• DickRex

Vad händer om vi separerar och bor 30 mil ifrån varandra med barn?

Är det barnet eller ni som separerar? Grundregel skulle vara att barnet bor kvar där det alltid har bott och föräldrarna skaffar antingen ytterligare en gemensam lägenhet och växlar mellan den och "barnets lägenhet", eller så skaffar de var sin egen ny lägenhet och växlar mellan den och barnets lägenhet.

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • DickRex
    Anonym (Undrar) skrev 2015-01-19 01:15:39 följande:
    Det är vi som separerar. Jag har sagt att om vi nu går ifrån varann nån gång så vill jag flytta hem igen så att jag har familjen nära. Jag vill inte bo kvar och vantrivas i en stad där jag inte är lycklig för det kommer i så fall göra barnet olyckligt också om inte mamma mår bra
    ...så då ska barnet (som varken orsakat separationen eller förstår den) må dåligt av att flyttas från sin miljö till en ny stad med långa resor och allt, medans du som vuxen och rationell (hoppas man) inte ska behöva ta ansvar för din situation på annat sätt än att flytta dit du vill?

Moget? Fundera du ett varv till på det.
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • DickRex
    Anonym (Undrar) skrev 2015-01-19 01:30:53 följande:
    Fast nu pratar jag om när barnet är litet fortfarande inte att det har haft ett helt liv i stan för att sen flytta till en annan stad.

Förresten så kommer ju inte den nya staden vara okänd för barnet eftersom det kommer tillbringa mycket tid där ändå när vi åker hem och hälsar på.
    Det blir ändå ett flackande, och hur blir det i skolan tänker du? En vecka här och där... Nej, försök du skaffa ett bra liv där barnet har möjlighet att träffa båda föräldrarna.
Svar på tråden Vad händer om vi separerar och bor 30 mil ifrån varandra med barn?