• Yogini

PCOS- många tankar.

Hej. Jag har ungefär samma problem som du. Jag skapade en annan tråd kring min fråga, men jag tänkte att jag kan klistra in den här också. Kan du inte berätta mer om hur du gjorde för att bli gravid?

Mitt inlägg från annan tråd:
    Hej! Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen råd.
    Jag är 25 år och jag och min pojkvän har lite smått börjat försöka få barn. Vi har bara slutat använda skydd och har inte kollat upp ägglossning eller liknande, utan har bara tänkt att "blir det så blir det".
    Jag har under hela mitt liv haft ganska lång menscykel och haft mens ca varannan månad ibland mer sällan. Men jag har ätit p-piller stora perioder. För ca 1,5 år sedan slutade jag med p-piller och då kom min oregelbundna mens tillbaka, samt dålig hy. Under detta året måste också tilläggas att jag tog 3 dagen efter piller på ett år. Min hy har blivit bättre men jag har märkt av lite lite mer kroppsbehåring.

Nu när i börjat prata om barn så ville jag direkt gå och kolla upp min mens hos en gynekolog för att jag kände på mig att något inte riktigt stämde. Min gynekolog är ganska säker på att det är pco jag har. Då jag har pärlbandsliknande ägg i mina äggstockar, endel finnar och oregelbunden mens. Dock visar mitt blodprov inget ovanligt.

Och nu till min fråga. Min gynekolog vill att jag skall börja äta p-piller, yaz. För mig känns detta helt fel, att börja stoppa i mig hormoner igen. Vad tror ni? finns det andra lösningar för mig? Jag känner lite att min kropp börjar återhämta sig efter alla hormoner jag proppat i den under alla dessa år, jag får mens oftare ( dock utan ägglossning då och då). Eftersom jag inte verkar ha så grav pco så borde det väll inte vara någon fara att gå utan p-piller för att kroppen skall få återhämta sig själv? Hur har ni gjort? Finns det något annat man kan göra för att lindra sin pco? Kost? Stressa mindre? träning osv?

Svar på tråden PCOS- många tankar.