Inlägg från: Anonym (Strösslamedegnapengar!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Strösslamedegnapengar!)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

mammatrollet skrev 2015-01-23 13:39:08 följande:

Vilken jäkla okunskap vissa har. Självklart ska vi hjälpa dessa kvinnor som har blivit stympade och lider. Kallas vanlig vettig medmänsklighet!

Inte när sjukvården går på knäna!! Då har vi inte råd med sån lyx!
    Inte när astmatikers medicin som de måste ha för att LEVA kostar tusen kr i månaden!
    Inte när gamla som halkat på isen får vänta sex timmar på akuten, två timmar på röntgen och slutligen fyra timmar på kirurgen!
    Inte när man låter folk ligga i korridorer och städskrubbar för att det inte finns annan plats!!

Ni som TROOOOR att Sverige har råd, har ni ingen aning om hur det ser ut på sjukhusen idag?

Så förbannat tråkigt att i en tråd där ingen, säger ingen, uttryckt politisk åsikt eller ståndpunkt, få läsa "ja ni SD:are..." och så appellerar man en massa på sin meningsmotståndare.

Så obönhörligt tjatigt och trist. Så fruktansvärt infantil debatteknik att jag nästan rörs till tårar.

Fritzygirl, ge dig inte in i diskussion med någon som börjar sina SÅ KALLADE argument med "men lilla vännen blev du ledsen".

Att gräla på internet är som att brottas med en gris. Du blir smutsig och grisen gillar det.

Kan alla sluta prata om er egen åsikt kring hur "vi kvinnor" njuter bäst av sex tack, vi är inte alla lika eller stöpta i samma form!

Lady Godiva skrev 2015-01-28 16:57:29 följande:
    De som är emot de här operationerna klagar över att det är dyrt, jag sade då att det finnas andra saker som är dyrare (och onödigare) än att hjälpa könsstympade kvinnor. Omhändertaganden av barn och ungdomar, exempelvis, både enligt SoL och LVU.

Jag menade på att man kan spara in en hel där.

Det var förstås väldigt OT, och blev det än mer när det skulle diskuteras hur många omhändertaganden som sker enligt LVU. Det kvittar eftersom alla omhändertaganden som sagt är oerhört dyra.

@Anonym(Bra argument): Tack så mycket!
    Det var ett riktigt skitargument.
    Anonym (Läsare) skrev 2015-01-29 04:38:21 följande:
    Klittan smeks i förspelet, en del vill inte bli smekta där och kanske gör det själva. Ska man kosta på för att folk ska få njuta mer behövs bredare penisar och mer silikon. Varför just vår gäster ska kostas på ska nog vara en privatsak och betalas ur egen kassa när det redan är kris i sjukvården. Missat det?
    Detta.
    Anonym (Läsare) skrev 2015-01-29 05:05:45 följande:

OBS
    Detta/mitt sjukhus har stora ekonomiska problem, det finns massor att läs om det
    www.svd.se/nyheter/inrikes/krisen-pa-karolinska-stanger-vardplatser_4173095.svd
    Att fixa klittan på dyra asylinvandrare från fjärran länder, verkar inte primärt, så det är sjukt.

PRECIS!!!! TACK!! {#emotions_dlg.flower} (Jag blir galen på folk som vill strössla med andras pengar!)
    Anonym (Läsare) skrev 2015-01-31 03:55:07 följande:
    Det är mkt vi vill göra som kostar men ett sjukhus i kris med 600 miljoner i underskott måste prioritera, är det svårt att förstå?

Har alla läst trådstarten?

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:

?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?"

Men då så.

Då är det avklarat redan.

Nej oops, detta gällde tydligen bara MÄN. Hmm jag undrar varför man gör så stor skillnad. ;)

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?