Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 19:04:19 följande:
Och det där har du fått till konkurrens? Att SD inte vill att följden av invandringen blir ett hot mot vårt lands välfärd och trygghet? OK, det är inte lönt att diskutera om du tycker att vi ska importera folk tills både vår välfärd och vår trygghet blir raserade. Sverigehatande och svenskfientliga personer ger jag inte mycket för. Vars två primära syften är: 1. att rasera välfärden som min och andra svenskar förfäder har kämpat så in i bomben för. 2. att ta bort kvinnors frihet som har byggts upp i flera generationer och som vi svenskar borde vara stolta över.
Vill man inte begränsa invandringen innebär det alltså att man vill "
importera folk tills både vår välfärd och vår trygghet blir raserade"? Det måste vara bekvämt att leva i en tillvaro där allt är antingen svart eller vitt (och där vitt är den "rätta färgen").
Du specificerar "Sverigehatande och svenskfientliga personer" väldigt tydligt, synd att du inte inser att SD passar in på din beskrivning. De är ju helt öppna med att de vill ta bort kvinnors frihet genom att inskränka aborträtten. Personligen är jag förvisso mot abort, men jag anser inte att aborträtten ska inskränkas, det ska vara en samvetsfråga för var och en.
Det ständiga mantrat "minska invandringen så är alla ekonomiska bekymmer borta" börjar bli tröttsamt. Minskad invandring är inte den mirakelkur folk tror att det är.
Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 19:35:43 följande:
Det hade kanske varit bra om du läst mer än ett inlägg. Så hade du nog sett att jag nog betalat mer och använt mindre än Sveriges genomsnittsbidragstagare, Och sådana som behöver mediciner och sådant. Och fött ungar. O.s.v.
Du är bara avundsjuk för att jag inte längre bidrar till parasiterande. Du är nog rädd för att fler och fler kommer att göra som jag och du får betala fullpris för din vård, dina mediciner och för allt det du använder. Jag tar inte åt mig av avundsjuka. Då hade jag aldrig kommit någonvart.
Välformulerat inlägg att kalla folk för "sketen snyltare" när man själv utnyttjar så mycket men bidrar med så lite. Det var första gången du fick kalla någon för det istället för att känna dig som en sådan? Tja, det är OK, det bjuder jag på.
Men det där med tjuv och hycklare förstår jag inte.
Snyggt försök, men jag har läst alla dina inlägg, jag har sett att du påstår dig ha "
betalat mer och använt mindre än Sveriges genomsnittsbidragstagare". Jag finner det dock inte trovärdigt att det skulle förhålla sig på det sättet, jag tror du ljuger helt enkelt.
Ah, det uttjatade gamla "du är bara avundsjuk"-argumentet... Gulligt att du tror det biter på mig! Jag förstår att du vill att man ska tycka du är en avundsvärd människa, men tyvärr - i mina ögon är du en missunnsam förlorare´som måste hata andra för att tycka om dig själv. Jag har ett mycket rikt liv, både bildligt och bokstavligt talat. Jag tänker inte radda upp alla skäl till att mitt liv är så bra dels för att jag inte har någon lust att ödsla mer tid än nödvändigt på dig och dels för att du bara kommer anklaga mig för att frisera sanningen. Jag hoppar gärna över den biten.
Nej, "sketen snyltare" var inte ett välformulerat inlägg, men eftersom du skriver rätt illa känner jag inte det spelar någon roll hur jag uttrycker mig - du ser förmodligen ingen skillnad ändå. Och jag bryr mig inte om huruvida du tycker att mina inlägg är välformulerade eller ej.
Jag har aldrig blivit kallad snyltare, och inte sett mig själv som en heller. Jag har jobbat sedan jag var 15 år (alltså i över 30 år), och har jobbat i princip hela tiden (förutom mammaledigheter och semestrar, givetvis). Så någon snyltare är jag inte och har aldrig varit.
Du förstår inte vad tjuv och hycklare betyder? Den som utnyttjar samhällets resurser utan att betala för dem genom att betala skatt stjäl från samhället.. Du är en hycklare när du ondgör dig över hur skattepengarna används samtidigt som du inte betalar skatt själv. SD:are verkar i princip alltid vara hycklare.
Något mer jag kan hjälpa dig med?
Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 19:46:09 följande:
Vadå "bidrar inte med skatt"? För det första, jag bidrar med mer skatt än dem som arbetar i den offentliga sektorn. Jag betalar moms på det jag handlar. Handlar mycket, renoverar mycket, etc, vi har 3 bilar, det blir mycket moms. Betalar fastighetsavgift. Gånger 2.
Dessutom får Sverige en del av inkomstskattepengarna jag betalar i det land jag arbetar i.
Det är nog dags att uppdatera dina ekonomi- och samhällskunskaper litegrann.
Men även om jag inte betalat har jag något att säga till om. Jag är svensk. Även om jag bott heltid i annat land hade jag haft något att säga till om. Även om det stör dig.
Hoppas att du använder samma argument till folk som enligt dig inte borde uttala sig. Nu när vi har kommit fram till att jag inte tillhör den kategorin, vem tycker du tillhör då? Parasiterande kommunister som aldrig arbetat i hela sitt liv, har 3 ungar, lever på bidrag och enda moms de betalar är på cigg, sprit och kanske mat till ungarna. Offentligt anställda som får mer lön av skattepengarna än vad de bidrar med i skatt? Andra?
Det var nog årets löjligaste inlägg du kom med där. Ta du och tänk ett varv till.
Ja, du påstår det men jag är säker på att du ljuger. Klart du påstår att du betalar skatt, du måste ju ge lite legitimitet åt att du snackar skit om invandrare, men jag tror inte ett ögonblick på att du jobbar och betalar skatt.
Ja, dina åsikter stör mig men naturligtvis är du i din fulla rätt att uttrycka dem. Dock har jag rätt att bemöta dina åsikter samt uttrycka mina egna.
Det var många gissningar du hade, tråkigt nog för dig så missar du på precis allt. Jag är socialdemokrat, har jobbat sedan jag var 15 år (fyller 45 i år). Jag har fyra barn, två "bonusar" och två biologiska, de enda bidrag jag fått är underhållsstöd för äldste sonen samt barnbidrag (barnbidrag får
alla, oavsett socioekonomisk status och inkomst). Jag betalar en jäkla massa i skatter, moms och avgifter, jag röker inte (men jag snusar) jag dricker inte alkohol, jag är inte offentligt anställd,
Det är den 25 januari, är det inte lite väl tidigt att utnämna årets löjligaste inlägg?