• Lady Godiva

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Letitia skrev 2015-01-23 18:33:54 följande:
    Det är mycket svårt att få skönhetsoperationer genom landstinget. Det är nästan alltid så, att det måste vara något med FUNKTIONEN som stör dessutom - t.ex. att brösten är så tunga att kvinnan får ont i axlarna, eller att det finns så mycket lös hud på och ovanför ögonlocken, att den skymmer sikten för personen. Dock vet jag att HELT plattbystade kvinnor kunnat genomdriva en förstoring, med hjälp av en psykolog som intygat att det finns suicidrisk om hon inte får den.

Jag har träffat flera mammor som absolut, i min mening, borde få bukplastik p.g.a. att magen hänger ner på ett väldigt fult sätt (efter många graviditeter eller tvillinggraviditeter), eller att det finns ett fult överhäng över ett kejsarsnittsärr. Men de har bara fått höra att det är naturligt att se ut så efter X antal graviditeter/kejsarsnitt, och är de inte nöjda får de betala ur egen ficka...

Det finns även svenska kvinnor som blivit felaktigt ihopsydda i stressen efter en förlossning där de spruckit mycket, och som fått bråka i flera år för att få detta tillrättat av en kirurg... Men jag antar att DERAS problem med urin, avföring och sex är mycket mindre behjärtansvärda än en somalisk kvinnas problem med desamma...
    Du ska kanske låta bli att anta så förbaskat mycket och ta reda på fakta istället. "Fula häng" efter kejsarsnitt eller uttänjd mage av flerbarnsbörd är naturligtvis inte roligt att få, men det är inget som påverkar något. Man kan kissa, bajsa och ha sex precis lika bra med "häng" som utan. Så länge allt fungerar som det ska handlar det bara om kosmetik, och det bör man självklart stå för själv om man vill åtgärda det.

Dock är det omöjligt att fungera normalt efter att ha fått klitoris och blygdläppar bortskurna och underlivet hopsytt med enbart ett pyttelitet hål där mensblod och urin kan komma ut. Där krävs en korrigerande operation enbart för att kunna gå på toa som normala människor.

Fattar du inte skillnaden kan jag inte göra mycket, dumhet är än så länge obotligt (och den dag det går att bota lär köerna bli långa av SD:are).

De kvinnor som spricker vid förlossning har svårt att få hjälp, det vet jag och det är naturligtvis jäkligt illa. Men du menar kanske att de skulle bli gladare av att ingen annan heller fick hjälp?
    Letitia skrev 2015-01-23 18:42:35 följande:
    Det var det väl ingen som sa? Vilket skattesystem man än har - platt eller progressivt - så betalar höginkomsttagare mycket mera skatt än låginkomsttagare. Om du bara betalar låt oss säga 6000 kr i månaden, så äts det beloppet snabbt upp av dina egna sjukdagar, läkarbesök, sjukhusvistelser, arbetslöshetsperioder, vabbdagar, föräldraledighetsår, dina barns daghem och skolor, din MVC, BVC och förlossningsvård vid alla dina barn... Kvar blir INGET till ANDRAS dagisbarn, skolbarn, äldrevården, försvaret, polisen, räddningsväsendet, kriminalvården, rättssystemet, universiteten, eller asylboendena och socialbidragskostnaderna för invandrare...
    Oj, vi har visst en riktig expert i ämnet!  Logik och sunt förnuft är inte dina polare, va?
    KillBill skrev 2015-01-23 18:59:10 följande:
    Ja men vad bryr det dig? Du sitter ju i denna tråd och applåderar folk som skaffat jobb och betalar skatt utomlands men som kommer hem och profiterar på den svenska välfärden, vägar etc.

Exakt.
    You don't drink poison and expect your enemy will die.
  • Lady Godiva
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 20:38:15 följande:
    Varför skulle jag skämmas? Jag är inte någons slav helt enkelt. Så jag föredrar att se om mitt eget hus först. Jag bidrar fortfarande mer än många andra. En del av mina skattepengar går tillbaka till Sverige. Jag tankar här, handlar här så vad är ditt problem? Inga ungar har jag heller  så jag belastar inte den delen. Så fortfarande är jag mer lönsam än de som skaffar barnkullar och utnyttjar alla möjliga skattefinansierade förmåner. Varför skulle jag pumpa in ännu mer pengar till det här landet så länge andra bestämmer vad pengarna ska gå till? Den dagen vi har en skattemodell som någon väldigt klokt föreslog, med valfritt bidragande till olika områden kan vi diskutera. Just nu är jag bara ute efter att bidrags- och invandringspolitiken havererar så att landet kan byggas upp från grunden igen. Och folk fattar vad det kostar utan att vänsterdårarna inbillar sig att pengar växer på träd. Det är inte solidaritet när vissa betalar medan andra bara tar emot. Dags att svenska folket lär sig det.
    Du har redan diskvalificerat dig som expert i ämnet, och eftersom du inte bidrar med skatt till den svenska staten har du ingen rätt att säga vad staten ska lägga pengar på och inte. Om Sverige vill betala för att hjälpa dessa kvinnor ska du bara tiga stilla, det är inte dina pengar som används. Betala skatt, så kan du yttra dig sedan!

