Hur får man en 4åring blöjfri?
Varför är han inte blöjfri än om han är så smart?
Vi har testat att låta honom gå utan blöja, vi har testat att berömma när han faktiskt har kissat i pottan/toaletten, så han vet om hur man ska göra.
Vi har förklarat för honom att han snart fyller 4 o då är han en stor kille o ska sluta med blöjan. Han håller med, men när vi påpekar att födelsedagen närmar sig, så blir han hysterisk och får panik o säger att han alltid ska ha blöja.
DÄRFÖR känner jag att enkla metoder som funkar för "alla normala människor" nog inte funkar på min son. Därför började jag med att vi kanske behöver expertråd.....
Till er som skrev elakheter..., jag hoppas att ni inte har barn som behöver "speciell" hjälp! Ni behöver inte skriva mer i denna tråd! Jag är inte intresserad av er "hjälp"...
När jag skriver här är ju det för att få kontakt med andra föräldrar som kanske är/har varit i samma sits o kan tipsa.
Annars får man ju springa till vården för minsta lilla, speciellt som förstagångsförälder när man inte har en aning om vad man sysslar med.
Uppenbarligen så har du inga råd eller nån kunskap om mitt problem. Så var vänligen och håll käften nu. TACK!