• Petris

IVF 2015 ska vi följas?

Ååh grattis till dina 8 ägg! Ja tycker oxå dom är super bra på Huddinge. Haft samma barnmorska hela tiden. Malin heter hon så himla gullig! Ja vill gärna va me i gruppen. :) va heter den? vila ordentligt idag. håller tummarna att dom blir fint befruktade. :)

Magda 01 skrev 2015-03-10 13:27:33 följande:

Hej nu är jag hemma igen

Det är jätte bra personal i Huddinge

Dom fick ut 8 fina ägg :) jag tyckte det gjorde ont har som kraftig mensvärk nu

Blir att vila sig i Dag

Jag ska tillbaka på torsdag :) spännande jag hoppas det blir befruktning nu

Ps jag har fixat en hemlig Fb grupp

Om någon vill komma in så skicka ert namn så tar jag in er :)

• Petris

livet är verkligen orättvist! Usch ja känner så med dig. <3 stora styrke kramar!

Saturnus skrev 2015-03-11 10:13:23 följande:

Det blev inget ET idag! Ägget hade delat sig men inge bra kvalité. Från fem ägg till inget känns så orättvist. Jag är ensamstående och åker till DK. Det var mitt sista försök och inga pengar för flygbiljetter får jag tillbaka och troligtvis inget för det misslyckade försöket. Idag ska jag stämma av med kliniken. Allt är svart! Inget syskon till min son. Glad att jag har honom men önskade verkligen ett syskon! Jag tror det är över nu, är över 40. Så svårt att släppa min stora önskan!

• Petris

Nej ingen ringde utan dom ringer bara om de inte blir något! Men ivrig som ja är så ringde ja dagen efter och kolla om dom hade blivit befruktade och de hade dom. :)

Magda 01 skrev 2015-03-11 11:28:17 följande:

Tack

Jag har haft olika varje gång jag har varit där

Ringde dom dig efter äggplockning ?

Jag fick en tid i morgon att komna på insättning men har läst att dom brukar ringa först

• Petris

Ååh Frida! :( :( ja har fått samma besked idag, inga av mina 4 klara sig till frysen... :( Ja vågar inte känna ja vågar inte hoppas på att lilla mini kommer stanna i magen.. Usch ja har oxå gråtit idag, ja fick inte i frysen på mitt första försök heller... Förstår hur du känner! Stor kram <3

FriidaB skrev 2015-03-12 21:32:41 följande:

En vecka sedan vi fick tillbaka vår lilla Tuss. Jag vill inget hellre än att detta ska gå bra. Fick svar att ingen av de andra fyra klarade sig till frysen. Har gråtit non-stop i två timmar då det känns som en extra chans flög ut genom rutan. Och alla hormoner spelar nog in förstås.

Fick dock inga känningar alls av hormonsprutorna..

?

• Petris

Ja fick så på ruvdag 3 jätte svullen och mensvärk...äggstockarna kan görs ont en längre tid eftersom dom är så pass förstorade fortfarande. Ruvdag 10 idag! Vilken dag är du på?

Magda 01 skrev 2015-03-15 15:23:46 följande:

Är det någon mer av er som har gjort insättning

Som har svullnat i magen och har mensvärk ont i äggstockarna när ni drar in magen ?

Jag äter hela tiden har ont och humörsvängningar stakars min man :)

• Petris

Ååh den där jäkla endometriosen! Gör du ivf pga den? Ja har sökt för min bråkiga magen sen 2003 men då vi gjorde vår utredning för ivfen så hitta man endo på min ena äggstock! 12 år. tog de innan ja fick min diagnos.. Skandal!!! Ja fick genom landstinget och fick komma rätt fort 2 månader tog de bara. Va pga av mitt låga amh värde och min endo! Ja ringde och tryckte på hela tiden.. :)

Blåblomman skrev 2015-03-15 18:04:10 följande:

Jag ska ringa en av klinikerna i morgon (den via vårdgarantin) och höra om de vet när vi ska bli kallade, eftersom vi redan fått en tid via landstingskön i april. Kommer nog välja den som kan ta emot oss snabbast, om de är ungefär samtidigt väljer vi nog den som ligger närmast geografiskt.

Annars är jag på äl+4 idag och har haft molvärk och varit lite gasig alla dar sen ägglossningen. Men det kan lika väl vara endometriosen som gör sig påmind. Vet väl först om ca 10 dar om det blev något denna gång. Men har inga större förhoppningar. Det har ju inte tagit typ de senaste 22 gångerna...

Hållet tummarna för er!

• Petris

Håller tummar och tår att du får fina ägg! Själv är ja på ruvdag 10 idag.. Känner inget speciellt, lite trött är de enda.

Elfia skrev 2015-03-15 16:39:54 följande:

Var på vårt första ultraljud vid 12 idag och gu så skönt det var att komma in en söndag på SU/Ivf avdelningen, inte massa människor i väntrummet. Jag fick en sittplats wohoo haha.