"Inga ungar har jag heller  så jag belastar inte den delen." haha, så du tror att man är en belastning för staten om man har barn? Snarare säkrar man statens framtid. Men det är klart, en befolkningstrend á la Japan verkar kanske lockande för dig - vem vill inte bli vårdad av en robot på ålderns höst...

Ditt uttalande; "Varför skulle jag pumpa in ännu mer pengar till det här landet så länge andra bestämmer vad pengarna ska gå till? Den dagen vi har en skattemodell som någon väldigt klokt föreslog, med valfritt bidragande till olika områden kan vi diskutera." visar på otrolig ignorans. Självklart måste någon styra vart skattepengarna ska gå, och självklart måste vi alla betala för vissa saker även om vi inte vill eller tycker de är nödvändiga! "Valfritt deltagande" vad gäller skatter är inte ett klokt förslag, snarare är förslaget inte riktigt klokt.

Du får gärna kalla mig vänsterdåre, ni SD:are och rasister tycker ju att alla som inte håller med er är vänsterextremister och/eller PK, men jag anser att det system vi har är det enda som kan bli rättvist i längden - för alla.

Sådana som du, som hycklar och parasiterar, är dock enbart till skada för samhället.
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 20:52:20 följande:

Och förresten, under mina yrkesverksamma år i Sverige har jag pumpat in bra mycket mer till det här landet än vad jag någonsin kommer att dra nytta av. Det är därför som jag aktivt sökt jobb i ett grannland. Nu kan alla suckers parasitera på någon annan

Jag kommer att klara mig helt lysande även om hela bidragssystemet havererar. Men det blir glädjande att alla parasiter och alla som propagerar för "solidaritet", dvs parasiternas version av den, får reda på vad saker och ting egentligen kostar. Då kan de ge bort sina egna pengar till vem och vad de vill. Könsoperationer, barnkullar, arbetsskygga, semesterresor till Syrien eller precis det de själva önskar. Men låt mig gissa. Parasiter kommer aldrig att ge ett rött öre av sina egna pengar till någon. Tvärtom, de blir världens minst toleranta personer då deras egen vinning står på spel. Har sett det tidigare och vet precis hur människor fungerar.

"Parasiter" bla bla bla "jag är själv en parasit" bla bla "pengar" bla bla "bidrag" bla bla. Gäsp!
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-23 20:54:30 följande:
    Fast i USA är det bättre för där har man en möjlighet att själv påverka var man vill bo och påverka väldigt mycket genom det. Behöver inte stå ut med allt möjligt, ingenting blir påtvingad en. Inte som i Sverige i varje fall.
    Och du tycker USA är ett föregångsland. Vilken surprise... Drömmer

• Lady Godiva
    Letitia skrev 2015-01-24 05:58:32 följande:
    Ja, där håller jag med! Man skulle kunna ha dels hela områden som går att kryssa i (t.ex. "universitet") eller INTE kryssa i, och dels underavdelningar för den som ytterligare vill precisera vad han eller hon vill lägga sina hopslitna skattepengar på. T.ex. om det står "genusvetenskap", så kan folk välja att inte kryssa i det. Och visar det sig då att det inte finns tillräckligt med stöd för genusforskning, så får de institutionerna lägga ner. Det skulle vara ett säkert sätt att låta folkviljan styra. VERKLIG demokrati!
    Verklig idioti, snarare... Just genusforskning håller jag iofs med dig om, men i allmänhet går det inte att ha ett sådant system när det gäller skatter. Det skulle inte gå att lägga upp några budgetar. man skulle inte kunna planera exempelvis skola, barnomsorg och sjukvård.

Nej, man måste acceptera att vissa saker kanske man måste betala för trots att man inte vill.
    Letitia skrev 2015-01-24 06:09:52 följande:
    Ja, det är förstås inte bra att göra så. Men jag förstår hans eller hennes SYFTE - att personen inte vill bidra till våra enorma invandringskostnader. Om personen arbetar i Danmark, vilket verkar mest troligt, så har ju det landet en mycket mer restriktiv och vettig invandringspolitik. Då kan ju personen, som har denna möjlighet, "rösta med fötterna" och betala skatt där i stället.
    Du ursäktar med andra ord hennes beteende eftersom det troligtvis beror på invandringspolitiken. Bra tänkt...

