Anonym (Undrar) skrev 2015-01-19 01:23:48 följande:
Okej vad var det rätten kollade då? Kollade dom pappans liv, inkomst, jobb, lämpligher med mera?
Grejen är den att om vi skulle separera så har jag mycket bättre levnadsstandard eller vad jag ska säga. Min familj är en jättebra och trygg familj som bor i hus i en liten by. Jag är ordningsam, ansvarsfull med mera.
Min killes omgivning präglas av slarviga oansvariga människor, en del lever till och med i lite missär. Killen jobbar jämt och har eget företag. Jag menar vad går rätten på? För varför är det tryggare att bo kvar för barnet för att han/hon är född där? Den kan ju få det bättre nån annanstans.
Jag vet inte exakt, men när detta hände var barnet 4 år gammal. Tror det mesta var att dom gick med på delad vårdad, men ändå ville mamman ta med sig barnet till en annan stad, pappan ville att båda skulle bo kvar. Rätten sa först delad vårdad. Mamman valde att flytta och därmed bryta det, då fick pappan automatiskt ensam eftersom han försökte få det att fungera för barnet och lyssnade på rättens beslut.
Känns som att du vill ta barnet från pappan och hade gärna flyttat ifrån honom redan nu?