
  • Annasofia01
    eriwag skrev 2015-02-11 08:51:31 följande:

Varför skulle de va nå dåligt? Jag ska göra vul om två veckor och gjorde de mina tidigare graviditeter oxå. Inget jag frågar bm om utan de gör jag för att jag vill. Efter de ringer jag Mvc och bokar tid

Okej ja ville göra det men enligt henne var det inget hon rekommendera att göra .
  • Annasofia01
    Marialia skrev 2015-04-10 18:10:45 följande:

Väntar första barnet med bf 4 oktober! Gjorde testet sent, var i vecka 12, men hade anat att det var något som pågick i kroppen. Är i slutet av vecka 15 nu. Mådde illa och var trött under tredje månaden men är bättre nu.

Har känt en kittlande känsla frekvent i några dagar samt tryck på specifika ställen lite då och då, så häftigt ????

Du har vi bf samma dag :). Har du börjat få någon mage ännu ? Är i vecka 14+5 nu barnmorska sa att gravid apparna alltid visar två datum och att man ska gå efter det andra . Vi väntar också vårt första barn och tycker reda jag fått mage .
  • Annasofia01
    Marialia skrev 2015-04-12 15:47:07 följande:

Jag har haft mage ganska länge. Fick köpa större kläder redan innan jag visste att jag var gravid och har haft mammabyxor i ca två veckor. I vecka 14 var jag tvungen att berätta på jobbet då jag inte kunde dölja magen längre. Funderar faktiskt på om det är två där inne :)

Också fått lite mage och vanliga jeans spänner så på magen så köpte mamma byxor för ett tag sen :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015