• Lady Godiva
    Letitia skrev 2015-01-24 07:10:29 följande:
    Fast man kan ju inte jämföra problem som svenskar drar på sig i Sverige - hur dumt och självförvållat det än är - med problem som inte borde finnas i Sverige överhuvudtaget. Det går lätt att lösa problemet med att svenska medborgare har rätt till vård oavsett hur de åsamkat sig sina skador. Dels så måste det ta mycket längre tid och krävas mycket mera bevis på att personen blivit svensk i allt väsentligt, innan den får medborgarskap här. Och dels måste man ha rätt att återta förvärvade medborgarskap om personen begår grova brott, exempelvis terrorbrott men även mord, dråp, grov misshandel och grov våldtäkt.
    Då måste jag ju fråga; hur bevisar man att man är "svensk i allt väsentligt"? Hur är en typisk svensk, menar du? Jag är svensk och jag tycker om surströmming. Min man är svensk och han tycker inte om surströmming. Är någon av oss mer svensk än den andre, och i så fall vem?

Ja, det låter som en jättelöjlig fråga men ditt uttalande om att man måste vara "svensk i all väsentligt" är rätt löjligt det också.

Frågar man tjugo personer om vad som är "typiskt svenskt" lär man få tjugo olika svar. Eftersom det troligtvis inte kommer att kunna uppnås någon konsensus i frågan kanske det är bäst att helt skippa tanken om att man måste bevisa hur svensk man är. Om man måste bevisa att man är svensk för att kunna bli svensk lär det bli problem: "För att kunna bli svensk måste du först bevisa att du är svensk. Och det kan du inte förrän du är svensk." Moment 22.

Att återta medborgarskap låter inte rimligt. Ska personen i fråga förklaras statslös? "Ursprungslandet" lär knappast vilja "ha tillbaka" en dömd brottsling.
    Letitia skrev 2015-01-24 07:31:09 följande:
    Men snälla du. Obestämd Varje budgetår beslutar ju landstinget hur mycket pengar som respektive vårdområde ska få. Om gyn ska få mer så måste t.ex. akutvård eller psykvård få mindre - eftersom det inte går att TROLLA fram mer resurser.

Likaså i kommunerna (som betalar för platser på behandlingshem): när det kommer en ny våg flyktingar, som förbrukat sin tid på statligt stöd utan att ha skaffat sig ett jobb, till socialkontoren - så måste de ökade kostnaderna där kompenseras någon annanstans. T.ex. genom färre timmars hemtjänst för de gamla i kommunen, eller färre personal på dagis, eller färre aktiviteter och nöjen för de funktionshindrade på gruppboendena, eller ihopslagna klasser i grundskolan, eller avsked av elevassistenter så de barnen får klara sig själva bäst de gitter...

Varje ny flykting orsakar indirekt ett lidande för någon svensk någonstans.
    Nej, trolla fram fler resurser går inte men du har fel i ditt resonemang om att några gynekologiska operationer skulle kullkasta hela budgeten för psykiatrin.

Din sista mening avslöjar din verkliga agenda. Du skiter i psykiatrin, skolelever och de gamla på äldreboenden, du hatar helt enkelt invandrare. Stå för det istället för att försöka gömma dig bakom en massa skitsnack.
    Letitia skrev 2015-01-24 07:39:54 följande:
    Fast våra egna barn och ungdomar kommer ju att betala skatt SEDAN, ett långt liv, som kompensation för den vård, skolgång och utbildning de får under uppväxtåren. Så ser ju ALLA samhällen ut. Även i en stam i Amazonas djungler gäller, att det tar tid att få fram en storviltsjägare - han är förmodligen minst 18 år innan han drar in mer till stammen än han förbrukar.

När det gäller flyktingarna, så kommer många av dem ALDRIG i arbete - så de deltar inte i kontraktet mellan generationerna. Och gör de det, så är det oftast någon form av "åtgärd", genom Af eller kommunen, som inte är självbärande utan till större delen drivs med skattepengar. De somaliska kvinnor jag vet som arbetar överhuvudtaget, gör det i typ kommunala systugor, second hand-butiker eller caféer. Men då får de ingen lön utan fortsatt försörjningsstöd, och kommunen måste dessutom betala för själva verksamheten som absolut inte går ihop.

Tanken och förhoppningen är förstås att ungdomarna ska jobba och betala skatt senare i livet, men vi har ju ett av dig applåderat exempel på att så inte alltid sker.

Du känner till ett par somaliska kvinnor som "jobbar" med diverse kommunala verksamheter och drar av det slutsatsen att inga flyktingar någonsin kommer att arbeta? Är inte det att dra det lite för långt, även om man är rasist?

