Inlägg från: Anonym (Fjäril) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjäril)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Igår fick jag mens igen. Den var väntad men ändå blir jag så besviken. Dessutom var den tre dagar sen. Om den ändå ska komma kan den ju komma i tid. Jag har bokat en tid till gynekologen och ska dit på måndag. På MVC sade de att jag skulle ha tålamod. Jag är rädd att det ska vara något fel.

Så har jag köpt både b och d vitamin som tydligen ska vara bra. Ska även prova bisovol samt smep metoden. Så nu hoppas jag verkligen att det ska gå.

@småland kanske läker såret på din sambos snopp och ni hinner ändå. Hoppas det!

• Anonym (Fjäril)

[quote=75655165][quote-nick]Anonym (småland) skrev 2015-08-19 10:48:40 följande:[/quote-nick]

Tråkigt när mensen kommer. Jag äter b12 förutom folsyra (b9) samt d-vitamin varje dag.

Nej vi kommer att missa denna månad nu på grund av hans fjanterier. Är så deppig nu så tror att han nog inte vill mer. Och inte kan jag skälla på honom heller för då får jag väl aldrig sex igen.

Vad jobbigt och frustrerande. Förstår verkligen att du är deppig. Hoppas verkligen det blir er tur snart.

• Anonym (Fjäril)

@Nelle - fy vad tråkigt med ännu en månad utan att bli gravid. När ska ni börja er utredning?

@tr86 Vad härligt med vul'et.

Själv har jag varit på gyn idag. Jag blev verkligen tagen på allvar. Jag ska tillbaka på fredag för att se hur ägglossningen ligger till. Det känns bra. Han sade även att allt ser normalt ut. Och att tiden mellan missfall och nu är helt normal att inte bli gravid på igen. Så det är bara att kämpa på. Med ägglossning på g så stiger ju hoppet.

• Anonym (Fjäril)
    Anonym (Nelle) skrev 2015-08-26 15:55:03 följande:

I början av oktober ska jag och sambon på utredning! Vi fick tiden idag. Känns så skönt att ha det inbokat. Känns tryggt på något vis.

Vad skönt!

Hoppas allt går bra.
  • Anonym (Fjäril)
    sowe81 skrev 2015-08-27 08:12:38 följande:

Jag ansluter gärna till den här gruppen. Ska ta o läsa ikapp lite sen.

Min historia: en dotter född 12, har sen aug 13 försökt få syskon och det har slutat med 3ma och 1 mf. Alla ma har stannat nästan samtidigt (8+4, 8+5, 9+0) mf kom V8.

Nu är det 9 dagar sen jag skrapades, blödde inte alls mkt första 3 dagarna sen har det kommit sporadiskt, igår bara brunt. Men igår började jag få ont, som jag har vid äl. Men fortfarande positivt grav-test i tisdags så äl borde det inte vara. Lite orolig att det är kåt annat....

Har påbörjat en akupunktur-kur o skulle få örter där nästa v som ska kunna hjälpa, samt har inbokat besök hos en privat-Gyn som ska vara duktig. Får se hur det blir nästa gång.

Har gått igenom utredning som inte visat nåt förutom något förhöjda ths men deg har jag fått bukt på sen i höstas så inte dör problemet låg denna ggn fick även innohep, en typ av blodförtunnande denna ggn som skulle förebygga proppar, men gick ju ändå inte...

Börjar kännas hopplöst men samtidigt vill vi så gärna ha minst 2 barn så att ge upp finns inte. Vill ju att lilla tjejen (som blir 3 på lördag) ska gå ett syskon.

Hej och välkommen till gruppen.

Usch vad hemskt och jobbigt med fyra missfall. Jag har läst i en annan tråd att en läkare har sagt att får en missfall så får en oftast barn tillslut oxå. Kanske ingen tröst men jag brukar tänka på det. Härligt att ni har en liten skrutt. Fast självklart vill en ha syskon också.

Hoppas att det blir er tur snart.
  • Anonym (Fjäril)

Hej Allihop!
    Nu har jag varit hos gyn igen, tredje besöket för att se hur äggblåsorna växer. De hade avstannat så det blir ingen ägglossning.
    Känns tungt. Men jag ska få Pergotime. Är det någon som har tagit det? Har ni några erfarenheter av det?

• Anonym (Fjäril)
    Anonym (småland) skrev 2015-09-17 17:06:35 följande:

Äl till helgen och har myst idag. Säger inget till min man att det är ÄL i helgen. Vill inte att han ska känna av pressen och få ont i snoppen igen...

Hoppas det blir ett plus snart för er!
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (småland) skrev 2015-10-01 07:49:17 följande:

Har bim på söndag men kunde inte låta bli utan testade idag. Negativt såklart men tyckte ändå att jag såg ett svagt svagt streck. Bara att vänta... Varför är man så dum och testar för tidigt...

Hoppas verkligen det blir ett plus
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (småland) skrev 2015-10-02 07:57:22 följande:

Ok hjälp mig här nu. Vill hellre ha ärliga än snälla och empatiska svar.
    Är det ett plus eller är det ett spökstreck?

Jag tycker absolut att jag ser ett sträck. Men vågar inte säga om det är ett spökstreck eller inte. Jag hade så i somras och två dagar efter började jag blöda. Kunde ju ha varit positivt och supertidigt missfall.
    Men du har ju bim på söndag så jag tror att du får du nog ett starkt plus. Köp ett digitalt.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (småland) skrev 2015-10-04 03:00:45 följande:
    Efter andra missfallet som upptäcktes på kub-ul och blev därför väldigt chockartat, gick jag in i depression. Klarade inte av att gå utanför dörren. Efter stöd från kurator känner jag mig nu bättre och ska börja jobba lite smått på måndag igen. Samtidigt har vi precis plussat dessutom, men har lite svårt för att glädja oss och är mest rädda och nervösa. Jag vet inte om jag fick cytotec vid sista missfallet (ma). Jag blev inlagd och de tryckte upp massa tabletter. Jag frågade aldrig, ville bara få ut det. Första gången kom det ut av sig själv hemma. Hade hemska smärtor båda gångerna, men andra var femton gånger värre.
    Stort grattis till pluset. Det är ju underbart.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?