Såg bra på VUL, jag var inte på väg att bli överstimulerad utav sprutorna som jag trodde. En blåsa låg på 16 mm så den såg fin ut men de andra skulle växa till sig några dagar till. Jag ska ta sprutorna tom tis sedan är det VUL på onsdag morgon igen och då får vi reda på lite mer. Men BM sa att det med största sannolikhet blir så att de ordinerar Ovitrellsprutan på onsdag kväll och att vi då får åka in på äggplock på fredag :)

Snälla håll tummarna för att de får en massa fina ägg samt bra spermier så att de kan göra en lyckad ICSI. Jag känner att jag mått så dåligt av sprutorna och känt av en konstant smärta i nedre delen av magen att det inte har varit så behagligt direkt :( Plus att man gått på reserven de sista dagarna att man varit helt borta, usch!! Vill, hoppas och önskar mer än allt annat att äggen befruktas och att vi får tillbaka ett guldägg som resulterar i en graviditet som stannar i magen. Hoppas, hoppas!!!!!

Hur går det för er andra?

• Petris

Välkommen :) är de din första ivf? :)

PD1984 skrev 2015-03-15 19:48:47 följande:

Hej jag hoppar oxå in här :)

Jag är på sprutdag 5 med menopur 225 och har två vul denna vecka o ett planerat ÄP v 13 :)

• Petris

Känner inte så mkt! Förra ivfen fick ja mens på ruvdag 9. Idag är ja på ruvdag 11 så den här veckan kommer att bli tuff. Hoppas att de är den lilla som gör dina symtomer. :)hoppas så

Magda 01 skrev 2015-03-16 08:00:27 följande:

Jag är på dag 5

Hade halsbränna i natt och mådde lite ila i morse Mina bröst är så spända och gör ont

Det är jobbigt att kroppen ska luras

Men jag måste tänka att lillen ligger kvar

Långt att vänta

Hur går det för dig ?

• Petris

Väntan är så jobbig! Kan de inte bara vara lördag så vi kan testa! Väldigt stolt att ja ej tjuvtestat denna gång. Min mens va beräknad i lördags så 2 dagar över tiden.. Fick mens på ruvdag 9 sist.. Nervös är bara förnamnet!!!

FriidaB skrev 2015-03-16 07:52:26 följande:

Sååå nervös. Ruvardag 11 och har beräknad mens idag.. Kommer att gå på nålar hela veckan.

Välkomna alla "nya" och lycka till med sprutandet för er som håller på med det. Håller även tummar för att alla Äggblåsor växer på som dom ska :)

Kram

• Petris

Är oxå livrädd så fort lutinus rinner! Tror är mens varje gång! Har molvärk lite till och från och lite ömma bröst. Min mens är 5 dagar sen... Fick ju mens ruvdag 9 sist och idag är ja på ruvdag 14!! Så ja är glad varje dag som går och ingen mens kommit! 2 dagar kvar nu innan testdag!!!!! Kramar

FriidaB skrev 2015-03-19 10:18:26 följande:

Nu närmar det sig TD med stormsteg för min del.. På lördag morgon är det dags. Är på ruvardag 14 och mensen är 3 dagar sen..

Är LIVRÄDD varje gång Lutinus rinner ut och att den dessutom gör så att mensen håller sig borta . Vill såklart inte få ett negativt test på lördag. :( Har varit lite öm i brösten men inte kännt ngt direkt mer. Lite molande värk som har kommit någon kväll.

Håller mig till ung 3 kaffe om dagen, läste att man helst inte ska dricka mer än 4 koppar per dag.

Hur går det för er andra?

Petris - vi ligger ju på samma dag. Känner du av ngt? :)

Kram

• Petris

Så himla ledsen!! Blöder massa 1 dag innan testdag.. :( Livet är otroligt tungt och hårt just nu! Bryta ihop och komma igen.. Önskar er alla andra lycka till <3 Och Frida ja håller tumamrna att du får ett fint plus imorgon! :)

• Petris

Men Ååh va roligt grattis! :) blöder som sjutton och testet va ett stort jäkla minus!! Ska ringa kliniken på måndag morgon så får vi se hur och när vi ska lägga upp nästa behandling.. Är så slut som människa och känner kanske att min kropp och själ måste få vila lite innan nästa försök.. Men stor grattis Frida på första försöker och allt :) Massa grattis kramar.

FriidaB skrev 2015-03-21 12:15:47 följande:

Tack snälla, jag har nog fortfarande inte förstått. Hade aldrig vågat hoppas på detta :)

Har inte haft så mycket känningar alls faktiskt.. Har trott att mensen kommit varje gång Lutinus runnit. Lite lätt huvudvärk någon kväll samt lite molande i magen, som mens. En dag trodde jag på riktigt att det var en enorm mensvärk. Mått lite lite illa men det är inget konstigt för att vara mig. Framförallt har jag varit trött och sovit halv nio typ varje kväll. Något öm i brösten.

Hoppas så att den lilla grodden bäddar in sig ordentligt och stannar kvar där!!