Det är svårt för flyktingar att komma ut i arbetslivet, men det är inte enbart deras eget fel. Någon måste vilja anställa dem också. Sedan har många flyktingar traumatiska upplevelser i bagaget, många har livslänga psykiska problem på grund av saker de upplevt i sina hemländer. För dem kan det vara omöjligt att arbeta av hälsoskäl.

Att som du mer eller mindre konstatera att flyktingar varken kan eller vill arbeta är att dra det lite för långt.
    Letitia skrev 2015-01-24 07:46:29 följande:
    ...eller för den delen om de hade varit en svensk mamma med långvarigt bidragsberoende, som bad om extrapengar för att hennes barn EN ENDA GÅNG under sin uppväxt skulle få göra en charterresa och kunna berätta om det i skolan. Tror ni att hon skulle ha fått något från soc..? Drömmer
    Men nu blir det "två svaga grupper mot varandra"-argumentet igen, och som vanligt blir det fel eftersom du inte tar hänsyn till skillnaderna i situationerna.

Nej, soc skulle sannolikt inte bevilja pengar så att en 18-åring kunde åka på en nöjesresa med kompisarna.

Flyktingkillen ville inte ha pengar till en nöjesresa med polarna, han ville hälsa på sin familj.

Jag kan ju tycka att det är ett gott skäl att bevilja pengar om det handlar om att få träffa sin familj som man inte sett på länge. Matpengar kanske inte var nödvändigt, man får väl hoppas att familjen skulle bjuda honom på mat, men resan tycker jag var en självklarhet.

En 18-åring som går på soc och känner att han behöver åka utomlands har säkert föräldrar, mor- och farföräldrar, andra släktingar eller kompisar som kan ställa upp och hjälpa honom, om han nu tycker att han behöver semester från att vara arbetslös.

Du tar även upp en svensk mamma som ber om pengar för att kunna åka utomlands med sina barn för att de skulle kunna berätta om det i skolan. Jag tycker inte det är ett gott skäl att bevilja pengar till en utlandsresa, och troligtvis har mamman ett nätverk som kan hjälpa henne om hon anser det så viktigt för hennes barn att få åka utomlands.

Men som sagt, att få en resa betald för att hälsa på sin familj tycker jag är helt okej.

Jag förstår ju att det som sticker i ögonen på dig är att svenskarna blev nekade medan "utlänningen" fick resan betald, men jag tänker inte på folks nationaliteter här utan syftet med resorna och möjligheterna att själv kunna bekosta dem.

Du är fast i ditt SD-tänkande, det är olyckligt för din del. Ser du nu hur fel det blir när du försöker köra "två grupper mot varandra" utan hänsyn till skillnaderna i fallen?

• Lady Godiva
    Letitia skrev 2015-01-24 07:53:34 följande:
    Det gör det faktiskt - det sitter massor av känselkroppar i förhuden. Många omskurna män får också svårt med det sexuella när de blir äldre. Det tar längre tid...
    De flesta män tar längre tid på sig när de blir äldre - när det gäller det mesta.

SA blir de flesta män omskurna (även ickemuslimer och ickejudar) av hygieniska skäl antar jag, det är ju inte av religiösa skäl i alla fall. Det tycks inte vara några större bekymmer, annars hade de väl inte fortsatt med det.
    Letitia skrev 2015-01-24 07:52:23 följande:
    Alla barnlöshetsproblem som kan kringgås med IVF har ju inte med dåliga gener att göra. Din invändning gäller dock i vissa fall, och då håller jag med.

T.ex. är det rena vanvettet att hjälpa par där mannen lider av CF att få barn, genom att man tar ut spermier från hans testiklar och gör mikroinjektion. (Dessa män har ju inte normal sädesvätska.) För då för man ju hans gen för CF vidare. Finns andra sådana exempel också. Men om det är ett hinder i kvinnans äggledare som gör att hon bara kan bli med barn med IVF, så är det ju inte ärftligt. Möjligen skulle en utredning kunna säga något om hur hon har dragit på sig infektionen och huruvida detta gör henne olämplig som mor... men nu är vi långt ifrån trådens ämne.
    Jag tror inte de som önskar få barn trots sjukdomar tycker det är "rena vanvettet". Men det går helt i linje med ditt nationalistiska tänkande, du är åtminstone konsekvent.  Jag vet inte hur du tänkt dig att det skulle gå till om bara de som har en fläckfri "genetisk stamtavla" ska få skaffa barn. För det första har så gott som alla någon muterad gen (oftast utan att det ställer till några bekymmer) för det andra vet man inte vad man bär på för gener. Du kan vara "frisk bärare" av genen
    men dina barn blir varken anlagsbärare eller sjuka om du inte har oturen att träffa en partner med samma gen.

