Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar

Anonym (Smilla) skrev 2014-12-30 15:18:47 följande:
    ja, det är en önskedröm. folk kommer aldrig ta ansvar för sina hundar. håller ni era hundar kopplade och plockar upp bajset så smäller vi smällare med omsorg.
    Vilket löjligt ultimatum..
    Oavsett vad man nu tycker om oansvarsfulla hundägare så är det ändå fel att sitta och göra en utpressning så som du gör här.
    Jag håller med om att hundägare skall ta ansvar med att plocka upp hundskiten efter sin hund. Och helst ha den kopplad för att ta hänsyn till hundrädda. För en hundrädd så kommer det aldrig att hjälpa med det korkade orden att "hunden är snäll".

Det är bara barnsligt och kontraproduktivt för debatten att komma med den typen av utpressning som du gör här. 

Jag själv har klarat mig undan på en "nåder" från att få svåra skador skador på benen av en raket i "mellan storlek"
    Det var rena turen att den smällde av som den gjorde så att min täckjakskappa tog hela smällen, jag har ett hål i den och jag vägra att slänga den. Skulle någon fråga så säger jag sanningen.
    Det var idioter som inte tog ansvar för sina fyrverkerier och smällde av en raket med trasigt styrroder så den flög längst marken i stället för upp i atmosfären.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2014-12-30 16:04:32 följande:
    Men vad är det för jäkla skitungar som är ute och vad tänker de med?
    Och kanske framförallt,vad tänker deras föräldrar med eller de vuxna som köper raketer och smällare åt dem?
    Det är ju skrämmande!
    Vittnar sådant själv dagligen här jag bor också tyvärr.
    Det är inte bara ungar, det är även tonåringar mellan 15-18 år som smäller smällare på de mest korkade sättet.  I bland så slänger tonåringarna smällare efter folk.
    Det som är intressant är hur fan de får tag på smällarna från första början då det är ju förbjudet med smällare, medan raketer är ju lagliga. Kan ju iofs importerat det via nätet på något sätt. Det går ju på vissa ställen att få "anonym avsändare", och paketerat det på sådant sätt så det ser ut som ett "vanligt paket" så det kan komma förbi tullen.

Så jag håller med dig. Man kan ju undra hur fan deras föräldrar har uppfostrat sina barn i ansvar.
    Själv går jag och ber en bön att någon av dessa "kynnes smällande" tonåringar råkar så jäkla illa ut att de är tvungna att uppsöka sjukhus för svåra skador, kanske en och annan bortsprängd finger med. Ja jag vet att det är direkt elakt att tänka så, men kan inte hjälpa det, men då förhoppningsvis så inser de vad klockan är slagen och kanske kan lära andra efteråt.

• EnAnonumius
    SinepGnup skrev 2014-12-30 23:52:37 följande:
    Okej, hur var det relevant?

Att fisa i hissen och skjuta fyrverkerier är lika omdömmeslöst mot omgivningen, trots att det är lagligt.
    På vilket sätt är det jämförbart?

*Att skjuta i väg raketer kan leda till personskador som gör att man måste uppsöka sjukhus. För många bryr sig inte om om raketens styrroder är trasigt så den sticker åt sidan marknivå i stället för rakt högt upp i luften, och den kan explodera i närheten av en person.

*En fis i en hiss leder högst på sin höjd är kanske bara pinsamt för den som släppte den OM det var en riktig tyst "äggmök" man släppte lös, eller en luktfri brakar så det ekar i hissen.

Så hur skulle det vara jämförbart med varandra?

• EnAnonumius
    Anonym (nu smäller det) skrev 2014-12-30 22:55:28 följande:
    Det bara är rasister som skjuter raketer och smälllare Och tycker det är okej att andra gör det.!!!!!!!!!!!
    Visst tänk på djuren.... tänk på alla nya svenskar, flyktingar med postramatiskstress (stavning) efter att ha flytt krig och fan vet vad. Dom hör att det smäller utanför sitt fönster och kanske vet det är nyårsfirande men kanske inte kopplar det när dom hör massa smällar.
    !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fy fan för dessa äckliga rasist raketer och smällare och bomber
    Jag skall hälsa alla invandrare detta som bor i samma förort som mig, som har köpt fyrverkerier för att använda till nyår, att de är rasister.  Flört
    Kan ju tillägga att i min förort så är det c:a 90% invandrar fördelat på 70 olika nationaliteter och i denna procenttal så inkluderats även krigsflyktingar. 

Resterade 10% är b.la nordbor, finnar norrmän och danskar, men även och en och annan amerikan, tysk, skotte (till och med). 

Sedan så har jag en liten fråga. Hur kan en raket/bomb/smällare isig vara rasistisk? Förvånad

• EnAnonumius
    SinepGnup skrev 2014-12-31 00:31:31 följande:
    Kan du läsa mina tidigare inlägg innan du tar ut ett enda citat och skriver något helt puckat.

Tack på förhand.
    Ja jag hade redan läst dina inlägg tidigare. Jag har den fula ovana att klämma på "visa alla inlägg" som är under  som ligger under en skribenst nick, som lägger in inlägg. 

Så summa summarum.
    Förändra inte alls mitt inlägg till dig som jag lade in även om jag citerade ETT inlägg. .

Så de orden jag skrev kvarstår.
    Så läs igen mitt inlägg och kom med ett svar OM du kan svara på det.

Tackar på förhand.

• EnAnonumius
    SinepGnup skrev 2014-12-31 00:40:15 följande:
    I så fall borde du lära dig lite läsförståelse. Eftersom jag hela tiden syftat på att man bör visa respekt för andra människor, oavsett om det gäller att inte fisa i hissen eller att inte skjuta sönder öronen på hundar.
    Jag har läsförståelse.
    Det är otroligt lågt att sitta och hoppa på folk om läsförståelse bara för att man inte får höra de svaren man vill höra.  Eller rättare sagt inte får medhåll i det man yttrar sig om.

Sedan så kan du ju sitta och fundera på varför du sitter och hoppar på mig enbart, och säger åt mig lära mig läsförståelse, när det är andra som också har påtalat för dig att det inte är samma sak. 

Så det är lågt av dig att bara hoppa på en, på det sättet när det är fler som reagerade och påtalade samma sak till dig..
    Skillnaden mellan de andra och mig var att jag var mer utförlig än de andra som bara använde en mening. Jag pekade på de bakomliggande orsakerna till varför de inte var jämförbart.

Svar på tråden Vi smäller raketer på nyår-ta eget ansvar för era jävla hundar