• Anonym (Hmmm)

Vad händer om vi separerar och bor 30 mil ifrån varandra med barn?

I ett sånt här läge ska barnen komma främst och inte vad man själv känner vart man nu vill bo. Barnen oav ålder har sin trygghet där med familj/vänner. En separation rubbar tryggheten & ev flytta 30mil bort , rubbar den ännu mera samt försämrar relationen med ena föräldern, det är inte rätt.

Jag tycker du ska ta bort dom där tankarna på att flytta & försöka skapa dig ett eget liv på samma ort & ha barnet/barnen vv för barnets skull.

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Jonna) skrev 2015-01-19 21:12:14 följande:

Barnet är inte ens att räkna som ett foster än och hör hemma där ts kropp är för tillfället. Testat att läsa lite noggrannare? Föds barnet i ts hemstad om hon skulle flytta dit innan barnet ens kommit ut hör det hemma där även om pappan bor 30 mil bort.Barnet är inte fött än så det påverkas knappast av miljön så tidigt.

Oj jag som var trött häromdan när jag läste, jag trodde barnet redan hade knutit an relationer och var lite större. Nja då är det väl inga sådana svårigheter däremot så riskerar barnet en sämre relation med pappan pga avståndet.
Svar på tråden Vad händer om vi separerar och bor 30 mil ifrån varandra med barn?