När det gäller cystisk fibros så är nedärvs det autosomalt recessivt, d v s bägge föräldrarna är friska anlagsbärare. Vid varje graviditet med samma föräldrar finns 25 procents risk att barnet får den muterade genen i dubbel uppsättning (en från varje förälder). Barnet får då sjukdomen. I 50 procent av fallen får barnet den muterade genen i enkel uppsättning (från en av föräldrarna) och blir liksom föräldrarna frisk bärare av den muterade genen. I 25 procent av fallen får barnet inte sjukdomen och blir inte heller bärare av den muterade genen.

Så det är inte alls "rena vanvettet" att hjälpa folk med CF att bli föräldrar.

Lite OT förvisso, men lite fakta skadar aldrig.
    ölburk2 skrev 2015-01-24 09:21:46 följande:
    Grattis! Du har just nu kvalat in till utnämningen "Årets svenska rövhål".
    Och det är något av en bedrift med tanke på att året endast är 24 dagar gammalt...

• Lady Godiva
    KillBill skrev 2015-01-24 11:47:20 följande:

I oförstånd försöker du skapa en koppling mellan kvinnlig omskärelse och islam.

Kvinnlig omskärelse har en historia på  flera tusen år och har pågått långt före både kristendomen och islams tillkomst. I Etiopien som är ett av världens äldsta kristna länder, där kristendomen är i majoritet, är 70-90 % av kvinnorna omskurna.

Som tidigare har nämnts så återfinns bland de omskurna kvinnorna både katoliker, protestanter, kopter, falasher, muslimer och animister. Så frågan är varför du driver din tes om att Kvinnlig omskärelse skulle vara kopplat till Islam?

När vi ändå diskuterar kopplingar så kan jag nämna att Sverigedemokraterna för mindre än 20 år sedan höll tal i naziuniformer och med röda hakkorsprydda flaggor hängande bakom sig. Där har vi en tydlig koppling om någon.

Äh, det är ju jättelänge sedan, ju! Dags att glömma och förlåta. Att en muslim gifte sig med en nioåring för bara sisådär 1400 år sedan får vi dok aldrig glömma, det var ju helt nyligen...
    Anonym (FL's åsikt i det hela) skrev 2015-01-24 11:00:56 följande:

Bara en rasist kan vara emot att könsstympade människor får hjälp och att det är baserat på att det är just invandrare.

Ts min herre/dam, du är en rasist

Ser hellre att skattepangar går till detta än att det går till alkoslistvård eller lungvård hos många av de rasister som dessutom utnyttjar socialbidrag pga av lathet. Fördomar? Javisst men så länge den här uppenbart rasidtiska och fördomsfulla tråden får stå kvar av FL så bör även fördomar mot rasister få stå kvar.

Räcker det inte snart FL? Hur länge ska ni tillåta rasist propagnda på Familjeliv

Nu måste ju även rasister få säga vad de tycker, det enda man göra är att bemöta deras propaganda med fakta och sunt förnuft, och deras hat med människokärlek och empati. 

Någon vänlighet tycker jag inte vi är skyldiga dem, dock.
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-24 12:27:18 följande:
    Eller  så är det för att man röstar på andra frågor men vill ha bättre sjukvård eller mindre i skatt eller höjt barnbidrag. Med din logik så kan man vända på det 7 procent  röstar på MP som vill ha fri invandring. 7 procent röstar på  V. Är alla andra svenskar utom de 14 procenten då rasister plus alla andra EU länder, usa, japan men flera som har en invandringspolitik som är som den förespråkar eller hårdare ?

Du kan försöka snacka bort det hur mycket du vill, men vill man ha SD:s politik röstar man på SD:s politik. Jag vet att alla ni SD-vurmare älskar att tro att alla egentligen vill ha SD:s politik men röstar på S för skatternas skull eller M för att Anna är snyggare än Jimmie eller vad ni nu tror att det beror på, men försök fatta: om fler ville ha SD:s främlingsfientlighet skulle de också rösta på SD.

Punkt slut.

Resten av ditt snömos svarar KillBill så bra på:
    KillBill skrev 2015-01-24 12:41:43 följande:

Jag förstår inte var du får allt ifrån.

14%?  Sverigedemokraterna fick 12,8% av rösterna i det senaste valet. det avrundas till 13%.

Sedan var de övriga partierna,  dvs 87% av riksdagen, inför valet, väldigt nära varandra i invandringsfrågan.  Vilka var var skiljelinjerna menar du?

Varför tror du att SD vill bunta ihop alla partier (inkl mp) och kalla dem för 7-klövern om de inte drev en gemensam invandringspolitik?