• Petris

Ja fick ju ut 6 st ägg och 5 vart befruktade och dela sig! Ja ringde dagen efter ÄP och fråga om dom hade blivit befruktade. :) Håller mina tummar stenhårt att dom blir befruktade fint! :) Skönt att ÄP är över nu iallafall. Stor kram

Elfia skrev 2015-03-21 12:37:43 följande:

Hej!

Tänkte dela med mig utav hur det gick på mitt äggplock igår morse (till er alla som såsmåningom ska göra äggplock) jag vet hur det känns att vara nervös inför det. Här kommer min erfarenhet. (Varning för långt inlägg)

Kl.8.30 satt jag nervöst ute i väntrummet och väntade snällt på att de skulle ropa in mig. Sambon var nere på herrummet och kom upp när jag väl var ombytt i de "heta" kläderna och låg på britsen i ett rum som vi delade med ett annat trevligt par. De skulle in på äggplock före oss. Efter att fått en citadon och två panodil samt en Kanyl i armen, släppte nervositeten och jag kände mig lugnare samt väldigt groggy. Trodde inte att jag skulle känna av den så mycket men det gjorde jag. Efter att paret paret bredvid var klara var det snart vår tur.

Minns att jag såg kvinnan gå förbi och hon såg ut att må hur bra som helst och såg inte ut att ha ont. Kanske skulle det vara så för mig med? Hoppas! Min sambo får hålla i mig och vägleda mig inne på toan där jag kissar innan ingreppet. De väger mig och sedan går jag in i ett rum med massa trevliga kvinnor och alla vill hälsa på mig och de ser så glada ut. Jag minns att jag kände mig trygg. Skönt!!

Sedan var vi igång, de började med den vänstra sidan då de trodde den skulle kännas "minst" då blåsorna var färre och mindre på den sidan, men ärligt talat så kändes mest där. Skrek AJ och tårarna kom direkt efter. Fick genast mer morfin och sedan gick det faktiskt helt ok. Det hjälpte väldigt mycket när de ökade morfindosen. Visst kände jag av resten av ingreppet/sticken men det var inte så att jag inte klarade av det. Den gulliga Barnmorskan som stod bredvid höll mig i handen genom hela de 15 minutrarna och sambon strök pannan bredvid.

Efteråt körde de in min säng och hjälpte mig upp på den och körde mig därefter in på vårt rum för uppvak. Jag hade SÅ ONT i äggstockarna och buken att jag inte visste inre vart jag skulle ta vägen. Hade hellre gjort om äggplocket som faktiskt gick bra än stått ut med smärtan efteråt!! Värmedynan hade jag både under och efter äggplocket samt att jag fick en voltaren i stjärnan. Bm vände mig på sidan och strax efter däckade jag.

45 min senare väckte sambon mig och tyckte jag borde äta lite. De bjuder oss på smörgås, saft, te/kaffe. Jag fick i mig mackan. Och efter att vart fastande så länge + sovit bara 4 timmar den natten så vart det gott med både mat och sömn!!

Morfinet hade släppt en del ur kroppen när har vaknade och jag ville åka hem och lägga mig i min egen säng. Bm kom in och gav oss informationen kring vaggisarna och en tid för insättning. Hon talade även om att det var 4 ägg som plockare ut. Jag VET att man INTE ska tänka så, men kunde inte låta bli att känna lite besvikelse. Bara 4 ägg??!!! Här ligger jag och kan inte hålla mig, måste ringa in så fort kl slår 14, för att fråga ifall något blivit befruktat. Har vi några frysisar?? Gjorde de verkligen icsi på alla????

Läst så mycket om att folk skriver, kvalitet över kvantitet, och ja, jag håller med om det men man är ju ändå nervös och väldigt orolig...

*Hoppet har dock ej försvunnit*

Vi ska bli föräldrar!!!!

• Petris

Tyvärr är de kört för min del denna gång oxå! Va inte våra tur. Ska ringa kliniken på måndag! Bryta ihop och komma igen. Vilken dag har du testdag? Du är på ruvdag 9 nu va? Kram

Magda 01 skrev 2015-03-20 11:55:43 följande:

Fy vad tråkig men man kan blöda och man skulle ta ett test iallafall sa dom till mig

Ge inte upp en :) stor kram till dig ????

Jag har 8 dagar kvar till testdag

• Petris

Usch detta misslyckadet känns mer en försts ivfen ja gjorde! varit vaken hela natten m magsmärtor från hell och blöder jätte mkt och känns som slaktarknivar rakt in i magen.Blir in till gynakuten nu och kolla upp va som är fel.. Har ju endometrios och dom punktera ju en cysta på ÄP så misstänker att de hänt nått därinne... Suck säger ja bara!! :(

• Petris

Usch lider m dig! Vet hur du känner. Stora styrke kramar <3

Magda 01 skrev 2015-03-22 15:31:48 följande:

Det känns som det är kört den här gången

Fick en blödning i morse :(

Har så ont nu i äggstockarna

När jag torkade mig så kom det rött slem ut

Förlåt uttrycket

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?