Släpper ni iväg era tonåringar på nyårsfest?
när jag var 16 fick jag gå på de flesta fester som var. Jag var ingen partyprisse precis och mina föräldrar litade på mig. Vad de inte visste (ff skulle jag tro) är att det var rätt mycket fylla och "liv", De trodde jag var på fest med de kompisar,, och som de själva kände till men säkert häften av gångerna var det massor med äldre personer som jag inte ens kände själv. Ibland visste jag knappt vilken adress vi skulle till utan bara hängde på nån kompis som visste.Det är ju inte helt ok, kan jag tycka idag när jag själv är förälder.
En gång blev jag inbjuden på en fest av en kille som jag visste var intresserad av mig men som jag hade nobbat. Han bjöd in mig + min bästa kompis till en adress jag aldrig varit på, Det var hos en av hans kompisar. När jag kom dit, var inte min kompis där och det var han + 3 killar till! Fulla var de också. Jag satt där ett tag och väntade på min kompis som aldrig kom. och insåg att enda anledningen att han bjudit dit mig var för att han ville försöka få mig att fatta att vi borde bli ihop! fan vad obehag jag kände när jag insåg det. När en av de andra killarna började leka med en kniv drog jag fort som fan! Visste knappt vilken väg jag skulle gå men kom in till stan till slut och kunde ta en buss hem. Hade mina föräldrar frågat ut mig mer, hade de ju insett att jag knappt visste nåt om denna sk fest själv och då hade de nog hindrat mig att åka dit
Så TS, att du kan hämta så dottern slipper sova över tycker jag låter som en vettig kompromiss. Då kan hon vara med på festen men lär väl förhoppningsvis sköta sig hyggligt. Att hon blev arg för att du skulle kontakta föräldrar, det hör ju till åldern kan jag tycka men i ditt fall tror jag att jag hade snokat runt lite i smyg faktiskt