Ingen har väl kunnat anklaga SD:are för att vara för duktiga på matte? Eller logik, empati, medmänsklighet, ärlighet, hederlighet, sunt förnuft, fakta, sanning...
  • Lady Godiva
    Anonym (men själklart) skrev 2015-01-24 12:54:01 följande:
    Det här blir mitt  sista inlägg i den här tråden.

Tack för ett trevligt och intressant samtal Ha det fortsatt fintGlad

Ödsla inte för mycket  tid eller energi i den här tråden eller liknande, jag har själv gjort det misstaget innan. För att inse att det är bättre att  ägna sig åt saker som ger än något, satsa på personer man gillar. Man har inte så mycket för att prata med personer man inte gillar, eller har helt andra åsikter  som.

TACK.
    Helt riktigt, klarar man inte att argumentera är det bättre fly än illa fäkta.
    Donum skrev 2015-01-24 13:09:03 följande:
    Uppenbarligen anser inte de 87% att mer begränsad invandring är en så viktig fråga att de ids rösta i enlighet med det.
    SD:are håller benhårt fast vid att alla egentligen vill ha deras politik, men röstar för något helt annat. Jag vet inte om de är idioter eller bara har skev verklighetsuppfattning.

Om jag ville begränsa invandringen skulle jag givetvis rösta på det parti som vill begränsa invandringen och inte på ett parti som vill ha oförändrad eller kanske rentav höjd invandring!
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 13:33:47 följande:
    Imponerande bedrift. Av allt det som skrivs i hela tråden, fullt med felstavning, felformulering, utebliven interpunktion, syftningsfel o.s.v., fastnar du för ett enda ord i ett enda inlägg, nämligen mitt. Låt mig göra en vild gissning. Ditt upprörda och otrevliga inlägg har mer med det faktum att göra att min åsikt inte passar dig än att jag kallar en fitta för en liten gädda. Icke speciellt subtilt, måste jag säga.
    Inte nog med att SD:are är övertygade om att alla egentligen vill som ni, ni är också övertygade om att ni vet bättre än vi själva vad vi menar och varför vi skriver saker.

Imponerande var ordet.
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 13:37:10 följande:
    Det där lär du inte få ett vettigt svar på för det krävs åtminstone en basal logik för att förstå problemställningen
    Oj, har du hittat en ordbok? SD:are vet ju inte vad logik betyder och skulle inte känna igen det om det så bet er i rumpan, så du måste ha läst ordet någonstans... Det kan inte vara Avpixlat, de är inte heller familjära med begreppet.
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 14:02:51 följande:
    Jaha och det baserar du på vadå? Har du mycket problem med avundsjuka?
    Jag vet inte exakt hur KillBill formulerar sin nominering, men en kvalificerad gissning är att h*n helt enkelt utgick från din egen beskrivning av dig själv. Ordet passar så bra.
    KillBill skrev 2015-01-24 14:07:04 följande:

Jag tycker att det är bra att några här i tråden, Sverigedemokrater etc. så tydligt är emot att hjälpa kvinnor som blivit könsstympade. En absolut majoritet av det svenska folket hyser mycket empati för dessa kvinnor och vill hjälpa dem.

Tack för ni hjälper människor att välja rätt väg i framtiden.

+1!

Jag hoppas bara att folk inser att det verkligen är SD:s rätta ansikte som syns här - och att de minns allt om 3½ år.

• Lady Godiva
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 14:14:27 följande:
    Här är det ett gott råd tillbaka. Låt bli att pracka din vänster och Stalinvurmande propaganda på mig i vilken solidaritet betyder att vänsterfascister inte behöver arbeta utan bara uttala sig positivt om allt som inte rör svenskar och som tack för det ska vi andra hålla dem, deras ungar och alla som de ivrar för så mycket, med pengar. Vi har nämligen förmånen att ha fötts i ett rikt (nåja, det är historia) land och för det ska vi gå genom livet tacksamt bugande och slavande för alla som haft mindre tur.

Den där gruppen inbegriper, men inskränker sig inte till, sådana som har det så dåligt i sina hemländer att de fullt munderade i dyra märkeskläder och med dyra mobiler flyr hela vägen till Sverige för en inte så liten summa pengar för att vi, arbetande svenskar, som inte innefattas av vänsterfascisterna favorit PK-yttryck "allas lika värde", ska betala för vissas studieresor till sina gamla hemländer innefattande praktik hos IS. Lite praktik har ju aldrig skadat någon. Ja, förutom de fattiga i de länderna som inte har råd att ta sig någonstans och ännu mindre till Sverige. Men det spelar ju ingen roll för det ser ju inte vänsterdårarna och därme finns det inte.

