PCOS- många tankar.
Känner mig lite deppig.
Slutade med p-piller början av 2013, konstaterade PCOS i slutet av året, då jag fick Provera utskrivet för att försöka kicka igång mensen. Tog de inte, utan ville se om min kropp lyckades blöda utan hjälp. Fick mens december 2013, mars 2014 och maj 2014. Sen kom den inte mer och jag tog tre kurer Provera.
Och nu har den inte kommit av sig själv ännu. Känner mig uppgiven. Vill inte ha barn än, men om en sådär två år kommer det vara mer aktuellt, så jag är deppig inför framtiden. Dessutom vill jag att min kropp ska fungera som den ska helt enkelt! Har hört av mig till min gynekolog och hoppas på att få en undersökning igen.
Sambon och jag har senaste året varit helt oskyddade. Vi har ju inte försökt aktivt med att få barn, men å andra sidan har det ju gått ett år vilket brukar vara en gräns innan man kan göra en utredning.
Har dock svårt att ta upp detta problem med min sambo, då jag vet att han inte vill försöka få barn "på riktigt". Missförstå mig rätt, han vill ha barn, och är införstådd i riskerna med att köra oskyddat, men jag vet att han inte kommer vilja göra en stor grej av det nu redan- även om jag menar att det är i ett förebyggande syfte, inför framtiden, då vi förmodligen kommer få kämpa för ett barn snarare än ta det som det kommer.
Jag vet inte ens om jag får någon ägglossning, men 3 blödningar på 2 år ser ju inte särskilt ljust ut.
Jag är inte överviktig, men funderar på om LCHF-kost ändå vore något?
Sen har drabbas jag emellanåt av små dalar, där jag inte mår så bra, är otroligt trött i dessa perioder. Dessutom kan jag få svettningar och huvudvärk får jag varje dag. Känns som det är hormonerna som styr alla dessa besvär, kroppen "behöver mens" men kan inte framkalla någon, det borde ju ge en del problem, och vara ganska uttröttande för kroppen... Hade inte detta när jag åt p-piller. Är symtomfri från detta till och från, men under de perioderna det varar har jag ingen motivation till någonting och är lättirriterad. Någon mer som blir deppig/trött/svettig/irriterad/huvudvärk av PCOS? Personligen tror jag att det kan finnas ett samband.
Sen om någon mer vill skriva av sig/känner igen sig är det välkommet! Man har mycket tankar som snurrar.