• Erikssonhej

Felaktigt diagnostiserad

Hej, när jag var ungefär 6 år gammal fick jag diagnos ADHD, fick mediciner, allt påverkade såklart uppväxt och skolgång och liknande. Vid ungefär 18 års ålder gjordes en ny undersökning där konstaterades jag frisk, de jag då undrar är om man kan få nån form av ersättning för sådant.

• Svar på tråden Felaktigt diagnostiserad
  • Fjärilslarv

det är inte ovanligt att symtomen går bort när man blir vuxen.

• Erikssonhej

jag fick gå till retard lärare som skulle hjälpa mig att lära mig alla möjliga saker, typ ta rätt storlek på tårtbitar och sånt tjaffs, jag skäms väldigt mycket över det och blir fortfarande ibland retad för det, och jag vet inte vem jag isåfall skulle få ersättning av, därför jag frågar, hört många som har adhd som fått ersättning så du behöver inte va så otrevlig...

• Fjärilslarv
    Erikssonhej skrev 2015-01-04 10:00:09 följande:

jag fick gå till retard lärare som skulle hjälpa mig att lära mig alla möjliga saker, typ ta rätt storlek på tårtbitar och sånt tjaffs, jag skäms väldigt mycket över det och blir fortfarande ibland retad för det, och jag vet inte vem jag isåfall skulle få ersättning av, därför jag frågar, hört många som har adhd som fått ersättning så du behöver inte va så otrevlig...

vad är en retard läkare?
  • dirty88

ADHD existerar inte. Det var allt jag ville säga.

• Långbenopluto
    dirty88 skrev 2015-01-05 17:44:30 följande:

ADHD existerar inte. Det var allt jag ville säga.

Hahahahahahahaha Vilket bullshit!. Det var allt jag ville säga.
  • ITpappan
    Tines skrev 2015-01-05 17:50:00 följande:
    Hahahahahahahaha smile2.gif Vilket bullshit!. Det var allt jag ville säga.
    Adhd är ett påhitt.
  • Långbenopluto
    ITpappan skrev 2015-01-05 18:00:52 följande:
    Adhd är ett påhitt.
    Visst..... eller inte

Alla sjukdomar är egentligen påhitt om man ska hårddra det...
  • dirty88
    Tines skrev 2015-01-05 18:05:37 följande:
    Visst..... eller inte

Alla sjukdomar är egentligen påhitt om man ska hårddra det...
    Drar du någon lustig parallell att ordet påhitt betyder att man hittat något och att det skulle vara därför alla sjukdomar är påhitt? För att dom är hittade? Upptäckta?

Annars är du rätt knorkad i bollen om du vet vad jag menar.
  • BlackFlyingBird

Du kan ju alltid försöka, antar att det är till patientombudsmannen eller IVO du vänder dig till.

Förstår bara inte riktigt varför? Från mitt sätt att se det så känns det lite som att krama ur ett system på pengar. Det enda du var ute efter var ju ekonomisk ersättning. Var gör pengarna skillnad för huruvida du blev retad i skolan eller inte?

Kan dra en liknande story från folk som befann sig på det vidriga barnhemmet i Göteborg (minns inte namnet, men det har skrivits en del om det). Personerna i det fallet har fått någon typ av ekonomisk ersättning för den uppväxt de fick av Sveriges omhändertagande. nu var det där extremt mycket värre än det du utsatts för. Men det var inte min poäng. Poängen var att flertalet av individerna valde att tacka nej till pengarna (känner en kvinna personligen som gjort det). De ville bara avsluta ett mycket svårt kapitel i deras liv och få upprättelse (inte pengar).

• ITpappan
    katten2011 skrev 2015-01-05 18:13:36 följande:

Adhd syntom kan även vara omognad, upplevelse av traoma och även adhd.

Jag vill uppleva traoma.
  • Fjärilslarv
    katten2011 skrev 2015-01-05 18:13:36 följande:

Adhd syntom kan även vara omognad, upplevelse av traoma och även adhd.

ja fast då får man inte diagnosen adhd då detta ska uteslutas innan en sådan diagnos sätts.
  • Erikssonhej

jag personligen söker väll inte pengar utan va mer om de går, å jag tycker oxå adhd är påhitt, de är inget som på något vis syns varken genetiskt eller fysiskt, de är bara ett sätt att bevisa att man är felande om man beter sig olika

Svar på tråden Felaktigt diagnostiserad