Så, några fler råd du vill ge mig?
    Men lilla vännen då, blev du ledsen...?  Trevligt att mina råd efterfrågas, jag ska så gärna ge dig ett till: Dina argument blir löjliga när du blir desperat. Tänk på det.
    Anonym (FL's åsikt i det hela) skrev 2015-01-24 14:16:22 följande:
    Självklart inte även om SD själva försökte göra extra valet  till en slags folkomröstning om invandringen. Det gick ju själva ut och sa detta klart och tydligt.

Att det sen både tydliggjorde att SD är och förblir ett enfrågesparti men även visade på inkompetensen hos SD då dessa trodde att ett riksdagsval är detsamma som att rösta i en enskild fråga var ju tacksamt för alla kritiker som hävdat just dessa två saker.
    Visst sade de det:

? Vårt parti står samlat och vi står redo för en ny valrörelse. Signalen från hela partiet är att man ser fram emot det. Vi vill ge den tysta majoriteten en röst i invandringsfrågan. Vår ambition är att den här valrörelsen i praktiken blir en folkomröstning för eller emot ökad invandring. Vi kommer helt att fokusera på den frågan, säger Mattias Karlsson.

Jag minns att jag tänkte att det faktiskt var ganska djärvt sagt av Karlsson. tänk om valet nu hade blivit av och resultatet blivit ungefär som det blev i höstas (vilket allt tydde på att det skulle bli)? Då hade svenska folket klart och tydligt sagt ja till invandringen och vad hade hänt då? SD skulle väl då inte ha något existensberättigande.

Nu hade ju SD turen att slippa den nesan. De borde vara tacksamma mot Löfven och Alliansen för att det gick som det gick istället, nu kan de leva vidare i sin lilla drömvärld där alla "egentligen tycker som de"...
    KillBill skrev 2015-01-24 14:33:09 följande:

Det blir lite larvigt  när du använda ord såsom vänsterfascism. Det är ju inget annat än dålig Sverigedemokratisk demagogi. Det blir så tydligt att dina argument inte håller. Men som sagt var, fortsätt gärna Glad

Nej för all del, hon får så gärna fortsätta. Det är alltid trevligt att se på när SD:are krackelerar, de gör det med sådan bravur...
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 14:38:57 följande:
    Jaså, det blir lite larvigt? Jamendåsåatt. Stalin var bara en mysig liten farbror i din värld. OK.
    Vilken tur att du berättade vad KillBill egentligen menade när han sade att dina argument var löjliga. Den där Stalinreferensen hade varit svår att missa utan din hjälp - kanske främst för att den inte fanns där över huvud taget.

När vi ändå är inne på osynliga referenser och vansinniga tolkningar av inlägg: Hitler var bara en missförstådd konstnär i din värld. OK.

• Lady Godiva
    Anonym (Fritzygirl) skrev 2015-01-24 14:49:47 följande:
    Det har jag faktiskt inte sett i SDs partiprogram. Kan du peka ut det för mig, var något så dumt står skrivet, tack?

http://sv.wiktionary.org/wiki/kontenta

Letitia skrev 2015-01-24 15:29:26 följande:
    Och vad var det för konstigt med det då..? Borde väl alla svenskar kunna skriva under på.

Det är alltså definitionen av att ara "svensk i alt väsentligt", att man inte 
    "motsätter sig [...] invandring, men menar att invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet eller mot vårt lands välfärd och trygghet."?

Tänk att så lite vettigt kan sägas med så många ord

Anonym (FL's åsikt i det hela) skrev 2015-01-24 15:29:27 följande:
    Slödder? Det ordvalet säger rätt mycket om din bildningsnivå.

Annars antar jag att vi alla i Sverige är 'slödder' eftersom vi lever i en välfärdstat med allt från socialbidrag, till bostadsbidrag, barnbidrag, rut och rot avdrag, subventionerad barnomsorg etc etc etc, men jag utgår från att du är skattesmitare då eftersom du inte ansewr dig själv vara slödder får jag förmoda, och inte heller har nu utnyttjat olika bidrag eller sjukvård i Sverige heller antar jag.

Jag lever i Sverige och betaklar skatt, och är gärna generös med mina pengar till barnbidrag etc även om jag själv inte har barn, till socialbidrag även om jag själv inte nyttjar det, och till bostadsbidrag fast jag inte erhåller det heller.

