• 89Madeleine

IVF 2015 ska vi följas?

Elfia skrev 2015-02-24 13:43:36 följande:

Har läst om många som inte känt någonting alls och varit gravida ändå så vi håller tummarna att det är så för dig med. Gravsymptomen kanske kommer senare ;) 

Läste att du skrev där nere att du fick biverkningar av lutinus. Är det de vaginaltabletterna man tar när man ruvar? Vad är det för biverkningar du har? 

Jag var precis på apoteket för att hämta ut mina sprutor men de hade de inte hemma så jag fick återkomma imorgon. Kom lite som en chock att vi trots högkostnadskyddet får betala 2200 kr :/ Trodde det skulle kosta högst 1000 kr. Detta blev vi faktiskt inte ens informerade om, inte ok! Men såklart är vi glada att vi slipper betala 9000 kr (ord-pris) eller stå för IVF själva. 

En annan sak jag blev förvånad och osäker över var att de har skrivit ut 2 st doser utav Menopuren. En på 112,5 och en på 600E, fast i min lilla kalender står det att jag bara ska ha en dos på 112,5E varje dag i typ en vecka? Det har de inget sagt till mig om?? Blir så förvirrad nu. Hur vanligt är det att man hämtar ut två olika enheter och kör på båda egentligen? Jag ringde de men självklart så många som ringer nu så telefonsvararen hänvisar att jag ska ringa senare..

Ja, lutinus är vaginaltabletter :) Hemska sådana haha (dem rinner så förfärligt)
    Ja, jag har fått biverkningar så som huvudvärk, nysningar, svårt att sova och svullen mage. Men annars känner jag ingenting alls...

Jag fick Gonal-f (sprutpenna) så jag vet faktiskt inte varför dem skrivit ut 2 doser av Menopur :/ Det låter konstigt...

Kram
  • 89Madeleine
    Petris skrev 2015-02-24 15:22:12 följande:

Så ligger man i influensa!!!Usch och fy säger ja bara. Äggplock beräknat till nästa vecka så ja borde ju bli frisk tills dess! Jobbigt att bli sjuk nu mitt under behandlingen.. tycker menopuren svider så när man tar den, nån som har något tips så de inte svider så? Ja tar 412,5 ml per dag + synarela spray då ja hat endometrios.

Men usch då!! Krya på dig! :(

Kram
  • 89Madeleine
    Grynis skrev 2015-02-24 17:54:14 följande:

Ikväll är det dags för Orgalutransprutan och när jag tittade på dom sä är det 1/3 luft i varje spruta. Men enligt Carlandiska så ska man inte pressa ut luften utan bara ta sprutan som den är.

Känns nervöst då nålen är grövre än på Gonalen :/

Du behöver inte vara nervös :)

Nålen känns knappt, men det svider lite i magen efteråt. Men det går fort över :)

Det var bubblor i mina med. Jag tog dem bara som dem var :)

Lycka till!

Kram
  • 89Madeleine
    Grynis skrev 2015-02-24 18:06:46 följande:

Va skönt att höra :)

Är mest orolig för luftbubblorna när det var så mkt men då ska jag sluta oroa mig. Lösningen i 4 av sprutorna verkar vara som gelé och luftbubblan står kvar vi kolven. Den femte så åker bubblan uppochner när jag vänder på sprutan.

Fick tips av Carlandiska att ha öppningen på nålen uppåt och sticka vänligt men bestämt.

Jag var så rädd så jag stack långsamt haha...
    Kanske är bättre att sticka snabbt. Men den är inte så farlig. Den ser mer farlig ut än vad den är :) :)

Och luftbubblorna är som sagt ingen fara :)

Kram
  • 89Madeleine
    Grynis skrev 2015-02-24 19:01:27 följande:

Har planer på att sticka fort sen får jag se om jag fixar det eller om min man får göra det ;)

Ska lossas att jag inte ser jätte luftbubblan :)

Kram

hehe lycka till :)
    Detta klarar du/ni galant!
    Kram
  • 89Madeleine
    Amandalinnea skrev 2015-02-24 22:48:39 följande:

[quote=74918654][quote-nick]Amandalinnea skrev 2015-02-24 22:46:11 följande:[/quote-nick]

89madeline: åh va spännande! Hoppas alla förberedelser kommer gå bra :) ja det är mitt första försök också :) vilken berg och dalbana det jag varit :P

[/

* har gått bra menar jag ju såklart :) hoppas du får pluss på fredag :D håller tummarna

Tack! Jag hoppas verkligen med :)

Nu håller vi tummarna för alla oss :D kram
  • 89Madeleine

Ruvardag 13 nu och igår kväll kom det 2 små bloddroppar och idag kommer det bruna flytningar...

Nu är det väl kört :(

• 89Madeleine
    Petris skrev 2015-02-26 11:09:44 följande:

Åååh hoppas verkligen att de inte är mensen på G! Ja störtblödde vid min förra ivf direkt som misslyckades. Man kan ju ha lite små blödningar vid gradivitet. Ja håller tummar och tår att de ska gå vägen, och att du slutar blöda.Stor kram.

Tack så mycket. Hoppas verkligen också att dem här bruna flytningarna försvinner :(

Kram
  • 89Madeleine

Testade nu fast jag redan kissat kl 7 i morse.

Har testdag på söndag.

Kan detta stämma?? Eller är det Lutinus som jag tog i morse vid 7 som spökar??

• 89Madeleine
    Petris skrev 2015-02-26 11:40:41 följande:

De stämmer! :) :) de är inte lutinusen som spökar.. Wow va roligt! :) :) Grattis! :) kramar

Åh tack!! <3

Men jag vågar inte hoppas för mycket :(

Är så rädd för de bruna flytningarna :/
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?