• Anonym (Ts)

umgänge efter en skilssmässa?

Jag vet inte vart jag ska börja, för att göra en lång historia kort så går jag just igenom en vidrig skilsmässa. Vi har en dotter på 2 år och även en bebis beräknad i januari. Jag vill att även bebisen ska få möjlighet att skapa en relation med hens pappa precis som min dotter, men hur ska detta bli möjligt i praktiken? Min snart exmake har sen dag ett betett sig som en psykopat som vore 18 igen, har inte visat någon respekt för mig som person eller till hela situationen. Jag har fått städa upp all röra han ställt till med. Det har gått så långt att jag inte längre klarar av att ha en relation med honom överhuvudtaget då jag helt enkelt mår alldeles för dåligt psykiskt av allt han utsätter mig och vår dotter för. Och ja, tro mig jag har försökt ALLT för barnen skull, men det kommer till en viss gräns för vad man klarar av som människa att utstå. Hur ska han kunna vara en del av bebisens liv och skapa en relation när vi inte längre ens kan respektera varandra som människor? Jag behöver ingen uppläxning om att jag borde svälja alla mina känslor och låta han behandla mig hur han vill samtidigt som jag ska låta honom komma hem till mig efter bebisens föddel och låta honom leka pappa när det passar honom. För i dagsläget är det inte ett alternativ. Så vad finns det då för alternativ? Skilssmässan är på hans initiativ från en natt till en annan och nej han är inte villig till att försöka med något. Inte ens jag vet idag anledningen till hans val, men utifrån hans beteende så gissar jag på att han en dag vaknade upp och ville slippa allt ansvar som kommer med en famil och ville hellre leva som singel och bara bry sig om sig själv.

• Svar på tråden umgänge efter en skilssmässa?
  • Anonym (ring)

ring till familjerätten eller på soc och be om samarbetsssamtal så ni kan komma på en lösning

Svar på tråden umgänge efter en skilssmässa?