Jag tror helt enkelt att du är den typen som älskar att klaga på allt och andra, är det inte så? hade det inte varit invandrarnas fel så hade det varit grannens fel, alltid hittar såna som du någon annan att klaga på och skylla era brister på, allt som är fel i era liv beror alltid på någon annan, aldrig är det ni själva som har ansvar för era liv *suck*
    Du min fröken är en gnällspik, men jag betalar faktiskt gärna för att även du ska få det bra i Sverige, men du måste faktiskt dela med dig av förmånerna som finns, och detta säger jag trots att jag inte är kommmunist utan helt enkelt bara en vanlig Svensson

Jag förmodar att Fritzygirls föräldrar fick barnbidrag för henne när hon var liten samt subventionerad barnomsorg, så de är väl slödder i alla fall. Med största sannolikhet nyttjade de BVC för hennes räkning och hon har gått i gratis skola. Var hon ett normalt barn hade hon åtminstone ett par virusinfektioner som liten varvid subventionerad läkarvård och medicin kom henne till godo. Om fröken Fritzygirl gick gymnasiet fick hon studiebidrag. Nu när hon är vuxen är tanken att samhället ska få tillbaka lite av allt som satsats på henne, men då tackar hon för allt genom att smita från skatten.

Var det någon som sade "slödder"..? Drömmer

Precis som du betalar ja gladeligen för sådant jag själv inte nyttjar, jag vet att förr eller snare kommer någon betala för saker jag behöver fast de inte gör det. Det är så samhället fungerar. Det är inget vänsterextremt med det. Det är inte heller PK , det är sunt förnuft. Allmän jäkla medmänslighet och - håll för ögonen nu SD:are! - solidaritet.

Någon kom med det" lysande" förslaget att man ska få bestämma själv vad man ska betala skattför. Ett sådant system skulle krascha dag Ett

puss skrev 2015-01-24 15:32:53 följande:
    Just det!! Precis tvärt om vad alla andra partier anser.

Alla andra partier VILL ha en invandring som hotar vår välfärd. Så är det. Jupp. Alla andra partier tycker så. Hela tiden.

Yes, enligt sverigedemokratisk logik (som ju i allt väsentligt skiljer sig från normal dito) är det den slutsats som måste dras.

puss skrev 2015-01-24 15:34:42 följande:

Från alla andra partiers partiprogram:

invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den utgör ett hot mot vår nationella identitet och mot vårt lands välfärd och trygghet.

Exakt. Mottot för alla etablerade partier är givetvis att föra en politik som är så menlig som möjligt för landet.

• Lady Godiva
    KillBill skrev 2015-01-24 15:37:25 följande:
    Passa dig för satir. 12,8% av trådens läsare förstår det inte och tar dig på orden..
    Sant. Man måste tänka sig för - noga.
    asta66 skrev 2015-01-24 16:50:23 följande:
    SD glömmer att det finns de som är födda i ett flyktingläger och är kvar där 20 år senare. Men SD saknar all basal mänsklighet.
    Det är inte det enda de saknar. Intelligens, medmänsklighet, logik, sunt förnuft, empati, källkritik (åtminstone vad gäller husorganet Avpixlat) förmåga till självständigt tänkande, förmåga att se till fakta, förmåga att se till sanningen, anständighet, hyfs, moral, etik, mattekunskaper...  Det bara fortsätter.

När det gäller deras orädde ledare kan förmåga att slutspela innan pengarna tar slut läggas till  listan över vad som saknas. Dessutom är han en rätt bedrövlig figur rent allmänt.
    nr62 skrev 2015-01-24 16:58:48 följande:

Frågan borde istället vara varför vi egentligen betalar skatt för att vården ska ha resurser för att behandla de som super sönder sin lever, röker sönder sina lungor, sitter ihjäl sina hjärtan och varför inte... Plåstra om förståndet hos många som har ett behov utav detta regelbundet (psykiatri)?

Varför ska vi ens bry oss om andra människor TS?

Det är ganska uppenbart vart åt vilket håll TS vill att tråden ska riktas mot...

Svaret på den frågan är tydligen att det handlar om svenskar. Är man bara född i Sverige (och är svensk i allt väsentligt, vad f*n det nu betyder) så går alla dumheter an.  Ett väldigt klent argument givetvis, men det enda som bjuds.
    asta66 skrev 2015-01-24 17:01:21 följande:
    Men ofta verkar det vara de som gnäller över att skatt är stöld eller bara inte tycker att de ska behöva betala för andra är de som gnäller att de inte får allt när de själva är sjuka. Det är en väldig dubbelmoral. Jag betalar gärna skatt. Och är nöjdast när jag är så frisk att jag inte behöver sjukvård.
    Ja, exakt.

Sedan har vi ju stjärnan herself, som klagar över vad skattepengarna går till när hon själv är skattesmitare och snyltar på Sveriges välfärd..
    nr62 skrev 2015-01-24 17:07:25 följande:

Intressant att SD-beleibers fortsätter att välja taktiken: "Om vi inte säger det rakt ut så kan vi istället lura till oss ovetandes själar till vår sida" och när vi är tillräckligt stora så...

FUCKAR VI UPP SYSTEMET!

"Bench-luving at its best"

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?