• shinyxxx

IVF - 2015

Hej ! Blev medlem här idag, för känner att det vore skönt att ventilera och få stöd i allt  som är så svårt att förklara för dem som inte är i samma resa..
    I vårt fall är jag helt frisk och har fina äggledare och bra äggproduktion, min sambos spermier är lite långsamma, därav vår IVF/Isci.

Jag är på ruvardag 6 och det är vårt andra försök. Denna gång från frysen. 
    Någon som  kände skillnad på frysförsök o färskförsök med symtom ? Jag har lite ont i magen från och till , molande värk. Har progesteron som stöd, annars helt ostimulerad. 
    Hoppas  till tusen att det  fastnat och trivs där inne denna gång. Är så fruktansvärt rädd att mensen kommer när som helst...  

• shinyxxx

Ja på vår klinik där vi går är det väl BMI under 30, men dem är inte stenhårda. Det beror väl säkert på resterande värden man har i kroppen, dvs om övervikten har påverkat negativt på något sätt, som de tror man kan förbättra vid viktnedgång. 
    Fruktansvärt att du inte får hjälp, när du gått ner så mkt i vikt. 

Angående spolning, så är det ingenting som görs på rutin i utredningen, jag tjatade till mig en spolning, det var bra passage i båda. Men  oron att inte veta är nog så illa också.  

Lycka till, nu är ni på rätt ställe o kommer få den hjälp ni behöver!! 
    Kör hårt! Spark i baken! :)

Svar på tråden IVF - 2015