• Sandyyy

1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?

Hej!

Jag hakar på här:) Är oxå ny med IVF. Har försökt få syskon till vår son i två år nu utan att lyckas. Vi påbörjade första IVF-behandlingen i december men efter äggplockningen fick vi pausa och frysa in eftersom att jag var nära en överstimulering. Så nu går jag och väntar på mensen, så insättningen blir nog i februari???? spännande och läskigt på samma gång????

• Sandyyy

Då är vi i liknande situation Helendi. De kan inte hitta något fel på varken mig eller min man. Vi har en son som nyss fyllde 3 år och har nu försökt i 2 år med syskon.

Hoppas nu så att ivf fungerar! Som du skriver är det frustrerande att allt ser bra ut men att det ändå inte går!

• Sandyyy

Visst är det en härlig känsla när man kommer igång och det känns som att det händer något:) jag går bara och väntar på nästa mens så vi kan börja tänka på återföringen. Nu börjar jag känna mig lite mer som mig själv efter överstimuleringen. Det här med IVF var mycket jobbigare och påfrestande än jag väntat mig:( Vi har valt att vara helt öppna med vår resa inför omgivningen, stor anledning till det känner jag är just för att öka förståelsen hos andra att det inte alltid är så enkelt att få till syskon.

• Sandyyy

Funderade oxå på det där om ägglossningen sker på helgen, vill ju inte behöva vänta en månad till:( Men det är väl bara att vänja sig vid att man inte alls kan stya denna resan????

• Sandyyy

Nä där vi går är det inte heller helgöppet. Får hålla tummarna för att det blir en vardag helt enkelt ????

• Sandyyy

Jag bara väntar och väntar. Är nog ca tre veckor kvar till vi ska göra FET.

Hoppas det går bra för dig imorgon Helendi!!!

• Sandyyy

Precis så tyckte jag oxå att det var. Man gör det såååå mycket värre i huvudet än vad det faktiskt är! Efter att första var gjord rullade det bara på.

• Sandyyy

Så tråkigt Citrona. Jag har ingen koll på detta men har en släkting som endast fick ut ett ägg och det resulterade i en dotter som nu är fyra år.

• Sandyyy

Så tråkigt Citrona. Jag har ingen koll på detta men har en släkting som endast fick ut ett ägg och det resulterade i en dotter som nu är fyra år.

Svar på tråden 1a IVF för syskonförsök januari 2015-fler?